Ondata G voor het eerst@bokt!(dressuur)(v. Damiro)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Danny13

Re: Ondata G voor het eerst@bokt!(dressuur)(v. Damiro)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 16:15

Mensen voor de duidelijkheid, de slof is niet strak dat lijkt alleen zo op de foto's! als ik met haar aan het rijden ben hangt ie meestal gewoon los, maar het geeft op de foto's een vertekend beeld! Knipoog en superwomen, ik kan je vertellen dat ze wel nageeflijk loopt Knipoog maar bij dit paard valt het moeilijk te zien Lachen (heeft ook te maken met een vertekend beeld Tong uitsteken) en als jullie dat niet vinden dan is dat niet mijn probleem, ik ben dan wel pas 14 jaar oud, maar ik weet echt wel wanneer een paard een slof kan gebruiken en wanneer niet, ook weet ik wel wanneer een paard los laat en wanneer niet! verder ga ik geen reacties meer geven over de slof want iedereen heeft daar weer een andere mening over Knipoog
groetjess! Lachen

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 17:41

Je paard loopt niet nagefelijk Knipoog Niet in haar gehele lijf ! Dat houd al ergens in de hals op. Als ze nog niet de spieren heeft om goed door haar lijf te lopen, moet je haar ook niet zo proberen te rijden. Ze loopt nl niet vanuit haar zelf op de voorhand, jij rijd haar zelf zo Knipoog Zorg eerst is dat ze verticaal loopt, over 4 benen. Pas dan kan je verder gaan werken aan de nagefelijkheid en haar daadwerkelijk op de achterhand plaatsen.

Edit = Kijk nu net in je profiel en zie dat je in Obl naar school gaat. Dan woon je ook in de HW ? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 19:45

Wat een knap paard, dat neusje is leuk!
Maar volgens mij zit de slof IRL net zo straks als op de foto's, het zou wel toevallig zijn dat iedere x dat de fotograaf klikte, de slof strak ging zitten. Ik heb niks tegen slofgebruik, maar ik denk wel dat je hem als ze constant loopt, dat je hem losser mag laten, als beloning. Nu loopt ze netjes met haar hoofd, maar je houdt haar tegen. Succes nog verder met dit knapperdje Lachen

Danny13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 21:05

nou owkee ik zal het anders formuleren, als je goed naar de foto's kijkt, zie je dat ze scheef genomen zijn. daardoor lijkt het alsof ze heeel erg op de voorhand loopt. ze loopt wel iets op de voorhand maar niet zoveel. ik heb aan mijn moeder gevraagd wat ze van de foto's vond, zij stond er tijdens het maken van de foto's ook bij. ze vind dat Ondata hier op de foto's anders is vastgelegd dan hoe ze in werkelijkheid liep. ik weet dat ze niet helemaal los is door haar lijf, maar dat komt idd omdat ze daar de spieren niet voor heeft. het is ook niet zo dat ik perse wil dat ze nageeflijk loopt, en dan kun je het geloven of niet maar Ondata is een paard dat zoo ontzettend graag wil werken dat ze vanzelf naar beneden gaat lopen en daarbij iets terugzakt in tempo, daardoor valt ze op de voorhand. tijdens het rijden beginnen we ook altijd met voorwaarts rijden, als ze niet voorwaarts is kun je niet met een paard als deze werken, de dingen die ze probeert ben ik al super blij mee na die 3 weken, vooral omdat ik nooit eerder een paard van 0 tot hoger niveau geprobeert heb te krijgen. om haar nageeflijk te krijgen is dus ook niet de reden dat de slof eraan zit maar dat heb ik al verteld. mijn moeder zegt ook dat de slof in werkelijkheid losser hing dan op de foto's en het lijkt misschien sterk dat mijn vader op het verkeerde moment geklikt heeft, maar hij is ook geen profesionele fotograaf. ik heb vandaag weer op haar gereden, en wederom liep ze vandaag ontzettend lekker, ik heb op de slof gelet maar hij is absoluut niet te strak. mijn moeder heeft vandaag weer meegekeken en we snappen eigenlijk allebei niet waarom het er op de foto's wel zo uit ziet. haar tegenhouden doe ik absoluut niet, want als ik dat doe gaat ze protesteren en weigert ze door te lopen. de reden dat de foto's erop staan is eigenlijk alleen maar om te vragen wat jullie van haar uitstraling vinden en wat er van de gangen gezegt wordt Knipoog het ging mij echt niet om de nageeflijkheid. toch ben ik wel blij dat jullie dit commentaar hebben gegeven want als het wel zo was geweest dan had ik er absoluut mee aan het werk gegaan. alleen in dit geval ben ik bang dat het niet zo is Knipoog

