Na lange tyd; Original Beauty @ work in bos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Re: Na lange tyd; Original Beauty @ work in bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:55

Dustinlover schreef:
Waarom laat je hem nu eigenlijk hengst? Want het kan alleen maar problemen gaan geven als hij toch geen dekdienst doet?

Dus als een hengst geen dekdoenst doet dan moet hij maar geruind worden? Je kan de vraag natuurlijk ook anders stellen: waarom ruinen als je nergens problemen mee heb? Er lopen wel meer hengsten rond die geen dekdoenst hoor.. en negen van de tien keer heb je nergens last van.

Ik vind eigenlijk alle reacties een beetje overdreven Bloos . Ik zie één foto waarin de ruiter wat naar achter schiet/aan de teugels hangt, naja, kan gebeuren toch? Mijn pony schiet ook weleens weg en dan zit ik ook niet altijd even mooi! De andere draffoto's zien er keurig uit, mooie aanleuning zonder getrek en zo lijkt het een rustig tempo. Ik vind het niet vreemd dat je paardje wat gespannen is in het bos.. dat is de mijne ook weleens, de enige manier om dat op te lossen is om hem gewoon vaak mee te nemen en het vaak te doen!

Als je paardje op het veldje een beetje onstuimig is dan zou ik hem daarin wat gecontroleerder rijden. Dus juist niet gassen!! Gewoon overgangen rijden en de rust erin bewaren! Als je je paardje dan in dat ontspannen drafje goed vanuit je hand naar je been toerijd dan loopt hij zo over de rug. Niet gaan trekken, want dat werkt averechts!

Veel succes!

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 16:07

-@Rooszszsz; ja dat doe ik ook vaker, gewoon in de bos hop beugeltjes uit, en beetje rijden, dan ontspant hy ook makkelyk, maar als hy dan was ziet, moet ik weer opnieuw beginnen
-@Somebitch; Ja dat ben ik; tis niet zo dat ik 1 meter ofzo ga springen hoor Verward en hy komt er makkelyk overheen Knipoog tis niet zo dat ik nog nooit heb gesprongen hoor!
-@pre; op sommige moment zat ik vaak in zyn mond ya, maar ik ry nu ook met redelyk lange teugels dat hy lekker met zyn koppie naar boven en neus in de lucht; Longeren dat kan maar moet ik na vragen of we dat wel hebben Clown
-@Janne92; Zo denk ik dus ook, nu is het nog langleven de lol, maar over een tijdye moet hy eraan geloven!,
Hy is zoals Geak zegt een NRPS×KWPN (o. two step G×sandra)
-@Geak; inderdaad zoals je het zegt (Y) komt wel goed
-@Dustinlover; we laten hem hengst, omdat hy nu nog lief is, en we een merrie ermee dekken, en vooral omdat hy al een iel beestye is, dat hy meer 'front' enzo krygt Knipoog
-@patsur; schoenen, tja dat is me eigen verantwoordelykheid! met het verdere commantaar kom ik wel wat verder mee! zal eraan denken! dankjewel! Lachen
-@Jethafa; dát is het ook, hy ziet iets, en plop koppie omhoog, en weer langzaam naar beneden PLOP naar boven en naar beneden zo gaat het altyd, maar in de manege blyft hy makkelyker met zyn hoofdye naar benede omdat hy daar niks 'engs' ziet, daarom ry ik hem ook in de bos, dat hy lekker zichzelf een beetye kan zyn en evenwicht enzo,
-@knabbelgirl; he ain't mine Knipoog vergeten erby te zetten.. hengsten zyn niet betrouwbaar idd, maar hy 'plakt' aan my
-@niekoezz; natuurlyk komen sommige dingen door my! dat weet ik zelf ook, dan vraag ik weer te veel of let zelf niet op ofzo, kan altyd gebeuren! het is niet zo dat ik nog nooit gesprongen heb met hem, 1x in de zoveel tyd ga ik met hem naar de manege maar omdat hy 4 jaar buiten heeft gestaan loopt hy niet makkelyk de binnenbak binne, maar we hebben al iets van 90/100 gesprongen Knipoog hy is idd vaak in verzet, maar ik & de eigenaar hebben zoiets naarmate hy meer ziet en les heeft, loopt dat wel eruit, ja dat ver naar achter zitten valt my by deze foto's idd ook héél erg op! zal eraan denken
wanneer ik eens naar de manege ga met hem, sleep ik myn vriendin mee voor foto's! Tong uitsteken
-@Rian1984; nee op les zitten we nog niet ,we gaat binnenkort iets regelen! maar dan moet hy eerst de trailer oplopen!
-@Gabyfedde; Ik weet wat ik doe Knipoog en die hindernisjes zyn maar nét 30 cm! beauty is 1.52 hy kan er nog in stap overheen!
-@ellepel; Ja het zadel zit ik zelf ook naar te kyken zal het de volgende keer eens iets meer naar achterleggen, en anders het springzadel er eens opzetten, komt ook hy is heel smal met ook dingen van paard. hy heeft het zadel al op sinds hy is ingereden, maar ik zal het eens goed na kyken!
-@Zap; dankje zoiets wou ik horen!; beauty is nog jong hy moet nog veel leren! dat op het veld, ik was gewoon aan het galopperen, maar meneer houd van gek doen, vooral op gras dus hy begon spontaan gek te doen, maar dat maakt me niks uit zolang ik nog niet veel van hem vraag mag hy, ik vind een paard dat nooit gek doen is.. uhm saai Bloos
-@frankaaa; Dankje Lachen
-@Whisperlove; spanning is er eigenlyk altyd geweest, maar dat gaat minderen, lekker lessen tips hoe hy moet ontspannen, dus alles komt goed op het eind, we hebben allemaal wel eens ups en downs plezier heb ik elke keer wanneer ik opstap! Cool Lachen
verder nog tips? ik hoor het wel!

dubbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 16:08

zap ben het helemaal met je eens

en van die schoenen, het is ook gevaarlijk en er kan dit en dat gebeuren, maar de TS kiest hier voor heeft er een reden voor en vraagt daarover GEEN commentaar. En wat doet bijna iedereen hier?

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 16:40

Hmm, ik vind het onverstandig om met zo'n jonge pony over een vaste hindernis te gaan springen.. Ze doen dit bij SGW wel, maar geloof dat jij daar nog lang niet aan toe ben.. Erg gevaarlijk, ooit bij nagedacht wat er met je pony kan gebeuren als die niet goed springt? Verder vind ik je schoenen ook erg onverstandig! Zelf weten hoor, maar ik vind dat je wel wat verantwoordelijker met zo'n leuke pony mag omgaan!

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 17:00

-@dubbie; dankye
-@sterre2000; 1 het is niet hoog 2 we hebben al vaker gesprongen Knipoog beauty springt er ruim genoeg over heen, en het is niet hoger dan 30/40 cm? en als het mis gaat, sja.. myn eigen schuld
'k weet wat hy aan kan, en wat hy zal doen; met vaste hindernissen ga ik toch niet hoger dan dit Knipoog heb het al vaak genoeg meegemaakt, dat ik tegen de vlakte ging met springen dus de schrik zit er goed in! alleen op beauty durf ik echt de hoogte in te gaan Lovers

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:05

Het gaat er niet om dat hij er ruim overheen gaat, maar de druk op z'n nog niet volledig ontwikkelde botten/spieren/gewrichten..

En aangezien het allemaal best gespannen eruit ziet, zou ik m toch eerst thuis lekker loswerken.. En dan lekker af en toe naar buiten gaan met Chaps..

Verder vind ik het wel een super leuke pony Lachen

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 17:12

Nonawen; Oke het is ook zo dat het niet goed is voor zijn botten enzo; maar we doen het niet vaak hoor =) gewoon 1x als we er een tegen komen, en verder hebben we het wel eens gedaan voor foto's ik moet ook gewoon kyken of er een bak in de buurt is, want dit gaat niet meer zo goed; ik wil ook wel eens figuren oefenen
en in de wei gaat niet 1 de wei is ongelyk en er loopt een jaarling by (zyn zoontye)

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:19

Ik ben je topics al vaker tegen gekomen en er staat steeds: hij is nog erg groen. tuurlijk is hij dat..
maar hij leer toch steeds?
ik zie (sorry) weinig vooruitgang in je foto's.
ga wat vaker in de bak rijden en zorg dat JOU houding beter word, zodat jou paard zich KAN ontspannen!!!

