(stoute) Sinaedo @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Libera

Re: (stoute) Sinaedo @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 00:18

Dat je hem stilzet vind ik een goed idee, doe ik met mijn paard ook als ie overal doorheen loopt. Maar zodra hij dan stilstaat en achteruit wil gaan lopen schop ik hem naar voren, waarbij ik dus wel loslaat aan de voorkant. Voorwaarts is altijd een voorwaarde voor mij. Ik geef hem dan niet zijn zin, ik geef hem een flinke correctie voor het achteruitlopen. Misschien niet waar ik op dat moment aan wilde werken, maar wel nodig. Als ie dan naar voren schiet vang ik hem weer op en probeer het rustig opnieuw.
Als je toch absoluut wilt dat hij eerst voor loslaat, zou ik hem gewoon lekker achteruit laten lopen , krijgt ie vanzelf genoeg van. Maar in mijn ogen is dat van voor naar achteren rijden omdat er gefocust word op de teugels.

Vind het een erg leuk paard, wat rij je eigenlijk met hem?

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 00:23

Ik weet het niet hoor, maar ik hoor de insrtucteur toch echt wel voorwaarts roepen om het moment dat het paard naar achter komt. Verder snap ik wel waar jullie naar toe willen. Als ik het goed uit het filmpje haal is het de bedoeling dat ie gaatr zakken van voor. dus uit de oprichting en zakken met dat neusje zodat hij zich lang maakt en over de rug komt in plaats van deze weg drukken. Heb ik het goed zo?

Verder kan ik ook niet ontdekken dat je trekt of iets in die richting Dus ruimte genoeg om naar voren gaan lijkt mij. Je gooit hem alleen niet los. Dat doe ik zelf wel maar meer uit reactie om dus steigeren te voorkomen.

Ik sluit me voor een groot deel bij Daantjuhhh aan.

Verder heeft iedereen en ieder paard wel eens een of day. Ik vlieg ook wel eens de bak door of zit in een heerlijke galop op de plaats omdat mijn dame geen pas opzij wil zetten voor mijn been.

Blijven oefenen en veel plezier samen!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 00:25

Als je idd gewoon afwacht.. (loslaten als 1e prioriteit) en dan dus niet vast blijven houden én been.. want hier pakt ie je gewoon op terug.. dan 'wint' ie toch ook niet?
Mocht dat niet werken, zou ik voor mezelf iig toch voorwaarts gaan, omdat imo dat aanklooien bij halthouden etc niet werkt op dat moment en het op een andere tour gooien..
en vooral niet te lang achter elkaar idd..kunnen ze erg narrig van worden..

Tuurlijk mag je m wel doorpakken, maar vind dit wel een beetje tricky zo.

Zou idd ook maar zo een 'off day' kunnen zijn..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 00:31

We zijn L2.

Helemaal juist Marcella_e. Ik trek ook niet. IK geef alleen niet mee.
Hij zegt idd dat ie naar voren moet, maar ook dat ik m niet mag loslaten.
Need had geen off-day. Need is alleen een beetje te verwend door mij. En nu moet ie echt aan de bak, en dat pikt ie nog even niet.
Maar hij leert snel. http://www.youtube.com/watch?v=uY0O9czbmow

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 00:41

Dat ziet er een stuk beter uit..
mag ie wel een klopje voor hebben!
Kan het alleen niet zo goed zien door de slechte kwaliteit van filmpje, na het uploaden.

Paard is best stug/sterk van voren of lijkt dat zo?

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 00:46

Het gaat al beter zo te zien. Verder ben ik het er wel mee eens dat halthouden halthouden is. Als hij achter uit gaat om onder het werk uit te komen geef je hem inderdaad zijn zin als je los gooit van voren want dan hoeft ie niet meer te zakken. Sommige paarden komen gewoon moeilijker over de rug als andere. Hoe oud is je paardje eigenlijk?

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 07:20

Ik vind het een logische reactie van je paard, maar daar reed je ook heen. Halthouden is gewoon halthouden, goed opgelost. Maar dan heb je da kans dat hij inderdaad omhoog komt.
Als je het minder adequaad had opgelost, dan was hij minder snel opgehouden, maar had je niet de steiger reactie gehad. Nu wel, maar hij snapt ook meteen wat de bedoeling is.

Fijn paard lijkt me, je zit er ook netjes op (Y)

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 07:49

Needje schreef:
We zijn L2.

