probleem!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: probleem!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 01:56

Toch vind ik het een raar iets om een paard een stuk leer toe te stoppen terwijl het herbivoren zijn... Maar als het werkt, en het een oplossing is, kan ik me voorstellen dat het al lang mooi is.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 02:58

paardfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 09:04

kun je het plekje niet lokaal laten behandelen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 09:11

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 09:13

owja hij is wel 238 euro....

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 14:45

Koop een stuk stevig en zacht schuimrubber en een rol dubbelzijdig plakband. Het schuimrubber maak je net zo breed en lang als het kopstuk. Deze knip je vervolgens door de helft en bevestig je met het plakband zo dat er een uitsparing ontstaat op de plek waar de halswervels zitten. Zo ben je de druk op de halswervels volledig kwijt op een goedkope manier. Succes met proberen.

Groetjes,

Suzanne

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:13

Heb je daar een foto van Suzanne_18?

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 19:14

Nee sorry, geen foto's. Dit idee kwam boven drijven toen ik het topic las. Je moet zo denken dat er een laag dik rubber (van dat knutselrubber zou idiaal zijn) tussen de huid en het kopstuk zit. Op de plek waar de halswervels zitten moet je een stukje geen rubber maken zodat er op dat stukje geen contact tussen de huid en het kopstuk is. Is het zo wat duidelijker?

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:54

ohhh
Dus dat je midden op de nek ruimte tussen kopstuk en nek hebt?

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 21:19

Suzanne_18 schreef:
Koop een stuk stevig en zacht schuimrubber en een rol dubbelzijdig plakband. Het schuimrubber maak je net zo breed en lang als het kopstuk. Deze knip je vervolgens door de helft en bevestig je met het plakband zo dat er een uitsparing ontstaat op de plek waar de halswervels zitten. Zo ben je de druk op de halswervels volledig kwijt op een goedkope manier. Succes met proberen.

Groetjes,

Suzanne

Ik vind dit echt een briljant idee! Hoe verzin je het!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 21:20

ik zie t nog niet hoe ze t bedoeld ben benieuwd:P!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 23:58

Ik laat mijn fantasie ook de vrije loop, maar zie nog geen beelden van deze creatie op mijn netvlies verschijnen... als iemand hem maakt... plaats dan even een foto....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 00:36

Ik ga even tekenen, volgens mij weet ik wat ze bedoelt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 00:40

Mijn tekenkunsten in een minuutje tijd oid:

Afbeelding

Rood = schuimrubber, blauw = hoofdstel, zwart = paard. Links en rechts in mooi verloopje een stuk schuimrubber onder het hoofdstel (wel zorgen voor goede pasvorm lijkt me), dat vastplakken met dubbelzijdig tape. In het midden uitsparing voor wervels.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 13:14

Dat bedoeld ze volgens mij!
Zo komt de druk meer op de zijkant van het hoofd, en liggen de halswervels vrij..
Het is het proberen waard!

Sipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 20:39

Hey Nouks, haha ik bewonder jouw tekenkunsten!!! ik ga dit zeker proberen. Verder ben ik ook wel geinteresseerd in dat hoofstel "diference". ook daar ga ik eens naar spitten. Vandaag gewoon weer gereden en omdat het wat kouder werd heb ik, na ongeveer 10 keer door de bak te zijn gestuiterd, erachter gekomen dat een rope bridle niet de oplossing is voor die van mij hahaha. dank jullie wel voor de reacties, ik ben er blij mee!

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 11:14

Dat is precies wat ik bedoelde Nouks Haha! !! Bedankt voor het verbeelden van m´n idee Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 13:13

Haha ok dan! Heheh en m´n tekenkunsten worden nog bewonderd ook... Pff Haha!

Sipje: laat je even weten wat het geworden is/wat je allemaal gaat proberen/hoe dat uiteindelijk allemaal bevalt?

Sipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 11:40

ja natuurlijk ik hou jullie op de hoogte.... heb met twee dikke sponsen hetgeen gemaakt wat Suzanne bedoelde, maar de druk blijft te hoog. waarschijnlijk omdat de pijn niet alleen op de wervel zit maar ook naar de banen ernaast loopt. beetje vervelend maar het was het proberen 1000x waard. heb inmiddels ook meer info over dat differece hoofdstel. dank jullie wel!!!!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 13:07

Ik heb ook een leren bitje voor mijn merrie, we hebben het een tijdje gebruikt voordat ik naar bitloos ben overgestapt.
Het bitje hoeft helemaal niet strak omdat hij met het riempje onder de kin vast blijft zitten.
Het leer vormd helemaal naar de mond en is dus anatomisch na een tijdje.
Die dure zijn van een seciaal soort leer wat geen chemische middelen bevat en ook een speciale vorm heeft en dus net zo knikt als een gewoon bitje.

Er is dus niets onveiligs of onvriendelijks aan en je hebt er geen hoofdstel bij nodig.

Je zou evt een touwhalster om kunnen houden zodat gewoon voor je gevoel dat je iets om hebt waar je aan vast kan pakken als je er evt even vanaf moet Pling

Succes ermee

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 13:11

ik hoop voor je dat dat difference hoofdstel mischien helpt!
anders word t wel n stuk lastiger..

Sipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 18:51

Shyla25, dank je nog even voor de uitleg. vind het nog wel een beetje raar idee maar ja je moet wat! kon je verder gewoon, als je dat natuurlijk deed, dressuurmatig blijven rijden? of moest je er dingen mee laten? lijkt me toch moeilijk om bepaalde dressuuronderdelen te blijven doen.

difference is hoop ik toch de beste oplossing.....

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 18:57

Ik ken die leren bitjes van één of andere springamazone die er internationeel mee reed, en die zei zelf dat het niet voor elk paard was, maar wrs kan het wel mits training.

Sipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 19:08

nou heb ik een goede foto van die difference maar krijg m niet hierop!!!! ik ben echt lomp! ik blijf het proberen....

Sipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 19:46

uh computerbeet noem ik mezelf vanaf nu!!! nog een wonder dat ik enter kan vinden..... sorry ik kan m niet op de site krijgen heb nu echt alles geprobeerd.