en ik woon inderdaad in de hoeksche waard namelijk in numansdorp Knipoog Tong uitsteken

groetjesss..!! Haha!

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:13

Heee, een zusje van mijn paard! Haha!
Het is dat ze een witte neus heeft, want verder is het 2 druppels water!

Het rijden ziet er goed uit! En dat hete komt wel bekend voor ja! Knipoog
Ga zo door iedergeval, maar kijk uit dat ze niet teveel op de voorhand gaat lopen. (heeft mijne ook erg veel last van)

Danny13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 21:15

Hahahaha wat grappig Haha!

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:16

Hangt een beetje te veel in de slof en loopt niet op eigen benen... kus ryanne ps wel een mooie pony

Danny13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 21:18

even een aanvulling op de foto's hoe je kan zien dat ze scheef genomen zijn, als je een lineaal lang het hek zo leggen en het onderste gedeelte van de foto weg laat, dan zie je dat het op de voorhand lopen best meevalt Knipoog

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 08:19

Danny13 schreef:
even een aanvulling op de foto's hoe je kan zien dat ze scheef genomen zijn, als je een lineaal lang het hek zo leggen en het onderste gedeelte van de foto weg laat, dan zie je dat het op de voorhand lopen best meevalt Knipoog

Dat heeft niets te maken met het feit dat je paard niet nafeeglijk is. Want hij loopt gebogen op de slof, omdat de achterhand niet genoeg geactiveerd is, dat wil niet zeggen dat hij op de voorhand loopt.En of hij op de voorhand loopt kan ik ook niet zo goed van de foto`s afzien, maar ik zie wel dat hij laag loopt op de slof en niet op jouw been.
Echt waar, je zal zien dat hij lekkerder gaat lopen als je hem op je been nageeflijk kan rijden. Veel overgangen rijden en dwars op de volte zetten. Dan heb jij die slof niet meer nodig.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 08:40

Danny13 schreef:
Mensen voor de duidelijkheid, de slof is niet strak dat lijkt alleen zo op de foto's! als ik met haar aan het rijden ben hangt ie meestal gewoon los, maar het geeft op de foto's een vertekend beeld! Knipoog en superwomen, ik kan je vertellen dat ze wel nageeflijk loopt Knipoog maar bij dit paard valt het moeilijk te zien Lachen (heeft ook te maken met een vertekend beeld Tong uitsteken) en als jullie dat niet vinden dan is dat niet mijn probleem, ik ben dan wel pas 14 jaar oud, maar ik weet echt wel wanneer een paard een slof kan gebruiken en wanneer niet, ook weet ik wel wanneer een paard los laat en wanneer niet! verder ga ik geen reacties meer geven over de slof want iedereen heeft daar weer een andere mening over Knipoog
groetjess! Lachen

Haha, ga je me ook vertellen dat het een schimmel is, want foto's geven een vertekend beeld ROFL
De laatste foto's zijn recht of zelfs scheef,omhoog genomen en toch loopt ie op de voorhand.
Maakt niet uit Rolleyes

Doei, doei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 11:04

O-o dit word weer een reltopic Nagelbijten / Gniffelen
Ben het er wel over eens met die slof Knipoog Maar laat ik hier maar niet verder op in gaan ..
Succes nog !

