Dustinlover schreef:Waarom laat je hem nu eigenlijk hengst? Want het kan alleen maar problemen gaan geven als hij toch geen dekdienst doet?
Dus als een hengst geen dekdoenst doet dan moet hij maar geruind worden? Je kan de vraag natuurlijk ook anders stellen: waarom ruinen als je nergens problemen mee heb? Er lopen wel meer hengsten rond die geen dekdoenst hoor.. en negen van de tien keer heb je nergens last van.
Ik vind eigenlijk alle reacties een beetje overdreven
. Ik zie één foto waarin de ruiter wat naar achter schiet/aan de teugels hangt, naja, kan gebeuren toch? Mijn pony schiet ook weleens weg en dan zit ik ook niet altijd even mooi! De andere draffoto's zien er keurig uit, mooie aanleuning zonder getrek en zo lijkt het een rustig tempo. Ik vind het niet vreemd dat je paardje wat gespannen is in het bos.. dat is de mijne ook weleens, de enige manier om dat op te lossen is om hem gewoon vaak mee te nemen en het vaak te doen!Als je paardje op het veldje een beetje onstuimig is dan zou ik hem daarin wat gecontroleerder rijden. Dus juist niet gassen!! Gewoon overgangen rijden en de rust erin bewaren! Als je je paardje dan in dat ontspannen drafje goed vanuit je hand naar je been toerijd dan loopt hij zo over de rug. Niet gaan trekken, want dat werkt averechts!
Veel succes!
en hy komt er makkelyk overheen
tis niet zo dat ik nog nooit heb gesprongen hoor!

het zyn er net 15