Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

iets waar ik zelf ook heel erg op moet letten) Probeer ook je beugels wat meer naar 't puntje van je teen te doen. En je houding die is (in mijn ogen) het ene moment wat te veel naar voren en op een andere foto weer wat veel naar achter?? 

missanous schreef:maarre ik verwacht eigenlijk veel meer reacties mensen!
crossmonster schreef:wat een mooi dier !
ik heb vorige topics niet gezien.
vind deze foto's een fijn beeld geven, neusje wat achter de loodlijn vind ik totaal geen probleem, de lengte in de hals is goed, en dus de rug ook mooi lang. in dat geval vind ik dat neusje minder belangrijk .
wat me wel stoort zijn je springmanieren, je talent ligt duidelijk meer bij dressuur.
ik zie een pessoa bit wat veel te streng inwerkt door een veel te weinig meegaande hand
paard springt ook erg scheef en ongemakkelijk,
dus misschien wat vaker lage sprongetjes nemen
vind springen een goede afwisseling, maar de fotos van het springen geven geen fijn beeld
Heleen1988 schreef:dit ziet er al veeel vriendelijker uit!! ga zo door en laat er alsjeblieft nooooit meer de mogelijkheid bestaan dat er nog zulke foto's gemaakt worden. Probeer wel je paard wat meer 'los van de hand' te krijgen. Dus dat hij iets meer zelf gaat dragen. maar in de B hoeft dat natuurlijk ook nog niet echt. Je paard ziet er lekker los uit! dus veel succes verder!

Ilsemarie schreef:Ik heb het andere topic niet gelezen maar ik denk niet dat mensen dit beter vinden... een pessoa bit de teugel op het onderste gaatje en dan het geheel horizontaal... hoe jehet ook went of keert zal je daar, hopelijk, niemand positief over horen
ik zie zelf gelukkig ook in dat ik mijn handen meer mee moet geven
thuis spring ik al gewoon met een trens maar op wedstrijd voorlopig nog even niet
maar wel heb ik de teugels inmiddels op de middelste ring
ik rij namelijk niet voor niks met een pessoaMaartje1990 schreef:Probeer wat meer vooruit te kijken en je handen rechtop te houden (je hoeft geen piano te spelen op je paardiets waar ik zelf ook heel erg op moet letten) Probeer ook je beugels wat meer naar 't puntje van je teen te doen. En je houding die is (in mijn ogen) het ene moment wat te veel naar voren en op een andere foto weer wat veel naar achter??
Van springen heb ik niet zo heel veel verstand maar ik heb een beetje 't idee dat je er wat scheeft opzit (en je paard hierdoor ook wat scheef springt?) Hoop dat je er wat aan hebt!
de dressuurfoto's zien er wel beter uit
ladylay schreef:leuk dier heb je onder je...
1 ding, je hoeft je echt niet te verantwoorden hoor
het gaat erom dat jij weet dat je niet streng e.d. rijdt.
tip : probeer rechtop te zitten en je benen lang te maken, je zit behoorlijk in elkaar gezakt
Marriiel_ schreef:Dit is beter dan het vorige topic maar, ik vindt het spoorgebruik nog wel veel, je zag bij het vorige topic ook plekken waar je dreef met de spoor.
Ik wacht met smart op de recente foto's
Kelly_ann schreef:Nou, vooruit dan maar.....
Dit topic praat het andere niet goed. Krijg de indruk dat je dit wel probeert.
Een negatief beeld trekt meer reacties, logisch, en bokkers zijn daar heel fanatiek in. Goed is goed, en geen nieuws is goed nieuws zullen we maar zeggen.
Ik vind het geheel wat uit evenwicht. Je zit oogt niet onafhankelijk.
De 'noodgrepen' uit het voorgaande topic hebben weinig te maken met het verbeteren van de balans van je paard of jou als ruiter.
knabbelgirl schreef:kijk dit vind ik er veel beter uit zien! Ik vind alleen dat je bij springen je handen meer mee moet geven als je zo'n bit erin hebt hangen
_Antikana_ schreef:Ik heb je vorige topic ook gezien... Er is zeker verschil te merken..;
Wat me wel stoort zijn je sporen!!! Dit zijn echt geen sporen waar je mee moet rijden als je tippen naar buiten wijzen...
Je zit nu constant me je sporen in haar flanken te porren... Als je toch met sporen wilt rijden, dan zijn er in de winkel heus kleinere en stompere sporen... Verder vind ik de springfoto's niet echt aangenaam om naar te kijken... Je zit op sommige foto's heel erg scheef, waardoor het voor je paardje zeker niet simpel is om recht te springen. Op andere foto's blijf je dan weer ehoorlijk op de beweging achter, waardoor je haar in haar mond trekt. Wat met zo'n bit natuurlijk harder stoort dan met een gewone trens. als je toch wil gaan springen, zou ik eerst mijn paard recht leren springen op lagere sprongen en pas hoger gaan als je er allebei goed mee vertrokken bent. verder heb je een heel mooie pony onder je kont lopen, die zeker nog potentie heeft om verder te komen, mits ze juist gereden word, zoals je hier op de dressuurfoto's toch wel beter laat zien...
en om eerlijk te zijn wil ik daar ook naartoe trainenMaartje1990 schreef:als ik het goed zie zijn het spoortjes met wieltjes? Die zijn (hoewel niet iedereen dat weet) vaak vriendelijker dan de sporen zónder wieltjes juist omdat de wieltjes draaien en niet constant op 1 plek druk geven
missanous schreef:we hebben de middendraf geoefend
mijn paardje houd ervan om zichzelf dan heel lang te maken en dat mag natuurlijk niet
ik hou mijn handen dus in een aso houding en dat moet ik doen dus daar geen commentaar op
missanous schreef:sorry maar mijn instructrise was hier niet bij!
en ja heb wel eens mijn armen bij mn benen mogen houden tijdens de middendraf maar dan met ontspannen armen oftewel zonder getrek!
jullie zitten te l*llen alsof zij goed vind dat ik zo trek
nou ik kan jullie verzekeren dat dat niet zo is!