Danny13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 12:07

het enige dat ik hier op antwoord is dat ik nog maar 3 weken bezig ben! ook ontken ik niet dat ze niet op de voorhand loopt! want dat doet ze wel! ik weet dat ik niet met nageeflijkheid bezig moet zijn! en dat doe ik ook niet! ze doet het zelf! ik probeer haar ook meer met mijn been te rijden maar daar reageert ze nog niet op! ik ben geen ster ruiter maar ben bereid dingen te leren! als mensen zoiets niet waarderen vind ik dat je je mening wel voor je mag houden.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:21

Danny13 schreef:
het enige dat ik hier op antwoord is dat ik nog maar 3 weken bezig ben! ik ben geen ster ruiter maar ben bereid dingen te leren! als mensen zoiets niet waarderen vind ik dat je je mening wel voor je mag houden.

Kijk je kan verwachten dat er op bokt commentaar wordt gegeven, zeker waneer er een slof in het spel is. Ik geef je tips, dat moet je niet opvatten als kleinerend commentaar. Wat je ermee doet met je zelf weten. Ik kan ook nergens uit opmaken, dat iemand hier uit het toppic je niet wardeerd.

Danny13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 12:24

owkee Knipoog
mijn fout! soms vat ik andere dingen op dan er staan! dat komt meestal omdat ik teleurgesteld ben! dan gebeurt dit vanzelf Boos!

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:35

Danny13 schreef:
owkee Knipoog
mijn fout! soms vat ik andere dingen op dan er staan! dat komt meestal omdat ik teleurgesteld ben! dan gebeurt dit vanzelf Boos!

Waarom zou je telleurgesteld zijn? Het ziet er verder toch prima uit? Jullie komen er echt wel hoor. Wat voor een ander werkt hoeft niet voor jou te werken. Je kan het proberen, maar die keuze is aan jou en je paard.
Ik ga er verder niet meer op in en laten we weer een beetje ontoppic gaan.
Suc6 verder!

Danny13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 13:21

haha owkee Lachen
blij dat je het begrijpt Knipoog

inga17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:25

ga eerst eens proberen je paard normaal te laten lopen en dan pas starten... slof dr af das het eerste begin... als een paard bokt is het juist niet handig om er een slof aan te hangen... want als je dan aantrek en hij bokt maakt hij zich alleen maar boller.. denk goed om je houding

Danny13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 13:50

starten doe ik als ik er klaar voor ben! en denk je nou echt serieus dat ik ineens zonder een slof kan rijden als een paard dat gewend is??!! dat heeft tijd nodig en het is niet dat ik volgende week al van plan was om te starten! ik heb even naar je foto's op mijn album gekeken, als ik mijn houding vergelijk met die van jou zie ik niet wat er dan slecht is aan mijn houding en waar ik om moet denken! Knipoog
ps. slofteugel is mijn eigen keuze en ik weet waarvoor ik hem gebruik!

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 15:29

maak je niet druk over dat gedoe met die slof hoor Danny! Ik snap waarom je hem gebruikt, en kan niet zeker zeggen of hij te strak is maar ik vind dat je goed met haar op weg bent. Ze pakt het goed op, ook al is deze merrie al iets ouder. veel succes en geluk samen!

Danny13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 17:13

Bedankt LinZZZZ Haha!

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:37

Danny13 schreef:
en denk je nou echt serieus dat ik ineens zonder een slof kan rijden als een paard dat gewend is??!!

