tica @ dressuurtraining in een gaaf setje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frederika

Re: tica @ dressuurtraining in een gaaf setje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 22:59

ik zeg maar 1 ding. ooit weleens gehoord van het "van je af rijden"???? je krijgt je paard pas over de bovenlijn en rug door van je af te rijden naar beneden richting halsstrekken, dan wordt je paard los door het lijf en kan je wel iets meer bovenin rijden. maar dan moet nog steeds het neusje eruit!!!!!!!!! en je middendraf foto zo ie zo weet ik echt niet waarom je je handen zo houd, het paard loopt op de voorhand. ik zie liever een paard dragend op het achterbeen loopt met het neusje eruit als een paard dat gedwongen met zijn/haar neus naar beneden wijst en op de voorhand duikt. ik hoop dat je hier iets mee doet want het is verder een heel leuk paard, bespreek het met je instructie.

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 23:15

Vind dit geen mooie combinatie...
Je rijdt heel erg onvriendelijk en oneerlijk tegen over je paard. Teugels mogen veel en veel korter en je handen gewoon normaal voor je houden. Ze loopt vooral in de poging tot middendraf ontzettend op de voorhand! Je werkt een beetje in de verkeerde volgorde heb ik het idee.

Je kunt beter eerst veel overgangen rijden en haar zo lekker actief maken. Niet zo focussen op die hoofdhouding, de motor zit toch echt van achter en niet van voor! En als jij zo je middendraf moet rijden van je instructrice zou ik toch even gaan twijfelen of je niet beter van iemand anders les zou kunnen krijgen!
Ook aan je beenhouding kun je nog veel werken, hakken uitdrukken en op een aantal foto's zie ik ook dat je met kapstokken rijdt + dat je nog sporen aan hebt ook, niet echt fijn voor je paard!

Voor de rest vind ik dat je een heel leuk paardje hebt die naar mijn idee ook heel erg veel van je pikt.. Bloos

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 23:23

14 en 15 vind ik mooie foto's. Over de rest is wel genoeg gezegd geloof ik.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 23:34

kelly21 schreef:
Je heb de bandages ongelijkmatig gebandageert. Vraag aan een deskundig iemand op de stal die je dit goed voor kan doen. Als het niet goed zit kan het flink gaan knellen, de rest ken je zelf wel indenken he.

bandages knellen alleen als ze te strak zitten en niet van ongelijkmatig bandageren of heb ik het nu verkeerd Clown

Marijuhhhhh schreef:
Probeer, zodra je paard achterwaarts gaat, je handen mee te geven en zodra je weer een pas terug wil doen weer een ophouding te maken. Je krijgt dan ophouding (stap), los, ophouding (stap), los, etc.

Vind de middendraf er niet vriendelijk uit zien. Moet een andere oplossing voor zijn.

Verder leuk paardje, werklustig beestje zo te zien!

bedankt voor de tip
en normaal gesproken met achterwaarts doe ik ook vragen los vragen los
maar op de 1 of andere manier hield ik vast Boos!

Kelly_ann schreef:
Probeer je hand voor te houden, niet naar je toe halen. Zo krijgt je paard ruimte.

Bandageer eens samen met iemand die het goed kan. Ze zitten nu niet goed verdeeld en zakken af.

Voor de prijs van dit setje kan je denk ik een les of 2 betalen Haha!

Probeer in je wijken te kijken waar je heen gaat, nu zit je wat tegen de beweging.
Zo ook in et achterwaarts, leuk niet naar achter, maar eerder iets naar voor in je zadel. je werkt hier teveel met je hand.

