@ work met hackamore

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: @ work met hackamore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:00

_Charlotte_ schreef:
Somebitch schreef:
Vind dat ze nogal hard in de hand is.. Scheve mond

dat kun je toch nie tzeggen van 1 dresuur foto.. Verward

maar ook mijn vraag waarom met zo'n bit?

Ik ken haar ook ze woont hier 4km vandaan..
Heb haar dus ook wel vaker zien rijden.

Ik zal maar even antwoordden voor haar waarom ze met hackamore rijdt. Tegen mij heeft ze een tijdje terug toen ze deze pony ging verzorgen gezegd dat hij een bit niet accepteerd en dat hij dan helemaal gek word. (waarschijnlijk vroeger iets mee gebeurt?)

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:03

ik vind het er een beetje ruw uit zien !!
ontspanning is ver te zoeken op alledrie de fotos

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:51

Somebitch Beetje asso niet om voor haar meer te antwoorden. We zijn niet allemaal bokt verslaafd. Sorry hoor, maar dat vind ik wat onbeschaafd. Neem aan dat de TS ook fouten maakt? Daar leert men van! Pling

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:56

Norway_girl schreef:
Somebitch Beetje asso niet om voor haar meer te antwoorden. We zijn niet allemaal bokt verslaafd. Sorry hoor, maar dat vind ik wat onbeschaafd. Neem aan dat de TS ook fouten maakt? Daar leert men van! Pling

WAAR SLAAT DAT NU WEER OP!

Ik zeg alleen dat ze met hackamore rijd omdat hij een bit niet accepteerd. Bokkers vragen erom en ze vind het heus niet erg als ik voor haar antwoordt hoor..
Lekker offtopic ga je ook.

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 21:48

maar ook mijn vraag waarom met zo'n bit?[/quote]
Ik ken haar ook ze woont hier 4km vandaan..
Heb haar dus ook wel vaker zien rijden.

Ik zal maar even antwoordden voor haar waarom ze met hackamore rijdt. Tegen mij heeft ze een tijdje terug toen ze deze pony ging verzorgen gezegd dat hij een bit niet accepteerd en dat hij dan helemaal gek word. (waarschijnlijk vroeger iets mee gebeurt?)[/quote]

o okee dan snap ik het Knipoog
dan zou ik juist niet zon bit gebruiken maar een zacht bit of bitloos..
maar jah..

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 21:48

Somebitch schreef:
Norway_girl schreef:

WAAR SLAAT DAT NU WEER OP!

Ik zeg alleen dat ze met hackamore rijd omdat hij een bit niet accepteerd. Bokkers vragen erom en ze vind het heus niet erg als ik voor haar antwoordt hoor..
Lekker offtopic ga je ook.

Lach me echt rot hierzo ROFL Meid maak je niet zo druk Knipoog

TS, volgend keer gewoon die HM goed bevestigen, niks aan de hand. Suc6 verder! OK dan!

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:13

Ja ook en de hackamore op de juiste manier gebruiken...

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 23:27

nou en bedankt !!
naar mijn idee zit het gewoon goed hoor. is er soms iets mis met jullie ogen?de pony heeft het erg naar zijn zin.let maar op zijn gezicht Knipoog

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:29

ik heb ook het idee dat ze er wat te veel aan hangt, het mag idd wel iets hoger zitten.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 23:50

virgin_lady schreef:
nou en bedankt !!
naar mijn idee zit het gewoon goed hoor. is er soms iets mis met jullie ogen?de pony heeft het erg naar zijn zin.let maar op zijn gezicht Knipoog

Als je geen goedbedoeld commentaar kunt verdragen dan moet je dit soort foto's niet plaatsen Knipoog
Het ziet er gewoon echt niet vriendelijk uit; het bakstuk zit in de ogen van je pony, hij zwiept met zijn staart (teken van verzet), hij loopt ontzettend gespannen, de teugels worden gewoon veel te strak gehouden en de hackamore zit verkeerd.
We proberen je niet gemeen aan te vallen, maar juist tips te geven zodat het rijden voor je pony en uiteindelijk ook voor jou veel fijner wordt. Doe hier iets mee!

De hackamore hoort niet zo 'door te scharen', je kan de riempjes waarschijnlijk iets strakker doen, en de teugels minder strak houden, een hackamore hoort ook onder het rijden met teugeldruk recht te zitten zoals op deze foto (en eigenlijk iets hoger):
Afbeelding
Bij jouw schaart hij door, waardoor het neusdeel veel verder naar voren ligt dan het kinriempje, en daardoor hangt het bakstuk weer veel te hoog, waardoor dat in de ogen gaat hangen. Niet fijn voor je pony, hij moet op de foto's zelfs zijn ogen een stukje dichtdoen!

Verder zou ik de hackamore dus iets hoger doen, als de hackamore té laag hangt kan deze namelijk het neusbotje breken als je té hard trekt.
Hier zie je goed waar dat zwevende neusbotje zit:
Afbeelding
Dat deel is heel erg dun, en bij een flinke ruk op het puntje van dat botje kan het breken!