Rolleyes Paard gewend aan slof ? Ze zal eerder zo slim zijn om te denken ; Oke slof is weg, ik kan nu mijn gang gaan ! Het is eerder dat jij eraan gewend raakt Knipoog Ook las ik ergens dat ze tegen de hand is, maar deze houding van nagefelijkheid zelf aan neemt ? Als het ware neemt ze dan jouw handen als steuntje om in balans te blijven. Geef haar die steun niet, zo zal ze beter in balans komen. En dan ga je misschien zeggen. Jamaar, ze is in balans ! Blijkbaar niet, ze loopt op de voorhand. Dat zegt genoeg Lachen Ga desnoods met waslijntjes rijden, zoek alleen heel licht contact.

En wat je ook ergens zegt, is dat je haar eerst heel erg voorwaarts maakt. Het kan ook zijn dat je haar over haar tempo laat gaan. En dat ze zich zo van de achterhand ontrekt en op de voorhand beland. Als je snapt wat ik bedoel ? Dan gaan ze ook "hangen" in je handen. Ik heb dit zelf bij mij paard gehad. Wat mijn instructrice toen zei, vond ik heel mooi ; "Je rijdt er zoveel in van achter, maar je laat de deur aan de voorkant open staan, dus alles kan meteen weer naar buiten." Ik moest me tempo iets verlagen, wel actief houden. En met mijn handen even goed sluiten.

Maar ik zou zeggen, begin bij je basis. Krijg haar ook goed aan het been, in balans. Verticaal en daarna door werken terug naar de achterhand. Duurt wel even een paar weken maar dan heb je ook wat Lachen

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 19:16

Mijn instructrice zei gisteren heel mooi "een slof geeft een vertekend beeld". Ben ik het mee eens, maar als jij je nu nog niet veilig voelt zonder dat ding, dan zit er maar 1 ding op. Eraan laten en toch z.s.m. leren om het ding los te laten hangen! Je bent pas drie weken bezig, het komt met hulp van je instructrice vast goed. Ik heb een tijdlang hopeloos rondgereden, extra les genomen en het is goedgekomen (niet dat er nu nooit meer iets is, maar het gaat flink vooruit). Het is een leuk paard en jullie zien er samen leuk uit. Dus over een tijdje zien we dan gewoon foto's van jou met een nageeflijk paard!

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 20:53

ik vind het wel slim van je dat je die slof gebruikt, maar hij kan wel wat losser...
Ik vind je (moeders) paard zo niet lekker ontspannen lopen..
die ontspanning is er misschien ook nog niet, maar zo kan het dier niet lekker los in z`n lijf lopen ( of hoe zeg je dat?)
Maar je hebt in ieder geval wél een reden voor de slof..
Succes ermee, en misschien binnekort wel zonder slof?!!

Groetjes!

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 21:02

okee, een heel leuk paardje alleen het is wat gespannen (ik weet dat je nog maar 3 weken met haar bezig bent Clown maar toch ga ik dit even zeggen) ze heeft een spier heel sterk aangespannen in haar nek die niet aangespannen maar losjes en ontspannen hoort te zijn Knipoog ik hoop dat je snapt welke (die achter de wang zo'n beetje) anders moet je het maar even vragen, t is lastig uit te leggen

ze hangt een beetje aan de teugel, probeer dat op te lossen met nog meer been, dan komt ze er waarschijnlijk ook lekkerder door

je zit mooi op je paard Knipoog complimentje maar probeer in de galop net wat meer op je kont te gaan zitten

voor de rest een plaatje van een paard en ziet er goed uit voor de tijd dat je haar rijd Lachen Haha!

Danny13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 21:46

liesje, het klopt wat je zegt! ik ben alleen niet zo goed in het in woorden opschrijven Knipoog
de anderen ook bedankt! ze is af en toe een beetje gespannen maar toch ook wel weer ontspannen ze hangt er een beetje tussenin, ook breng ik zelf best spanning over. ik ben hard aan het werk om dat op te lossen. blijve zitten in de galop vind ik moeilijk, ze stuitert een beetje Knipoog

groetjess