Mishandeling IJslanders op WK 2007?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Platina

Re: Mishandeling IJslanders op WK 2007?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 20:32

Kan het niet openen, kan iemand het hier normaal plaatsen?

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 20:53

je moet er adobe reader voor hebben,
om het stuk te kunnen openen,

ik vind het ronduit schandalig dat er op dit hoog nivo nog zulk soort dingen gebeuren al dat geruk.

tylani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 13:26

adobe acrobat reader is overigens gratis te downloaden van hun website (google op 'acrobat reader')

over het stuk.. ik verzorg een ijslander en het het laaste magazine van de ijslandse paardenclub, bol van de foto's van t WK, waar geen van dit instond, maar ja, dat zegt ook weinig.
er zijn ongetwijfeld mensen die erg hard trekken aan de mond van hun paard, ook in de top en ook bij ijslanders.
maar ik zou niet alle ruiters over een kam scheren...

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 22:30

Ik vind ook dat het een slecht artikel is. Alleen foto's liegen niet.
Ik snap inderdaad dat dit een momentopname is, en dat de omstandigheden slecht waren, maar een moment kan je paard ook verpesten. Je hoort gewoon niet zo hard in de mond van het paard te trekken!
En dan heb ik het niet alleen over de ijslanders, maar ook over de fameuze 'rollkur'.
Ik ben helaas niet op het WK aanwezig geweest, ik zat toen op ijsland. Wel wil ik volgend jaar erg graag naar de landsmót, en ik zal er dan ook eens op gaan letten of de ijslanders het anders doen, maar ik geloof daar niet zoveel van. Ze zeggen wel van 'ja, die buitenlanders weten er niets vanaf' maar de buitenlanders hebben de ijslanders toch als voorbeeld genomen?

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 22:36

Visconti schreef:
euh hoeveel momentopnamens moeten er genomen worden voordat het geen moment opname is?

Dat wou ik net zeggen ja! Zijn wel érg veel dezelfde beelden. En nee, geen een paard hoort zo te lopen, ook niet één moment.

Joh, ze kukelen bijna achterover als ze niet uitkijken. Echt... ik vind het geen prettig beeld om naar te kijken

roxtemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 23:10

Hadden ze geen vriendelijke foto's kunnen laten zien Ik vind dat ze vrij ruw zijn met de handen geen prettige foto's om naar te kijken.

marije85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 23:24

Idd wanneer word het een moment opname genoemd. Ik vind het geen mooi gezicht en vind het zeker niet kunnen. Ben het er wel mee eens dat het artikel verkeerd geschreven is, maar goed die mensen moeten dat blad ook verkopen. maar het plaatje van het skelet zegt mij ook al genoeg. en die witte ijslander die kijkt wel heel angstig uit zijn ogen! vind ik persoonlijk.

Shezzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 09:43

Ik was al verbaasd dat ik over dit artikel geen tread had gevonden bij het gangenpaarden-gedeelte, maar t is dus hier geplaatst.
Dit zijn idd momentopnames, iig bij de 2 dames op de vos en de schimmel, die normaalgesproken juist bekend staan om hun mooie en harmonieuze rijden. Er word hierboven al uitgelegd op welk moment de foto's genomen zijn en het leggen van telgang is een erg stressvol moment, zowel voor ruiter als paard. Je hebt maar 3 lange zijdes de kans om het te tonen en als je er 1 van niet legt ben je eigenlijk al "uit de race". De beelden zijn absoluut niet mooi, ga ze dan ook niet goedpraten, maar heb wel het vermoeden dat de schrijvers van dit artikel erop zaten te wachten om deze foto's te kunnen knippen omdat die nodig waren voor hun artikel.
De dame in t blauw met de witte pony is overigens ijslandse, daar was hierboven vraag naar.

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 23:43

Ah ik dacht dat dat een zweedse was! Ahja.

Ik moet zeggen dat er in het artikel 3 momenten zijn gefotografeerd. En daar hebben ze gewoon heel veel geknipt, zodat er erg veel foto's van zijn gekomen.

Het leggen in de telgang is inderdaad erg moeilijk, en stressvol, maar ook onder stress zou je toch niet zo hard moeten gaan trekken lijkt me. Daar komt nog eens bij dat ze die spieren in de ondernek toch ergens moeten hebben ontwikkeld lijkt me....

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 23:45

_Sigrid_ schreef:
Visconti schreef:
euh hoeveel momentopnamens moeten er genomen worden voordat het geen moment opname is?

Dat wou ik net zeggen ja! Zijn wel érg veel dezelfde beelden. En nee, geen een paard hoort zo te lopen, ook niet één moment.

Joh, ze kukelen bijna achterover als ze niet uitkijken. Echt... ik vind het geen prettig beeld om naar te kijken

Ben het hiermee eens!
En ik snap ook inderdaad niet dat voornamelijk zulke foto's zijn geplaatst. Ik zit zelf totaal niet in de IJslander-business ofzo en zal dan ook niemand over 1 kam scheren, maar foto's liegen imo niet...

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 23:47

Er zijn alleen deze foto's getoont omdat ze de wedstrijd sport eens onder de loep wilden nemen. Gewoon kritisch negatief kijken naar. Net als die honderden artikels over rollkur en alles.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 23:50

Dat snap ik ook wel (media is vaak aan het relschoppen of relzoeken), maar toch moet er wel EERST zo gereden worden willen er zulke foto's gemaakt worden.
En helaas is het niet 1 foto van 1 ruiter met 1 paard waar het niet lekker gaat (dus een uitzondering), maar zijn het er meerdere...
Wat ik zeg, ik wil niet de hele groep over 1 kam scheren, maar aan de hand van deze foto's kan ik niet anders oordelen dan dat de paarden van op foto's gewoon niet correct en op een fijne manier worden bereden.

Softijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:25

Ik ben ook op het WK aanwezig geweest, en moet zeggen, ik heb geen foute dingen gezien, iig niet op deze manier.

Deze foto's zijn inderdaad onacceptabel. Maar dit betekent niet dat de hele ijslandse meute zo rijdt. Ik zie zóveel mensen met ijslanders die echt op een harmonieuze manier rijden, zonder trekken en doen. Er zijn bij wedstrijden vaak dit 'soort' mensen aanwezig. Ook bij dressuur, ook bij springen, ook bij de ijslandse paarden. Wel jammer voor de mensen die zo hoog zijn gekomen door te trainen op een juiste manier waarbij de ijslanders ook plezier hebben. Dit is dan de enige informatiebron over ijslandse wedstrijden, voor velen mensen. En zoals eerder gezegd, als dat bij mij ook het geval was, had ik er ook een hekel aan gehad.