Middendraf zou ik rustiger oppakken. Dus kleine stukjes een pasje verruimen, of grotere stukken langzaam steeds groter draven. Nu wil je denk ik te veel, de oplossing met de handen gaat jou niet helpen het met je hand voor op te lossen

ja ik moet mn handen idd meer voor houden in plaats van naar me toe te halen maar dit vind ik nog erg moeilijk maar ben er wel mee bezig
en ja van mn instructrise moet ik ook kleine stukjes verruimen en weer terug maar zoals ik al eerder zei: af en toe wil ik teveel en dat heb ik dan niet altijd in de gaten

Frederika schreef:
ik zeg maar 1 ding. ooit weleens gehoord van het "van je af rijden"???? je krijgt je paard pas over de bovenlijn en rug door van je af te rijden naar beneden richting halsstrekken, dan wordt je paard los door het lijf en kan je wel iets meer bovenin rijden. maar dan moet nog steeds het neusje eruit!!!!!!!!! en je middendraf foto zo ie zo weet ik echt niet waarom je je handen zo houd, het paard loopt op de voorhand. ik zie liever een paard dragend op het achterbeen loopt met het neusje eruit als een paard dat gedwongen met zijn/haar neus naar beneden wijst en op de voorhand duikt. ik hoop dat je hier iets mee doet want het is verder een heel leuk paard, bespreek het met je instructie.

in de les met de middendraf moet ik mn handen ook zo doen maar dan meer ontspannen in mn armen
dan gooit mn paard echt haar schoft omhoog en dat is een geweldig gevoel
in de training zonder instructie gaat dat nog niet zo goed als in de les maar het kan ook niet in 1 keer goed gaan
de laatste tijd hebben we weer een dipje met de middendraf want heb echt met bijna alle wedstrijden elke keer een 7 gehad hoor voor mn middendraf dus we kunnen het wel
maar ja het kan niet altijd goed gaan helaas

Nina schreef:
Vind dit geen mooie combinatie...
Je rijdt heel erg onvriendelijk en oneerlijk tegen over je paard. Teugels mogen veel en veel korter en je handen gewoon normaal voor je houden. Ze loopt vooral in de poging tot middendraf ontzettend op de voorhand! Je werkt een beetje in de verkeerde volgorde heb ik het idee.

Je kunt beter eerst veel overgangen rijden en haar zo lekker actief maken. Niet zo focussen op die hoofdhouding, de motor zit toch echt van achter en niet van voor! En als jij zo je middendraf moet rijden van je instructrice zou ik toch even gaan twijfelen of je niet beter van iemand anders les zou kunnen krijgen!
Ook aan je beenhouding kun je nog veel werken, hakken uitdrukken en op een aantal foto's zie ik ook dat je met kapstokken rijdt + dat je nog sporen aan hebt ook, niet echt fijn voor je paard!

Voor de rest vind ik dat je een heel leuk paardje hebt die naar mijn idee ook heel erg veel van je pikt.. Bloos

ik moet van mn instructrise ook veel overgangen rijden ja
dat gaat in de les ook goed
maar met de training moet ik daar veel meer rekening mee houden en dat valt niet altijd mee
ik ben in de leer en niet alles gaat vanzelf
was dat maar zo
ik doe mn best en ja af en toe mag ik gewoon harder mn best doen maar dat valt niet altijd mee

Qimm schreef:
14 en 15 vind ik mooie foto's. Over de rest is wel genoeg gezegd geloof ik.

helemaal mee eens

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 06:42

bandages drukken ook als ze niet gelijk matig verdeeld gebandageerd zitten Knipoog

en ik ben ook niet vrolijk van de foto's geworden.....

je achterwaarts is om van te huilen..... (en die houding neemt een paard niet zomaar aan.... ook vragen-los-vragen-los is niet de manier.....)
je middendraf omg zoek een andere instructie alsjeblieft..... er zijn vele wegen die naar rome leiden, maar trekken aan de teugels met wat voor excuus dan ook, verpest meer dan het goed maakt..... alle houdingen die 'gedwongen' worden resulteren in spierproblemen/rugproblemen.... ontspanning is het sleutelwoord bij paardrijden......
maar het zegt ook wel iets dat je in 9 wedstrijden pas 9 punten hebt in de B.....
de B is basis, als dat er goed in zit moet je gewoon makkelijk 2 punten per wedstrijd rijden... heeft nog niet eens met nageeflijkheid te maken.... gewoon netjes rijden/op de letter/geen verkeerde galop e.d. dus blijkbaar doe je ook in je proeven iets wat de jury niet wil zien....
doe wat met die punten en misschien is andere instructie daar de beste oplossing bij Knipoog

succes

Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:15

Zoek een andere instructrice.

