PRE hengst Benisero @ work.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Re: PRE hengst Benisero @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 12:32

Heerlijk paard Eline!

Precies hetzelfde als bij Fuego, op zijn kont moet nog veel bespiering komen, maar op zijn nek, daar zit al genoeg. Mooie gangen heeft Benisero zeg. Je hebt geluk met hem, jullie komen er wel Haha! .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 12:34

Wat een leuk dier! Is hij van jou?
Ik zou hem graag wat meer voorwaarts willen zien. Niet over de kop rijden, maar iets meer voorwaarts kan ook de aandrijving van achter iets meer activeren, waarna hij ook een stabielere aanleuning van voren zal krijgen Lachen

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 12:36

Cayenne schreef:
Wat een leuk dier! Is hij van jou?

Hij is (nog) niet van mij. Ik heb mijn 2 pony's te koop staan en Benisero is voorlopig nog mijn bijrijdpaard. Maar als mijn eigen pony's verkocht zijn word hij zo goed als zeker de opvolger Lovers

Allemaal bedankt voor de tips die jullie geven, ik kan hier zeker mee vooruit Ja

el1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 12:41

mooi paardje

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 13:05

Eline, hij ziet er toppie uit! Wat een nèk heeft hij gekregen, je kan zien dat hij in het werk staat. Hij is ook aardig wit geworden!

De "problemen" waar je tegenaan loopt zijn me bekend, Benisero lijkt ook wat op Licor qua bouw, nogal lang voor de rasstandaard en een kippekont (niet slecht bedoeld) en een dikke nek.
Ik zou hem ook echt goed vanachter naar voren rijden. Hou je hand voor en als hij onrustig in de aanleuning wordt, drijf je hem vanachter bij. Probeer wat je achteraan bijdrijft op te vangen met je zit, niet met je handen. En houd je hand mooi naar voren, zodat zijn hals wat kan zakken.
Hem echt goed vooruit zetten zou ik niet doen, omdat je dan al snel zal hebben dat hij overijld gaan lopen. Nogal wat PRE's lopen graag vanuit de boeg en niet vanuit de achterhand. Controleer ten allen tijde het tempo. Wat je dus wèl moet doen voor een stabielere aanleuning, is meer impuls creëren, zodat je hem echt in elkaar kan gaan schuiven.

Nog een tip voor in de stap: rijd hem niet te opgericht, je kan hem best in de stap gewoon lang en laag laten stappen zodat hij mooi over de rug stapt. Probeer hem met een lange teugel in de aanleuning te rijden, met zijn neus voor de loodlijn maar echt met een lage hals.
Zoals Licor hier en hier.

Succes!
Laatst bijgewerkt door Idra op 04-11-07 13:10, in het totaal 3 keer bewerkt

hannexroza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 13:07

wat een prachtig beest heb je daar Haha! !
let er alleen wel op dat je naar voren kijkt en je handen iets meer draagt Knipoog
verder ziet het er goed uit en veel suc6 ermee!
xx

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 13:12

tantjeuh schreef:
Wat ik zou doen? Hand dragen én stil houden, en dan met je been vooruit gaan rijden. Rijdt hem gewoon maar eens een half uurtje echt vooruit, een heel stevig werktempo. Vooruit vooruit vooruit, en helemaal niets doen met je handen (behalve stelling e.d.). Je zal merken dat hij na een tijdje uit zichzelf je hand zal opzoeken. En als dat goed zit, dan kan je gaan beginnen met eens wat verzamelen en weer naar voor. Eens een overgang en meteen weer naar voren.
Meer die achterhand laten werken, zonder vanvoor ook maar iets te vragen..

Ik ben het wel met tantjeuh eens alleen denk ik dat ze beter kan wachten met stelling vragen enz. eerst constant en dan rustig stelling gaan vragen. Het is moeilijk voor een paard om die dingen gelijktijdig goed te combineren(uitzonderingen uitgesloten).

verder ben ik het ook eens met bleuberry.
En dan nog 1 ding erbij: ga wat meer voorin het zadel zitten. je zit nu op de lepel en als je dan gaat lichtrijden komt er steeds weer een klap op zn rug.
Verder mooi paardje en veel succes!

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 13:32

Prachtig dier en je rijdt m netjes. Ik zou hem alleen wat meer voorwaarts rijden als ik jou was. Dan wordt ie van voren ook wat makkelijker. Veel succes met hem! Pling

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 13:34

wauw mooi paard heb je zeg! En je rijd hem idd netjes veel plezier nog met hem!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 13:51

Heel erg gaaf paard!!

twist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 15:22

wat een super leuk paard heb je
maar wat al eerder verteld is zou ik hem lekker naar voren rijden en dan wachten tot hij jouw hand weer zoekt
door lekker voorwaards te rijden activeer je de achterhand en worden die spieren vanzelf wel weer aangemaakt
maar vergeet niet dat hij ook goed zijn rug erbij gebruikt
zodat zijn lende spieren goed ontwikkelen
als hij eenmaal zijn rug gebruikt zou je in de toekomst
vanzelf gelijk gaan voelen waneer hij het niet doet

al om al vind ik wel dat je goed bezig bent het ziet er
verzorgd en vertrouwd uit ga zo door meis Knipoog

xxx

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 15:39

Idra schreef:
Nog een tip voor in de stap: rijd hem niet te opgericht, je kan hem best in de stap gewoon lang en laag laten stappen zodat hij mooi over de rug stapt. Probeer hem met een lange teugel in de aanleuning te rijden, met zijn neus voor de loodlijn maar echt met een lage hals.
Zoals Licor hier en hier.