Verder zou ik hem ook lekker ruinen!

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:26

Ondanks je veel te korte beugels, hij erg gespannen loopt.
Vind ik het helemaal geen vervelende foto's.
Leuke pony, en als jullie zo doorgaan en goed oefenen (in de bak of bos) dan komt het vanzelf goed!
Zelf proberen goed rustig te blijven en naar achteren te blijven zitten Lachen

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 17:39

@stalhaast; is ook zo, ik vind juist wél dat hy vooruit is gegaan, hy rent niet meer onder me uit, ik zit meer rechtop, hy luisterd meer naar me hand enzo. ja veel dingen moeten verandere/verbeteren; we hebben de tyd!
@Ilsje_; in de bos gaat het meestal toch ook rommeliger dan dat je in een keurige bak ryd?; en een paard kan weer andere dingen leren in de bos die hy niet in de bak kan leren Lachen

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:42

Je mag maar 15 fotos

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 17:44

@_inge_ leer je ff tellen Schijnheilig het zyn er net 15 Knipoog

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:46

AniiQue schreef:
@stalhaast; is ook zo, ik vind juist wél dat hy vooruit is gegaan, hy rent niet meer onder me uit, ik zit meer rechtop, hy luisterd meer naar me hand enzo. ja veel dingen moeten verandere/verbeteren; we hebben de tyd!
@Ilsje_; in de bos gaat het meestal toch ook rommeliger dan dat je in een keurige bak ryd?; en een paard kan weer andere dingen leren in de bos die hy niet in de bak kan leren Lachen

Daarom had ik het bos er ook bij gezet Lachen

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:46

AniiQue schreef:
@_inge_ leer je ff tellen Schijnheilig het zyn er net 15 Knipoog

O je hebt de fotos met alleen link ook meegeteld sorry Clown

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 17:57

@_inge_ maakt niks uit =) iedereen maakt foute zo doe ik vaker het foute zadel op Nagelbijten / Gniffelen
@ilsje_ heb vaker ook discussies met mensen die vinden dat je paarden alleen dingen in de bak kan leren en niet in de bos. ik vind je kan een paard buiten meer leren dat in de bak. want buiten moet hy geconcentreerd blyven en buiten is zoveel waar ie zich leert lopen zonder een keer op te kyken Lachen

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:58

Dustinlover schreef:
Ik vind het geen gezicht.. sorry.. Je trekt hem hier een daar wat in zijn mond.. Vooral op een foto trek je hem in zijn mond en zit je bekant achter het zadel(op de lepel dus). Dit doet pijn aan je pony zen rug.. Vind het er echt niet vriendelijk uitzien.. Misschien zijn ook laarzen of jophers slim om aan te doen in plaats van gympen?

Verder heb je wel een leuke pony maar dit is niet het beste wat je er mee kan doen.. maar is die nog hengst? is die goedgekeurd dan?

sorry hoor maar dit vind ik erg overdreven. Ik vind dat het echt meevald, paardje is gespannen en ze probeerd er alleen wat weerstand in te geven, en dat zeg ik die altijd heel kritisch naar de mondgebruik kijkt Knipoog

vind dit echt een beetje een opgeblazen verhaal..

Vind dat je je echt niks aan moet trekken van zulke penny-praatjes Knipoog . Vind het er al redelijk netjes uitzien voor een pony dat eigenlijk best fris en gespannen is. En die praatjes over van waarom laat je hem hengst ? en alles sorry hoor maar bemoei je alsjeblieft met je eigen zaken zeg , wat een bemoeials. Schaam je Knipoog

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 18:03

@__kelly; Ik wil niet zeggen dat ik nog nooit tegen hem een harde hand heb gehad en nooit in zijn mond heb gezeten, maar ik kan hem op de pinken rijden, waarom zou ik dan met vuisten gaan rijden?
ook nog een reden waarom de eigenaar hem hengst laat is, omdat hy vind dat hy heel lief is en hy is 'speels' opgevoed maar toch consequent, en ik heb er ook vaker over gepraat met hem, ik vind een hengst gewoon fyn ryden, wanneer ze eens opspelen of gaan imponeren heerlyk gewoon, een ruin is beetje droog behalve als je ze lang hengst laat. van my mogen ze zeggen dat een hengst onverantwoordelyk is, maar als je een hengst lang ryd kan je hem blindelings vertrouwen, ik vertrouw beauty meer dan welk paard dan ook. daarom hou ik van hem hy weet wie ik ben en hoe ik ben, en dat weet ik ook van hem *AMEN*