ladylay schreef:meid, je hoeft je echt niet te verantwoorden en 10.000 keer te zeggen dat het normaal anders is.
jij WEET dat het zo is, dan is het toch goed. deze mensen ken jij niet eens
trainen is sowieso heel anders dan wedstrijden.
Toch ben ik het er idd mee eens dat dit de vorige foto's absoluut niet goedpraat, maar ik ga er vanuit dat je aan de slag gaat met hele nuttige tips die je gekregen hebt, o.a. van Merel90.
Je moet echt opletten dat je niet constant je been optrekt en drijft met je sporen. Drijven doe je met kuitdruk, niet zo. Maar aangezien ik ook je knie wel eens voor het zweetblad zie komen denk ik dat het al een stuk beter gaat als jij je beugels wat langer maakt. Ik heb ook moeite met het pessoabit en de manier waarop het gebruikt wordt. Wat is jouw reden om dit bit te gebruiken? Aimee schreef:Vind je dit zelf nou goed vergelijkingsmateriaal met die trainingsfoto's uit je andere topic?
Vind je jezelf nog geloofwaardig na onderstaande tegengestelde berichten?
[Oftewel: zie je in dit topic foto's terug uit de tijd dat je van deze instructrice (dressuur)les had, terwijl je de middendraf aan het oefenen was, maar nu zonder die bizarre handhouding?
__PSM__ schreef:Ik vind deze foto's er wel degelijk nog fijner uitzien.. Komt goed meis..
Aimee, ik denk dat het weinig zin heeft om nu nog weer op nieuw te beginnen, ik denk dat de TS wel in de gaten heeft dat de vorige foto's niet goed waren en juist daarom probeert door middel van deze foto's juistte laten dat ze wel netjes kan rijden en dat ze gewoon echt haar dag niet had.. Eindeloos over het andere topic doorzeuren kan iedereen natuurlijk... Wees blij met dat je nu en fijn beeld ziet!!
Ik vind het te diep gaan trouwens nog meevallen hoor TS, ze mag haar neusje er iets meer uithebben, maar storend vind ik het niet!!
MissJ schreef:Nou, dit ziet er stukken fijner uit dat het vorige topic.Toch ben ik het er idd mee eens dat dit de vorige foto's absoluut niet goedpraat, maar ik ga er vanuit dat je aan de slag gaat met hele nuttige tips die je gekregen hebt, o.a. van Merel90.
Je moet echt opletten dat je niet constant je been optrekt en drijft met je sporen. Drijven doe je met kuitdruk, niet zo. Maar aangezien ik ook je knie wel eens voor het zweetblad zie komen denk ik dat het al een stuk beter gaat als jij je beugels wat langer maakt. Ik heb ook moeite met het pessoabit en de manier waarop het gebruikt wordt. Wat is jouw reden om dit bit te gebruiken?
missanous schreef:wie zegt dat ik zeg dat dit goed vergelijkingsmateriaal is?
en ja ook bij deze foto's had ik al les van dezelfde instructrise
en verder zoek je het maar uit!
[...]
dank je wel voor je reactie
en wie zegt dat ik met deze foto's mijn vorig topic wil goed praten???
en ik ben bezig met mn hakken maar helaas gaat dat niet in 1 keer goed
missanous schreef:ik wil jullie laten zien dat ik normaal gesproken wel anders rij als mn vorige topic
Misschien kan je bij sommige foto's je beuge;s een gaat korter doen? En 1 vraagje waarom wielsporen?
. Foutjes hou je altijd dat is ook t leuke van paardrijden. Maar 100 keer liever deze foto's dan die van je vorige topic