Je zegt dat je blij bent dat je een paard kunt betalen.
Als je zo door rijdt, kun je je geld straks wel kwijt aan de dierenarts.
Geen wonder dat je paard vastzit en niet loslaat. Je veroorzaakt het zelf.

Aan je houding te zien, moet jij veel beter kunnen dan dit, en het paard ook!

Ga op zoek naar iemand die het niet met afdwingen wil oplossen!

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:01

oh het is zo een super mooi paardje echt waar! Haha!
setje staat haar super en jullie zijn een mooie combinatie, natuurlijk zijn er altijd die kleine dingen zoals je handen beter dragen dus succes verder! Haha!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:06

Meer op je kont zitten in de galop en je tenen naar binnen!

Voor de rest is het allemaal al gezegt
Wel een erg mooi paard en het setje staat em goed! Knipoog

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:07

Ik heb de foto's bekeken en dacht "nu ga ik even reageren" Maar alles wat gezegd moest worden is gezegd.
Train samen met je paard en zoek een vriendelijkere weg op Knipoog

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:12

wat hoopte je te horen als reactie op deze foto's? leuk setje ofzo? waarom uberhaupt bandages? en waarom die sporen? en waarom zo achter de hand...dit is namelijk niet een beetje diep...en waarom zoveel verzet? en waarom zo onregelmatig contact..?

sorry wordt hier niet heel vrolijk van..vooral blijven oefenen!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:21

Paardje is niet achter de hand hoor... Wel je termen kennen Vanitymay.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:32

Ik zeg toch als ze verkeerd zitten , het kan op veel manieren verkeerd zitten.

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:32

CindyUniek schreef:
bandages drukken ook als ze niet gelijk matig verdeeld gebandageerd zitten Knipoog

en ik ben ook niet vrolijk van de foto's geworden.....

je achterwaarts is om van te huilen..... (en die houding neemt een paard niet zomaar aan.... ook vragen-los-vragen-los is niet de manier.....)
je middendraf omg zoek een andere instructie alsjeblieft..... er zijn vele wegen die naar rome leiden, maar trekken aan de teugels met wat voor excuus dan ook, verpest meer dan het goed maakt..... alle houdingen die 'gedwongen' worden resulteren in spierproblemen/rugproblemen.... ontspanning is het sleutelwoord bij paardrijden......
maar het zegt ook wel iets dat je in 9 wedstrijden pas 9 punten hebt in de B.....
de B is basis, als dat er goed in zit moet je gewoon makkelijk 2 punten per wedstrijd rijden... heeft nog niet eens met nageeflijkheid te maken.... gewoon netjes rijden/op de letter/geen verkeerde galop e.d. dus blijkbaar doe je ook in je proeven iets wat de jury niet wil zien....
doe wat met die punten en misschien is andere instructie daar de beste oplossing bij Knipoog

succes

Ik denk dat er wel genoeg is gezegd over de foto's, dan heeft het geen nut als ik me er ook eens mee gaat bemoeien!
zo makkelijk is het niet meer hoor om je winstpunten te halen in de B, met op de letter rijden en je paard in de goede galop aan laten springen kom je er echt niet meer! Je paard moet goed nageeflijk zijn, moet al redelijk goed van achter meekomen, je moet inderdaad wel goed op de letter rijden, je overgangen moet heel vloeiend zijn, alles moet echt heel netjes worden uitgevoerd voor een 6-je! Zo makkelijk is het dus allang niet meer om in een jaar van de B naar het Z te komen!