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:05

MYN FOTOOOO'S Haha!
wheheh
ii luvv beauty!! Tong uitsteken
lkkr ding!!
tgaat zoveel beter nu tussen jullie!!
xxx

ps :
Dat commentaar van jou is echt zo Aniique's Vork
Wheheh..
Nee maar je hebt gelyk aniique..
Wij kennen Beauty .. en zijn karakter , en zijn Beauty-ig-heid!!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:14

Charelle_ schreef:
Somebitch schreef:
Ben je nu echt een vaste hindernis aan het springen.. Scheve mond

Met SGW bestaan die mega boomstronken van een meter ook niet uit losse deeltjes hoor Haha!

Klopt maar dit is geen SGW paard, hij is net 4 dan ga je toch echt niet over een vaste hindernis springen. In mijn ogen moet je nu net pas beginnen met de basis van springen. Verder ligt het zadel naar mijn mening ietsje naar voren en ga ik toch zeuren over je schoeisel. Als je al weet dat het paard fris is of soms ietwat ervandoor kan gaan vind ik eht onverantwoord om met gympen te rijden. (no offense rijd er zelf ook mee, maar dan op een paard waar de kans van er vandoor gaan 10 keer kleiner is).

Verder kan ik niet goed beoordelen hoe je rijd (op een buitenrit rijd men namelijk anders dan in een bak), wel goed van je dat je in deze tijd niet meer 's avonds laat gaat rijden naar manege en terug. Dat is wel verantwoord Lachen .

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:26

Ik wil eventjes ook iets zeggen;

Meid; koop laarzen, als het fout gaat heb je dikke pech!

Ik vind het ook geen prettig zicht, ik zie een heel gespannen paardje en een ruiter die niet goed zit.
Ik vind het er nogal "ongecontroleerd" uit zien.
Je zoekt op alles wat ie doet een uitvlucht, zoals het bokken met het gallopperen, komop dat heeft niks met dat gras te maken! Nagelbijten / Gniffelen

Daarnaasttegenstaande vind ik het ook niet nodig om hem hengst te laten. Hij is wellicht niet ggk en dan loop je maar veulens te kweken die uiteindelijk toch niet gekeurd worden.
Heb je er enig idee van wat dit bijbrengt in de paardenfokkerij?
Krijg het idee dat dit zeer amateuristisch is.

Een paard krijgt btw geen front van hengst te zijn (deels ja) maar door training.
Trouwens heb ik liever een ruin die een correct uitgevoerde piaffe doet (zoals mijn paardje) dan een hengst die wat loopt te dribbelen.
Dit vind ik nu vooral machtsvertoon "Ik rijd op een hengst"

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:33

hoi hoi,

tja ik vind het een leuk dier, natuurlijk moeten jullie bijde nog veel leren, maar dat heeft iedereen. jullie zijn nog jong.

wel wil ik je graag de tip geven niet over vaste hindernissen te springen, ik heb uit eigen ervaring gezien dat het extreem mis kan gaan....
natuurlijk is het niet hoog ofzo, alleen toch... je wilt écht niet dat fout gaat.

verder ben ik het soms wel enigzins eens met het comentaar hier boven maar 100 keer herhalen heeft niet zo veel zin denk ik Lachen

groetjes

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:41

Ik vind dat iedereen een beetje het zelfde herhaald wat ik een beetje overbodig
vind. Naar 2á3 keer (op zijn minst 4 keer) weet ze het toch wel? Daarom geef ik dat
commetaar niet meer naar haar. Lachen

Als ik eerlijk ben zie ik maar een foto waar jij echt in de mond schiet, maar het commetaar was
dat je pony onder je uitschiet. Dan kan ik ook niet altijd even netjes zitten hoor.

Verder vind ik dat je pony op sommige foto's erg netjes loopt voor zijn leeftijd en in
het bos. Wel vind ik dat je je beugels een gaatje korter mag doen.