Helemaal juist Marcella_e. Ik trek ook niet. IK geef alleen niet mee.
Hij zegt idd dat ie naar voren moet, maar ook dat ik m niet mag loslaten.
Need had geen off-day. Need is alleen een beetje te verwend door mij. En nu moet ie echt aan de bak, en dat pikt ie nog even niet.
Maar hij leert snel. http://www.youtube.com/watch?v=uY0O9czbmow

Dan is het nog je eigen schuld Lachen Ieder paard komt omhoog als ze van voren vastgehouden worden , en van achter opgejaagt worden (bedoel ik mee je leuke prikkertjes om je voetjes) dat heeft niets te maken met ' verwennen' en ' hij pikt het niet'. Neem aan als je L2 rijd, dat je dat wel medegedeelt word. Een paard is net een veer, hou je hem aan 2 kanten vast, dan schiet hij eruit op een gegeven moment, Duidelijk is dat dier loslaten aan de voorkant als hij achteruit gaat (Waarschijnlijk dat hij daarom achtergaat proberen te lopen enzo) Toch een betere op lossing dan zo vast te houden imo. Zie dit niet als een afkraak Lachen Ik zeg alleen wat IK vind, en wat IK zie.

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 08:48

Needje schreef:
Hij moet niet naar achter. Hij moet stilstaan en loslaten. Ik hou alleen vast tot ie loslaat. Verder doe ik niets. Als hij de teugels uit mijn handen trekt geef ik idd been. Dat achteruit gaan is gewoon er onder uit lopen. Dan ga ik m niet belonen door los te laten van voren. Ik trek verder niet.
Verder is het de bedoeling dat ie op mij let, en niet alles om hem heen. Dus elke keer als ie niet oplet zet ik m stil en vraag ik aandacht.
Grappig dat jullie doen alsof ik m'n paard mishandel, alleen omdat ik m z'n zin niet geef Haha!

Ik heb niet alles zitten lezen wat er geschreven is maar hier wilde ik toch even op reageren.

Na het zien van het filmpje gingen even mijn nekharen overeind staan.
Waarom jagen julie dat paard zo in de stress op die manier?
Als je wilt dat je paard goed stil blijft staan en daarbij nageeft, dan ben je nu goed verkeerd bezig in mijn ogen.

Maak gewoon veel overgangen van stap naar halthouden.
Blijf niet meteen minuten lang staan maar stap direct weg.
Doet hij dat goed, blijf dan iedere keer een tel langer staan.
Loop hij naar achter, rijd dan meteen voorwaarts.
Je zult zien dat hij dan vanzelf beter gaat halthouden en gaat nageven.

Dat je instructeur dit zo oplost vind ik heel kwalijk om te zien.
Maar daar maak ik dan maar even geen woorden meer aan vuil want daar ben jij nog niet mee geholpen.

Hopelijk heb je ook niets over gehouden aan die val.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 08:52

Ik zeg ook nergens dat het niet mijn schuld is. Haha!
Ik snap alleen je zinnetje niet van "Neem aan als je L2 rijd, dat je dat wel medegedeelt word." Bloos

Born2BCrazy, ik kriebel m altijd met een vinger bij z'n schoft. Heb ik zo aangeleerd zodat ik m bijna onzichtbaar kan belonen. Wel zo handig als ik in een proefje zit. Haha! En verder zeg ik t ook tegen m.
Hij is rete sterk. Ja Kom ik aan met m'n 52 kilo. Nagelbijten / Gniffelen

Marcella_e , m'n paard is nu 8,5.
En komt idd erg lastig over de rug. Hij loopt t liefst als een oud mannetje met z'n buik eruit.
Maar gister liep ie op een gegeven moment wel stukken mooi over de rug. Dat is waar we naar toe willen. Dat ie z'n lijf correct gaat gebruiken. Dan zijn we misschien ook een keer van alle blessureleed af.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 08:57

pres, zie jij op de foto's nog een gestresst paard? Ik niet hoor. En op dat 2e filmpje.
En ik kan je vertellen, gestresst is ie niet geweest. Boos en frusti, ja. Dat mag van mij. Ben ik ook wel eens. Maar we hebben super gereden daarna, en hij kwam tevreden terug op stal.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 08:58

pres schreef:

Je paard moet ook dan toch eerst nageven voordat je weer voorwaarts gaat?!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 09:01

Needje schreef:
Vandaag weer les gehad.
Hij was erg stout vandaag. Nagelbijten / Gniffelen
Gelukkig ging het na ons dieptepunt (zie filmpje) wel meteen een stuk beter. Verward
Uiteindelijk weer lekker gereden!
Helaas alles in linken omdat de foto's te groot zijn. Clown

Stoute Need: http://www.youtube.com/v/t069atOCufI

Hamer ooohhh die is wel erg stout !!
Gelukkig ging het na het diepte punt weer beter, het filmpje zag er op het eind wel beroerd uit! Geen spierpijn aan over gehouden?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 09:04

Nope. Valt me mee. Gistermiddag had ik t idee dat t wel zou komen. Maar ik heb nergens last van gelukkig.

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 09:06

Needje schreef:
pres, zie jij op de foto's nog een gestresst paard? Ik niet hoor. En op dat 2e filmpje.
En ik kan je vertellen, gestresst is ie niet geweest. Boos en frusti, ja. Dat mag van mij. Ben ik ook wel eens. Maar we hebben super gereden daarna, en hij kwam tevreden terug op stal.