Rijden met een hackamore is prima, maar begrijp goed dat het ook heel gevaarlijk kan zijn voor je pony.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 13:29

virgin_lady schreef:
nou en bedankt !!

Nou, dan heb ik 1 tip voor je: kijk beter! De eerste foto's kijkt hij blij, weet je waarom, omdat ze van zijn neus afblijft! De 2 laatste foto's vind ik behoorlijk ruw, hij spant zijn hele lichaam op en doet alles om onder de druk uit te komen, ja dat is naar zijn zin hebben.
Sorry dat ik dit moest schrijven maar ik snap niet dat je je blijft verdedigen, terwijl je goed weet dat het niet fijn is voor de pony. En hij zit naar jou idee goed, waarom wil je niet luisteren naar mensen die ervaring hebben met een hackamore. (o.a somebitch, die onterecht word afgekat trouwens :S)
Durf eens iets toe te geven en aan te nemen van mensen. :S

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 15:07

virgin_lady schreef:
nou en bedankt !!

Jammer dat je niets wilt zien dat hij fout zit. Je hoeft je er echt niet voor te schamen om fouten te maken. Dat doen we allemaal, en van fouten leren we.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 15:15

Norway_girl schreef:

TS, volgend keer gewoon die HM goed bevestigen, niks aan de hand. Suc6 verder! OK dan!

Wat een rot opmerking, ik deel verders de rest van het commentaar; wees ajb je bewust waar je mee bezig bent...Als ik deze foto's zie wordt dat namelijk niet bepaald beverstigd...
En ja sorrie dat ik er dierenvrienden zijn, waarondere ik.

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 15:16

een hackamore dient niet om aan te trekken!
zo maak je neus nog kapot!
kan je evengoed terug met bit rijden,
neem dan een touwhalster ofzo dan kan je niets misdoen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 15:17

florrtje schreef:
een hackamore dient niet om aan te trekken!
zo maak je neus nog kapot!
kan je evengoed terug met bit rijden,
neem dan een touwhalster ofzo dan kan je niets misdoen.

Dat is niet zo een goed idee, een touwhalster is erg scherp en zou kunnen snijden. Een bitloos hoofdstel ofzo zou beter zijn. Lachen

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 15:19

Ehhh, geloof niet dat je een hackamore zo moet gebruiken. Paard ervaart nu enorme druk op de neus, zeker bij die springfoto...

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 15:21

Chiqa schreef:
Norway_girl schreef:

Wat een rot opmerking, ik deel verders de rest van het commentaar; wees ajb je bewust waar je mee bezig bent...Als ik deze foto's zie wordt dat namelijk niet bepaald beverstigd...
En ja sorrie dat ik er dierenvrienden zijn, waarondere ik.

Wat heeft het feit dierevrienden ermee te maken? Het gaat hier om het goed bevestiggen van een HM. Niet over wèl of niet dierenvrienden zijn.

Edit: ik zou eventueel graag weten wat het ermee te maken zou hebben via PB. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:54

Norway_girl schreef:
Wat heeft het feit dierevrienden ermee te maken? Het gaat hier om het goed bevestiggen van een HM. Niet over wèl of niet dierenvrienden zijn.

Alles, en daar heb ik geen PB voor nodig.
Verders de uitleg mbt verkeerd gebruik wat we op deze foto's zien is meer dan duidelijk.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:55

Chiqa schreef:
Norway_girl schreef:

Verders de uitleg mbt verkeerd gebruik wat we op deze foto's zien is meer dan duidelijk.

Ok dan is dat ook duidelijk...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:58

waarom met iets gaan rijden waarvan je niet weet hoe het werkt? Dat is net zoiets als dat ik nu met S&T zou gaan rijden.. Gaat mn paard me niet in dank afnemen

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:58

Chiqa schreef:
Norway_girl schreef:

Vind het een beetje flauw dat je op deze manier andere mensen probeert af te kappen in hun commentaar... Je bent geen Mod.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:00

Oke Knipoog een beetje rustig hier..
Alleen ook ik zie de ontspanning er niet echt , trek wat minder want ik dénk dat dat zeker zal helpen ! succes!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:02

Sorriso schreef:
Je bent geen Mod.

Niet meer Knipoog

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:02

virgin_lady schreef:
nou en bedankt !!

haha let op zijn gezicht. heel grappig, mischien moet je zelf even op zijn gezicht en lichaamshouding letten. want ik denk dat iedereen die hier reacties heeft gegeven over wat je fout doet. heel goed naar zijn gezicht (volgens mij heeft een paard een hoofd maar goed laten we het nu even bij gezicht houden Vork ) heeft gekeken. je ziet aan die pony dat die het niet fijn vind. en dat lijkt me nogal logisch. je moet geen dingen gebruiken waar je geen verstand van hebt. daar krijg je alleen maar probleme mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:05

stef schreef:
Sorriso schreef:
Je bent geen Mod.

Niet meer Knipoog

Nooit geweest ook Knipoog

Ps waarom wordt er eigenlijk met hackamore gereden?