Voor het kijkerige, daar zit ik ook erg mee maar jammer genoeg ligt mijn bak ook in een bos.
Ik denk dat je in het bos ook gewoon opdrachten moet geven, en daarmee bedoel ik
halthouden, overgangen en lekker rustig aan doen.

Ik denk dat het allemaal wel goed komt, zoals ik al eerder heb gezegt gewoon rustig aandoen. Lachen
Trouwens; dit is mijn commetaar en hier hoef ik geen commetaar op van de andere bokkers
die er anders over nadenken. Bloos

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 18:54

@esthertjuh_ ; jij bent mijn groom ^^
@verography; de enige keer dat hij ECHT vervelend doet is wanneer ik zelf vervelend ben, en wanneer hij lang niet gereden is, ik heb gezegt het is mijn eigen keuze. als hij bokt druk ik mijn hakken heel erg naar beneden, dus wanneer ik val. heb ik ze zo uit, en ik ben al blijven hangen (wel op een ander paard)
@whisperramse; je kent beauty niet, vraag esther maar, op gras bokt hij op een zandpad niet Knipoog dat is gewoon typisch beauty! er zijn zoveel hengsten die niet ggk zijn en toch hengst zijn waarom zou de mijne het niet mogen zijn? en we mogen toch zelf weten of we een veulen van hem willen? het is tenslotte ons hengstje! het gaat bij het uiterlijk niet echt om het front, nu heeft hij die dikke nek nu lijkt hij iets voller Knipoog want hij is maar heel iel ask esther
misschien lijkt het voor jou machtsvertoon van kijk ik rij op een hengst, oke je kan dat vinden maar dat is het niet Knipoog beauty is ook maar een paard, ok voor mij zwaar speciaal. ik ken hem al vanaf dat hij 2 is, en ik heb altijd op hem willen rijden hengst of geen hengst, een hengst is een ruin met ballen vind ik Knipoog
@roylinde; het is niet zo dat we het dagelijks doen Knipoog gewoon eens als we zin hebben om ergens overheen te vliegen Knipoog
@lydiaaa; zo denk ik er ook over, ik zie zoveel bokkers wanneer zijn/haar paard onder hem/haar uitrent achterover gaan of ook voorover, beauty loopt ook makkelijk naar beneden omdat hij wil imponeren, en hij heeft ook die overheerlijke gangen, ik weet we moeten veel leren, en nog veel oefenen maar je moet klein / slecht beginnen?

1/3 x zeggen is genoeg hoor Knipoog heb geen strond in mijn ogen
kritiek kan ik hebben, maar ik vind zelf dat dit afkraken is..
Laatst bijgewerkt door AniiQue op 09-11-07 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 19:06

van te voren wil ik zeggen: heb niet allebij de pagina's helemaal gelezen.

Ten eerste vind ik dat het hele plaatje er gevaarlijk onverantwoord uitziet.
Wie gaat er nou in hemelsnaam met een paar nikies op een 4 jarige hengst zitten in het bos?
En ja, er zijn hengsten die niet voor de dekdienst in aanmerking komen, máár (!!!!) die zijn vaak vrij hoog opgeleid en lopen in de sport, niet in het bos zonder vooruitstrevend doel. *absoluut niet beledigend,maar dit ziet er niet verantwoord uit,daardoor kan ik uitmaken dat hij niet in training staat of iets dergelijks*

En als laatste:
Ik heb geleerd dat als je een dier aanschaft, je ervoor moet kunnen zorgen.
En dan is het heel spijtig dat je geen laarzen/kappen kan aanschaffen (laatstaan de rest).

mijn tip: laten castreren, want wacht maar totdat hij echt gaat puberen, en probeer regelmatig les te nemen, dan komt het helemaal goed met jullie, succes!!

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 19:07

Ik vind het ook niet echt een prettig gezicht.. Nagelbijten / Gniffelen
Ben het met whisperramse eens.
En zo als jij al zegt. Hij bokt aleen op gras en niet op zandpad. Waarom ga je dan in het gras gallopperen?
Naja al het andere commentaar is al gegeven. Ga met de rest mee. Geen fijn beeld!

Succes er verder mee. Lachen