Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lars_Alida schreef:Er zijn nm wat oude regels in de wet die nooit gewijzigt zijn maar die in geval van rechtzaken wel gebruikt worden.
Een daarvan is een paard moet aan een deugdelijk hoofdstel geleidt worden en een hele oude regel dat je zelfs met een hengst niet eens op straat mag komen.
Heb een paar jaar les gehad van een politieagent en die heeft mij daar op gewezen.
Reed nm zelf ook altijd alleen met halster en op een hengst en de waarschuwing dat je daar ingeval van calamiteiten strafrechtelijk problemen mee kunt krijgen heb ik ter harte genomen.
Misschien zijn ze inmiddels gewijzigt maar het was maar een goed bedoelt advies
Lijkt me evengrote onzin als dat je, als je met een bitloze optoming buiten rijdt, niet verzekerd zou zijn... = kul namelijk 

superpony schreef:Yerry, je vergeet je loverboy, die mag ook soms mee toch? Of hoort ie al bij de beestenbende??????
Wranglerbutt schreef:Ik ben erg benieuwd in welk wetboek/ regelement ik dit kan vindenLijkt me evengrote onzin als dat je, als je met een bitloze optoming buiten rijdt, niet verzekerd zou zijn... = kul namelijk
Iedereen kan strafrechtelijk in de problemen komen als je onrechtmatige daad hebt begaan; en nergens is vastgelegd wat daar precies onder wordt verstaan. Dat hangt totaal van de individuele situatie en omstandigheden af.
Ik heb meer vertrouwen in de veiligheid en controle van Jeddah's bitloos gereden paarden, dan menig ruiter die zich met 'normale' optoming in het verkeer begeeft