Werk van Mulan vastgelegd met EOS400D. Mooi!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje_

Re: Werk van Mulan vastgelegd met EOS400D. Mooi!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 18:30

Dubbepost.
Laatst bijgewerkt door Roosje_ op 04-11-07 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 18:31

ladylay schreef:
vaak word er in een training deze manier voor laag diep en rond gebruikt..
handen laag en breed, richting been.
Bij ons word deze methode ook gebruikt, en mijn pony word er super los van.

en verder ga ik met de rest van de tips mee

leuk paard heb je

Het paard moet dan inderdaad rond en laag lopen, en dat zie ik hier niet gebeuren.
En je hand breed? Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Ik rij mn pony's ook rond & laag in, maar ik hou mn hond gewoon op de plaats Knipoog
Je hoeft ze toch niet naar beneden te duwen Clown
Wanneer het paard op die lage lijn rond loopt hoor je namelijk gewoon je hand te ontspannen en naar voren te bewegen, dit kan gewoon met een normale hand & arm houding.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 18:35

Lekker vaatje buskruit, en een mooi setje zijn jullie ook! Mooi, mooi!
Verdere dressuur-inhoudelijke tips krijg je niet van mij; ik ben zelf nl een dronken versie van Anky.... recreatie-miep zeg maar!
Toch vroeg ik me af waarom je sporen draagt wanneer je paard zo voortwaarts is....?

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 18:40

Roosje_ schreef:
ladylay schreef:
vaak word er in een training deze manier voor laag diep en rond gebruikt..
handen laag en breed, richting been.
Bij ons word deze methode ook gebruikt, en mijn pony word er super los van.

en verder ga ik met de rest van de tips mee

leuk paard heb je

Het paard moet dan inderdaad rond en laag lopen, en dat zie ik hier niet gebeuren.
En je hand breed? Daar heb ik nog nooit van gehoord.
Ik rij mn pony's ook rond & laag in, maar ik hou mn hond gewoon op de plaats Knipoog
Je hoeft ze toch niet naar beneden te duwen Clown
Wanneer het paard op die lage lijn rond loopt hoor je namelijk gewoon je hand te ontspannen en naar voren te bewegen, dit kan gewoon met een normale hand & arm houding.

correct, en trainingen zijn er ter bevorderingen van het paard.
meestal in de training heb je je handen wat breder en lager, in plaats van de houding van de wedstrijd Lachen

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 18:46

nou ik vind het paard er erg leuk uit zien,,, foto 15 is egt zo'n foto die je moet laten uitvergroten Cool en die hand moet je dan maar over heen kijken Knipoog Knipoog

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 19:26

@ Ladylay: dan verschillen daar meningen over. Ik leer het namelijk niet zo van mn instructrice. Vork Aan je profiel foto's is wel te zien dat je ook op wedstrijd met brede hand rijd.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 19:29

Roosje_ schreef:
@ Ladylay: dan verschillen daar meningen over. Ik leer het namelijk niet zo van mn instructrice. Vork Aan je profiel foto's is wel te zien dat je ook op wedstrijd met brede hand rijd.

idd, verschillende trainingsmethoden
dit was losrijden Knipoog

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 20:14

Je hebt als je je hand zo breed neerzet heb je geen goede verbinding met de mond. Je zet hem te vast neer, en je hebt geen geleidelijke verbinding. maar goed, in de B word je daar vast nog niet op afgerekend.

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 20:16

Dat jullie hierover discussieren, prima; maar wel even dit ter verduidelijking:
Wanneer ik mijn paard dieper en wat lager in wil stellen, doe ik mijn handen NIET als op foto 15. Ik vind dat ik dan mijn handen te snel vastzet.
Ik had haar daar al aan de lange teugel omdat we klaar waren en raapte haar even op met een 'Mulan kijk eens even die kant op want de fotograaf wil je hoofd nog op de foto'.
Sorry als daarbij mijn hand op een plaats zit waar hij tijdens het rijden niet hoort te zitten.

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 20:23

Flor schreef:
Ik vind dat je een waanzinnig mooi paard hebt, lijkt me niet makkelijk te rijden ook! Maar ik zou je spoortjes inderdaad af doen, want ze lijken niet echt veel positief effect te hebben en als je je voet zo moet draaien om ze te gebruiken heb je er sowieso weinig aan, lijkt mij?

Nee, dat ik mijn voet zo moet draaien is ook wat overdreven. Maar ik ben bang dat wanneer ik een groter spoortje aandoe, ik haar ook wel eens prik als dat niet moet.
Verder, als ik ECHT flink prik met dat spoortje, dan krijg ik een bok waarvan ik mag hopen dat ik 'm uitzit, want dat pikt ze echt niet. Dus ik ben echt wel voorzichtig met die knopjes.
En ik heb ze om, niet om mijn paard voorwaartser te krijgen, zoals iemand hier dacht (weet even niet wie het zei) maar omdat ik met die dikke thermolaarzen rij, is het lastig om af en toe even goed met je been door te komen. Als ze dan niet of nauwelijks op mijn been reageert, is dat lastig. Nou kan ik een zweepje gebruiken, maar daar wordt ze zo heet van en ik kan het niet zo goed gebruiken, als ik een tik geef, dan voelt ze dat in haar mond en dat is niet de bedoeling.
Dus nu geef ik been, en als dat niet goed doorkomt even het spoortje eraan. Je ziet dat waar mijn spoor er recht in lijkt te prikken (waar mijn voet zo gek naar buiten staat) haar oortjes er gewoon vrolijk opstaan, en als ik echt hard zou prikken zou haar uitdrukking wel anders zijn.
Maar goed, vlekkeloos gaat mijn spoorgebruik niet nee. Ik draai mijn voet of ik trek hem op.
Maar ik krijg haar zo wel scherper aan en vlugger voor mijn been.
Beter dan mét alleen zo'n rol watten (thermolaars)