Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Needje schreef:We zijn L2.
Helemaal juist Marcella_e. Ik trek ook niet. IK geef alleen niet mee.
Hij zegt idd dat ie naar voren moet, maar ook dat ik m niet mag loslaten.
Need had geen off-day. Need is alleen een beetje te verwend door mij. En nu moet ie echt aan de bak, en dat pikt ie nog even niet.
Maar hij leert snel. http://www.youtube.com/watch?v=uY0O9czbmow
Ieder paard komt omhoog als ze van voren vastgehouden worden , en van achter opgejaagt worden (bedoel ik mee je leuke prikkertjes om je voetjes) dat heeft niets te maken met ' verwennen' en ' hij pikt het niet'. Neem aan als je L2 rijd, dat je dat wel medegedeelt word. Een paard is net een veer, hou je hem aan 2 kanten vast, dan schiet hij eruit op een gegeven moment, Duidelijk is dat dier loslaten aan de voorkant als hij achteruit gaat (Waarschijnlijk dat hij daarom achtergaat proberen te lopen enzo) Toch een betere op lossing dan zo vast te houden imo. Zie dit niet als een afkraak
Ik zeg alleen wat IK vind, en wat IK zie. Needje schreef:Hij moet niet naar achter. Hij moet stilstaan en loslaten. Ik hou alleen vast tot ie loslaat. Verder doe ik niets. Als hij de teugels uit mijn handen trekt geef ik idd been. Dat achteruit gaan is gewoon er onder uit lopen. Dan ga ik m niet belonen door los te laten van voren. Ik trek verder niet.
Verder is het de bedoeling dat ie op mij let, en niet alles om hem heen. Dus elke keer als ie niet oplet zet ik m stil en vraag ik aandacht.
Grappig dat jullie doen alsof ik m'n paard mishandel, alleen omdat ik m z'n zin niet geef

En verder zeg ik t ook tegen m.
Kom ik aan met m'n 52 kilo. 
pres schreef:Maak gewoon veel overgangen van stap naar halthouden.
Blijf niet meteen minuten lang staan maar stap direct weg.
Needje schreef:Vandaag weer les gehad.
Hij was erg stout vandaag.
Gelukkig ging het na ons dieptepunt (zie filmpje) wel meteen een stuk beter.
Uiteindelijk weer lekker gereden!
Helaas alles in linken omdat de foto's te groot zijn.
Stoute Need: http://www.youtube.com/v/t069atOCufI
ooohhh die is wel erg stout !!Needje schreef:pres, zie jij op de foto's nog een gestresst paard? Ik niet hoor. En op dat 2e filmpje.
En ik kan je vertellen, gestresst is ie niet geweest. Boos en frusti, ja. Dat mag van mij. Ben ik ook wel eens. Maar we hebben super gereden daarna, en hij kwam tevreden terug op stal.

KarinvdM schreef:pres schreef:Maak gewoon veel overgangen van stap naar halthouden.
Blijf niet meteen minuten lang staan maar stap direct weg.
Je paard moet ook dan toch eerst nageven voordat je weer voorwaarts gaat?!
Needje schreef:pres, OK, maar vind t jammer dat mensen dus juist alleen naar het filmpje kijken. Ik had ook alleen schijnheilig de foto's kunnen plaatsen.
Ik durf iig ook de mindere kant te laten zien. Wat in dit geval dus een x nodig was om 'm te krijgen zoals op de foto's. (en het 2e filmpje)
youngster schreef:Pres het filmpje duurt anderhalve minuut. Wat zeurt iedereen toch over minutenlang treiteren??
Na deze actie zijn ze gewoon gaan draven en stappen en daarna nog eens een keer gaan halthouden. Maar toen gaf hij het wel af hoor
pres schreef:Ben ik met je eens.
Maar als je paard dat niet doet tijdens het halthouden los ik dat niet op zoals in het filmpje.
Maak je veel overgangen naar het halthouden en ben je consequent zal het paard rustiger worden.
Kun je fatsoenlijk halthouden dan kun je het paard ook makkelijk laten nageven
Vasthouden vind ik niet de juiste manier.
pres schreef:youngster schreef:Pres het filmpje duurt anderhalve minuut. Wat zeurt iedereen toch over minutenlang treiteren??
Na deze actie zijn ze gewoon gaan draven en stappen en daarna nog eens een keer gaan halthouden. Maar toen gaf hij het wel af hoor
Ik heb het ook niet over minutenlang treiteren.
Ik geef mijn mening over de handeling die te zien is in het 1e filmpje.

KarinvdM schreef:Dan laat jij hem dus niet altijd nageven voordat je weer voorwaarts gaat.