Ik heb ook geen commentaar gegeven op je foto's maar op je 1e filmpje Knipoog

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 09:07

Ik snap niet hoe iedereen (bijna) hierop reageerd :S Volgens mij is het volkomen normaal om halt te houden, en dan je paard na te laten geven. Dat doe je dus wel door druk op je teugels te houden tot ie loslaat. Blijkbaar doet bijna geeneen bokker dit maar dat wil niet zeggen dat dat 'het paard dwingt tot omhoogkomen' Dat raakt dan weer kant noch wal.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 09:09

pres, OK, maar vind t jammer dat mensen dus juist alleen naar het filmpje kijken. Ik had ook alleen schijnheilig de foto's kunnen plaatsen. Knipoog
Ik durf iig ook de mindere kant te laten zien. Wat in dit geval dus een x nodig was om 'm te krijgen zoals op de foto's. (en het 2e filmpje)
Laatst bijgewerkt door Needje op 08-11-07 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 09:09

Sjonge wat een commentaar Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben er de hele les bijgeweest en dit achterwaarts is puur wat hij zelf deed. Ze gooit em idd van voren niet los. Waarom niet?
Omdat je dan precies het tegenovergestelde effect bereikt bij dit paard, hij moet aan de hand en aan het been komen en dus loslaten.
Hij vertikte dat en ging dus achterwaarts rennen. Denk maar niet dat hij er een greintje stress om had hoor. Boos was hij wel omdat hij zijn zin niet kreeg, maar dat is dan heel jammer voor hem.

Pres het filmpje duurt anderhalve minuut. Wat zeurt iedereen toch over minutenlang treiteren??
Na deze actie zijn ze gewoon gaan draven en stappen en daarna nog eens een keer gaan halthouden. Maar toen gaf hij het wel af hoor Haha!

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 09:11

KarinvdM schreef:
pres schreef:

Je paard moet ook dan toch eerst nageven voordat je weer voorwaarts gaat?!

Ben ik met je eens.
Maar als je paard dat niet doet tijdens het halthouden los ik dat niet op zoals in het filmpje.
Maak je veel overgangen naar het halthouden en ben je consequent zal het paard rustiger worden.
Kun je fatsoenlijk halthouden dan kun je het paard ook makkelijk laten nageven
Vasthouden vind ik niet de juiste manier.

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 09:11

Needje schreef:
pres, OK, maar vind t jammer dat mensen dus juist alleen naar het filmpje kijken. Ik had ook alleen schijnheilig de foto's kunnen plaatsen. Knipoog
Ik durf iig ook de mindere kant te laten zien. Wat in dit geval dus een x nodig was om 'm te krijgen zoals op de foto's. (en het 2e filmpje)

Goed dat je de mindere kant ook laat zien, super zelfs.
Maar dan weet je ook dat je daar commentaar op gaat krijgen. Knipoog

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 09:12

youngster schreef:
Pres het filmpje duurt anderhalve minuut. Wat zeurt iedereen toch over minutenlang treiteren??
Na deze actie zijn ze gewoon gaan draven en stappen en daarna nog eens een keer gaan halthouden. Maar toen gaf hij het wel af hoor Haha!

Ik heb het ook niet over minutenlang treiteren.
Ik geef mijn mening over de handeling die te zien is in het 1e filmpje.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 09:14

pres schreef:
Ben ik met je eens.
Maar als je paard dat niet doet tijdens het halthouden los ik dat niet op zoals in het filmpje.
Maak je veel overgangen naar het halthouden en ben je consequent zal het paard rustiger worden.
Kun je fatsoenlijk halthouden dan kun je het paard ook makkelijk laten nageven
Vasthouden vind ik niet de juiste manier.

Dan laat jij hem dus niet altijd nageven voordat je weer voorwaarts gaat.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 09:15

Pres, Ja, daar doe ik ook verder niet moeilijk over toch?! Ik geef alleen aan dat ik het jammer vind dat de meeste bokkers alleen het negatieve er uit willen lichten.
Het gaat nou eenmaal niet altijd over rozen om te komen waar je wilt komen. Als ik het m lief vraag heeft ie zo'n schijt aan me, daar kan ik niet tegenop kakken. Dan maar een keer zo.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 09:16

pres schreef:
youngster schreef:

Ik heb het ook niet over minutenlang treiteren.
Ik geef mijn mening over de handeling die te zien is in het 1e filmpje.

Ja en dat duurt geen minuten Lachen
Hij doet dit zelf. Wat zij doet is proberen hem naar voren te werken zonder dat ze van voren het contact verliest (en hem dus losgooit).

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 09:17

KarinvdM schreef:
Dan laat jij hem dus niet altijd nageven voordat je weer voorwaarts gaat.

Tuurlijk wel, maar ik denk dat je me verkeerd opvat. Knipoog
Ben het helemaal met je eens hoor.
Maar als een paard niet wil nageven tijdens het halthouden dan ga je dat niet oplossen door proberen sterker te zijn dan je paard.