Gestrekte armen, geen knik in de elleboog

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

siko

Re: Gestrekte armen, geen knik in de elleboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 15:44

Lailapri heeft theoretisch wel gelijk, het is een boel om overna te denken als je op je paard zit. Wat iemand hierboven schreef, je bent met zoveel dingen tegelijk bezig en aan het nadenken dat er onbewust iets met die armen gebeurd. Op het moment (van mijn situatie uitgaande) dat het paard lekker loopt, kan ik mezelf weer bekritiseren en op die ellebogen gaan letten. Het zijn steeds momenten, moet mezelf er steeds aan herinneren, dat is juist zo lastig Bloos

annelieke7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 15:46

ik heb hetzelfde probleem maar gaat beter dan eerst steeds eraan denken!!

Irmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 09:23

Ik heb alle reacties niet gelezen.

tip: houdt een zweepje achter je rug en dan door je armen steken.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:05

Irmaatje schreef:
Ik heb alle reacties niet gelezen.

tip: houdt een zweepje achter je rug en dan door je armen steken.

had je beter wel kunnen doen, dit is al genoemt en er is ook gezegt dat je dan je armen te ver naar achter gaat houden en je rug hol trekt, maar ook dat je wel het idee kan krijgen hoe je je armen ongeveer moet houden.

Irmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:09

Dus dan is mijn reactie net zo nutteloos geweest als die van jou nu? Lachen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:43

Irmaatje schreef:
Dus dan is mijn reactie net zo nutteloos geweest als die van jou nu? Lachen

helemaal niet, ze hoopt er nu op dat je in het vervolg de topics eerst even (snel) doorleest voordat je een antwoord neerzet.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:46

ze hadden er idd niet hoeven staan, het voegt beide niets toe, kan me voorstellen dat als er 50 pagina's commentaar staat je die niet allemaal wilt lezen en alleen pagina 1 en 48/49/50 leest om een beetje in te komen. Vrij in het begin wordt het al genoemt van de zweep.

Vraagje, hou je door de zweep je armen zoals je ze zou moeten houden, kun je losjes meebewegen in je gewrichten en je armen zwaar laten afhangen? Kun je met een rechte rug zitten etc?

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 12:10

@Lailapri: Ik heb de tip zowel thuis als gisteren te paard uitgeprobeerd. Wat me opviel was dat toen die zweep eenmaal achter mijn rug zat, ik de hele handel van boven los liet, alsof er een énorme last afviel terwijl ik dacht dat ik deed al dééd!

Te paard daarentegen vond ik de tip niet zo denderend. Voelde niet echt natuurlijk aan, maar ondanks dat viel het me niet tegen dat je wel met je polsen lekker los kon blijven en de aanleuning stiller bleef. Idd kreeg ik na een kort tijdsbestek wel last van de rug.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 12:50

Oké. Heb het zelf vroeger ook moeten doen hoor en vele instructsices daarna vonden me armen altijd mooi geknikt enzo maar was eigelijk helemaal niet zo goed bleek later. Altijd last van bovenrug veel te veel spanning en veel te veel in handen en ook of schouders te ver naar achter.

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 13:58

lailapri schreef:
Oké. Heb het zelf vroeger ook moeten doen hoor en vele instructsices daarna vonden me armen altijd mooi geknikt enzo maar was eigelijk helemaal niet zo goed bleek later. Altijd last van bovenrug veel te veel spanning en veel te veel in handen en ook of schouders te ver naar achter.

Dus al met al zal het best wel effect hebben. Ik denk dat het wel goed is om het een keer te doen om te VOELEN hoe het nou voelt als het GOED voelt Verward (Lekker ingewikkelde zin Knipoog )

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:43

Voor de perfecte zit:
Span je onderbuik een klein beetje aan, alsof je je buik inhoud, maar niet zo dat je helemaal ingespannen zit!
Rug mooi recht, je schouderbladen iets naar achter getrokken,maar pas op voor een te hole rug!
Schouders verder lekker ontspannen laten hangen, en door je buik ademen voorkomt steken Nagelbijten / Gniffelen
armen langs je lichaam alsof je je zelf dus kan aandrijven Nagelbijten / Gniffelen

misschien heb je hier iets aan? weet t niet hoor Knipoog