Van manegelessen naar een 'eigen pony' rijden is toch een heel verschil en je moet leren hoe je dat moet oplossen en verbeteren. in anderhalf jaar heb ik drie keer een aan een onderlinge wedstrijd van mijn manege mee gegaan en het verschil tussen de eerste en derde keer is echt heel groot!! dus ik zie het alleen maar als een goede ervaring waar ik heel veel van heb geleerd. Meestal rijd ik alleen of samen met anderen van stal zodat ik het zelf een beetje kan 'uitvinden', maar dan vind ik het toch ook wel fijn als de eigenaar eens komt kijken en mij tips, maar ook complimenten geeft. Je zult zien dat het (stapje voor stapje) steeds beter gaat! en dat de eigenaar jou ook zal vertellen dat ze blij is dat het nu zoveel beter gaat als eerst. En ik denk dat een eigenaar (die er voor kiest een bijrijdster te nemen) niet van je (kan) verwacht(en) dat jij met háár paard net zo goed kan rijden als zijzelf. Als ze dat wel zou willen, had ze je dat vast wel duidelijk gemaakt en een andere verzorgster gezocht. Dat is wat ik ervan denk, ik hoop dat je er wat aan hebt
maar dat is puur mijn hersenen denk ik
Bij mijn vorige verzorgpaardje had ik het totaal niet, maar die eigenaren konden ook niet rijden, dus dan is het al gauw goed
En nu heb ik een superpaardje gevonden met echt een supereigenaresse, ze vroeg aan mij wat ik liever wilde, dat zij er in het begin bij was of liever eerst zelf proberen hoe het ging, want ze wist hoe irritant het kan zijn als een eigenaar er constant met zijn/haar neus op zit! Ben zo blij met deze situatie!