Ik snap wat je bedoeld, bedankt voor de voorbeeldfoto's.
Hij is idd al heel erg wit (en ik altijd maar zeggen dat ik witte paarden niets vond Clown ).
twist schreef:
vergeet niet dat hij ook goed zijn rug erbij gebruikt
zodat zijn lende spieren goed ontwikkelen
als hij eenmaal zijn rug gebruikt zou je in de toekomst
vanzelf gelijk gaan voelen waneer hij het niet doet

al om al vind ik wel dat je goed bezig bent het ziet er
verzorgd en vertrouwd uit ga zo door meis Knipoog

xxx

Ik hoop dat ik zo ver zal komen dat ik voel wanneer hij zijn rug wel en niet gebruikt. Ik heb sinds mijn achtste eigelijk altijd recreatief gereden en ben eigelijk pas een jaar of anderhalf bezig me meer op de dressuur te richten.
Wat jij zegt van dat het er vertrouwd uitziet, het vóelt ook echt vertrouwd Lachen Benisero is echt mijn maatje en ik wil hem dat ook zo goed mogelijk rijden Ja

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 15:45

hey wat een super paard zeg! En ik vind dat de door de rust juist een heel mooi beeld tot stand komt! Echt een goede combi!

Ik zou juist wel door zoveel mogelijk gedragen te draven (daarmee bedoel ik zo langzaam mogelijk, maar nog wel goed zijn benen laten optillen!) de achterhand trainen. Door het tempo te verhogen zou je de rust wel eens helemaal kwijt kunnen raken... Verder, jij weet hoe het paard aanvoelt en jij moet beslissen wat het beste is, maar volgens mij komen jullie er wel!! Top

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 16:03

sappho schreef:
hey wat een super paard zeg! En ik vind dat de door de rust juist een heel mooi beeld tot stand komt! Echt een goede combi!

Ik zou juist wel door zoveel mogelijk gedragen te draven (daarmee bedoel ik zo langzaam mogelijk, maar nog wel goed zijn benen laten optillen!) de achterhand trainen. Door het tempo te verhogen zou je de rust wel eens helemaal kwijt kunnen raken... Verder, jij weet hoe het paard aanvoelt en jij moet beslissen wat het beste is, maar volgens mij komen jullie er wel!! Top

Wij denken tegenovergesteld! Knipoog

Waarom zou jij dan opteren voor verzameling?

Ik ben van mening dat je eerst moet zorgen dat je paard zijn rug goed gebruikt, en ontspannen je hand opzoekt. Dat doe je door van achter naar voren te rijden. En dan bedoel ik niet dat je door de bak moet gaan vliegen, maar wel dat je er een stevig werktempo insteekt, zodat je naar voren blijft drijven en denken (je moet zoiezo altijd zelf het tempo kunnen controleren. Jij drijft naar voren, wat iets heel anders is dan een loperig paard dat zelf vooruit wil). Door dat van achter naar voren werken zet je zijn motor in de gang en zal hij vooraan ook losser worden Je kan niet beginnen verzamelen als je paard (en jij) niet naar voren blijven denken, en dat is juist het probleem van deze combinatie. Op een gegeven moment komt het paard er vooraan niet door zoals het moet, en inplaats van dat op te lossen met het been door vooruit te rijden, wordt het opgevangen in de hand (door die vast te zetten en onrustig te worden). (wees gerust, ik doe net hetzelfde als er niemand aan de kant staat om me erop te wijzen.. Lijkt wel een soort reflex)

Actieve reactie op het been, actieve motor en ontspanning moeten eerst zijn. Pas vanuit die dingen kan je gaan verzamelen... Zonder die dingen gaan verzamelen is roeien tegen de golven in.

Frederika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 17:58

Actieve reactie op het been, actieve motor en ontspanning moeten eerst zijn. Pas vanuit die dingen kan je gaan verzamelen... Zonder die dingen gaan verzamelen is roeien tegen de golven in. mooi gezegt tantjeuh

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 18:12

mooie combi en mooi paardje. Ben het met Frederika en Tantjeuh eens, ik krijg zelf het gevoel dat hij op de handrem loopt op het filmpje en vindt dat de ruiter wat belemmerend meerijdt. Klinkt misschien een beetje cru maar ik denk als je met bovenstaande tips en adviezen aan de gang gaat het ook zo om kan zetten. Succes met je paard !

Idra mooie foto's !

edit: Lijkt op de film of je je linkerheup inknikt waardoor het gewicht op de rechterkant van je paard komt te liggen en dat zou net andersom moeten zijn op de linkerkant.

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 20:22

Ik kan ze niet zien? Verdrietig

o0o_Jade_o0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 20:34

Ik zie ze ook niet meer Boos!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 21:39

Ooh sjit! Sorry, dat is mijn schuld! Hieronder staan ze nog een keer Lachen

Moderatoropmerking:
[edit] Foto's in openingspost geplakt [/edit]

britteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 00:30

hey meid, leuk paard !
waar woon je precies aan de costa blanca ?
ik woon sinds 2 en een half jaar in benidorm ^^

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:58

Wat een lekkerding, Eline! Kwijl
Vind jullie echt een super mooie combinatie!

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 19:30

Wat een prachtig paard! Ik kan me goed voorstellen dat je hem wilt kopen. Probeer je handen wat meer te dragen, ze ligt grotendeels op Benisero. De achterhand mag er nog wat meer onder, dan krijgt hij ook lekker bespiering op de plek waar het moet. Maar het ziet er al super uit Haha!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 21:34

Ik heb even wat knip- en plakwerk verricht en je foto's in de openingspost geplakt Lachen

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 21:36

Heel erg bedankt, Oscar Lachen

Sally1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 21:43

Wauw wat een stoere hengst!! Je mag zeker trots zijn dat je hem rijd Cool