Casper & ik trainen alvast voor de M.... *met filmpje*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

myxlea

Re: Casper & ik trainen alvast voor de M.... *met filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 20:28

1,3,4,6,7,8,13 zou mijn instructrice zeggen (waarbij ik vandaag moest schrijven terwijl zij jury was) Zet maar bij algemeen neer Amazone heeft handen te breed! Let daar wel op hé Ja

Verder vind ik dat je hem super aan het lopen hebt, wat een plaatje Lovers

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 23:07

Je ziet jullie vooruit gaan!~Wat een heerlijk paardje is Casper

yoda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 09:42

wat een geweldige fries is die casper toch he! heerlijk jullie zullen vast veel prijzenw innen op wedstrijden suc 6 marieke

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 12:48

ziet er weer leuk uit mariek! enige verbeterpuntje dat ik kan bedenken is dat je je handen best wat hoger mag zetten.. Knipoog

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 12:53

Heey mariek, het ziet er goed uit hoor, vind je handen niet eens zo storend, je mag ze wat meer dragen, maar het stoort niet. Vind bij de inrijdfoto dat hij je hand nog wat meer kan volgen, maar dat is ook lastig voor zo'n fries, en vind het zowiezo al goed dat je daar mee bezig bent! Ja het ziet er netjes uit, en succes in het M1.

edit; let trouwens wel op met sb dat het op 3 sporen blijft, en maak niet de veelgemaakte fout kont-buitenwaarts ipv schouder-binnenwaarts Knipoog
Laatst bijgewerkt door DL_ op 05-11-07 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Allegandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 13:22

Leuke fotos Marieke!
Casper ziet er goed uit Haha! Ziet er verder heel netjes uit Lachen

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 14:24

Ik heb het filmpje nog niet bekeken, maar vind dat je er op de foto's netjes op zit.
Je handen mag je in het begin best iets breder houden, hoor, dat is helemaal niet zo erg. Verder geef je volgens mij de verkeerde hulp bij de schouderbinnenwaarts. Het is niet de bedoeling dat je de achterhand naar buiten duwt, maar dat je de voorhand met je buitenhand iets naar binnen toe duwt. Dat betekent dus dat je je binnenbeen dan helemaal niet naar achter hoeft te leggen.
Succes verder!

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 14:48

Alles kan beter, maar ik vind het er nu ook al goed uit zien! Het filpmpje in galop, bekijk die nog eens en let eens op wat er met je zit gebeurt als je terug wil gaan naar draf. Je zit ineens veel beter! Ga altijd zo ontspannen en aan je zadel zitten. Probeer het gevoel/idee uit je systeem te halen dat je je paard een beetje moet omlasten, want dat is volgens mij de reden dat je een beetje met je benen klemt in galop. Succes Knipoog

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 14:59

Leuke foto's weer!!
Het ziet er goed, en alle tips zijn zo'n beetje al gegeven.
Jullie gaan echt vooruit. Ja

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 16:11

sjaantje schreef:
Ik heb het filmpje nog niet bekeken, maar vind dat je er op de foto's netjes op zit.
Je handen mag je in het begin best iets breder houden, hoor, dat is helemaal niet zo erg. Verder geef je volgens mij de verkeerde hulp bij de schouderbinnenwaarts. Het is niet de bedoeling dat je de achterhand naar buiten duwt, maar dat je de voorhand met je buitenhand iets naar binnen toe duwt. Dat betekent dus dat je je binnenbeen dan helemaal niet naar achter hoeft te leggen.
Succes verder!

Hey bedank voor je reactie! Over de sb, dat vind ik echt apart trouwens! Nagelbijten / Gniffelen Ik heb al vanaf het begin dat ik mijn eerste SB reed altijd geleerd om het zo te doen zoals je op de foto's ziet. En niet bij 1 instructrice, maar bij zo'n beetje allemaal Nagelbijten / Gniffelen
Als ik hier op wedstrijd kijk zie ik ook bijna iedereen die hem zo rijd....
Stond er een tijdje terug al van te kijken hier op bokt dat iemand hem heel anders rijd dan ik gewend was!
Maar ik ga het zo is proberen bedankt! Ja

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 19:32

Je moet de SB eigenlijk hetzelfde rijden als een volte. Die lengtebuiging heb je nl. ook nodig. Je doet zeg maar of je een volte inzet, maar dan duw je hem met je binnenbeen opzij. Zo heb je de juiste buiging in de SB en zet je de voorhand naar binnen en door je buitenbeen iets naar achteren te leggen, begrens je de achterhand, zodat eveneens de juiste buiging behouden blijft. Zoals jij hem rijdt is het acterhand naar buiten zetten. De term SB zegt al genoeg. Verder ziet het er super uit en je zit volgens mij echt te genieten van het rijden op je prachtige fries. Ik weet uit eigen ervaring dat friezen vaak moelijk kunnen zitten. Komt wel goed!!!! Suc6 verder.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 19:38

BOLLIE!!!
ziet er netjes uit mariek. ga geen comentaar geven want daar heb ik geen zin in Nagelbijten / Gniffelen alles staat er al zo'n beetje Haha!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 22:24

casperrr schreef:
sjaantje schreef:
Succes verder!

Hey bedank voor je reactie! Over de sb, dat vind ik echt apart trouwens! Nagelbijten / Gniffelen Ik heb al vanaf het begin dat ik mijn eerste SB reed altijd geleerd om het zo te doen zoals je op de foto's ziet. En niet bij 1 instructrice, maar bij zo'n beetje allemaal Nagelbijten / Gniffelen
Als ik hier op wedstrijd kijk zie ik ook bijna iedereen die hem zo rijd....
Stond er een tijdje terug al van te kijken hier op bokt dat iemand hem heel anders rijd dan ik gewend was!
Maar ik ga het zo is proberen bedankt! Ja

Heelveel rijden hem zo, omdat hj zo makkelijker is Tong uitsteken Kont buitenwaarts is makkelijker dan schouder binnenwaarts. Met je been op die plek kan die bolle niet mooi om je been heen buigen Knipoog

Ziet er goed uit hoor Haha!

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 12:49

Ziet er goed uit marieke! Compliment aan je vaste fotograve Knipoog