Mause

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:34

Ik ben erg benieuwd naar wie jouw instructrice is? Lachen

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:38

Hey!
Daar hebben we mooie tica! Aangezien je les krijg van een ZZ licht amazone ga ik echt geen commentaar geven op je rijden! Ze zal echt wel weten hoe het moet toch!
Jij zal het beste aanvoelen hoe tica hier op reageerd! en daarbij zijn foto's moment opnamens! De keren dat ik je heb zien rijden vind ik dat je goed en rechtvaardig rijd! Suc6 met trainen en ik zie je van de week wel weer Haha!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:39

Mause schreef:

En van wie zij lest krijgt?

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:46

Ik denk dat er al genoeg over gezegd is...
Kijk, als je les heb van een ZZ-instructrice hebt, wil echt niet zeggen dat zij het perfect doet!!
Ik kan je vertellen, mijn pony is gedeeltelijk verknald door zo`n ZZ-instructrice..
Mijn pony had een hele andere methode nodig..
Kheb nu 2 maanden les bij iemand anders, en mn paardje begint ontspannen te lopen, vind de les leuk, en wil voor me werken!
Dit paard wil ook voor jou werken, maar dit is echt niet de juiste manier!!
Je handen zwerven ergens op een plek waar het echt niet hoort!
Je paard loopt ook echt op de voorhand..
Het ziet er niet ontspannen uit..
Zoek een andere instructrice, en begin een stuk terug..
De ontspanning, je handen/houding e.d...
Dan gaat het vast veel beter, want dit ziet er niet goed uit!

Dit is echt niet aanvallend bedoeld, maar ik hoop dat je er wat van leert ( van al het commentaar hier).

Ikzelf rijd echt niet beter, maar toch wou ik hier wel op reageren.

Succes!!

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:53

Ten eerste.. erg leuk setje *LOL* En een leuk paard Haha!!
Voor de rest is er al veel gezegd.. en wil ik er niet meer te ver over doorgaan.
Ik denk dat het wel is aangekomen wat de rest heeft gezegd Clown.
Iedereen moet leren, en doet echt niet alles in 1 keer goed.

Toch nog een puntje die ik je wil meegeven die ik nog niet (zoveel) heb gezien..
Probeer je hakken uit te drukken en je been lang te maken, je zit eigenlijk constant een beetje met de sporen te prikken en je hebt je hak omhoog..

Voor de rest heel veel succes!

Ik zou trouwens wel overwegen om een andere instructrice te nemen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:56

mooie setje zeg:D
voor de rest ben ik het wel eens met wat hier gezegd word, vind het nogal en onvriendelijk beeld geven, suc6 ermee

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:56

Als je losrijdt is het prima om je teugels iets langer te hebben, maar als je hem dan oppakt, moet je echt je teugels korter doen, zodat je je handen wat beter voor je kunt zeggen.
Ook de middendraf zou ik anders aanpakken. Ga op de volte rijden en zet hem iets dieper en dan constant schakelen; naar voren en weer terug.Steeds maar enkele passen. Pas als dát goed gaat kun je het verruimen langer maken.
Verder vind ik het wel een leuk paard.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:57

Mause schreef:

ik ook Ja

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:02

Ga alsjeblieft een andere instructrice zoeken, je verpest je paard op deze manier.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:07

Hier kan ook ik weinig positiefs over zeggen. Je paard loopt flink achter de LL op de eerste paar foto's, die achterwaarts foto is echt verschrikkelijk! Bij de wijkfoto's haal je je buitenhand over de schouder, dat is niet de bedoeling.

En sinds wanneer moet je voor een fatsoenlijke middendraf je handen achter je bovenbenen leggen? Zo kan het paard nooit de fout van de ruiter laten zien! Dat je paard z'n neus eruitdrukt is jouw eigen fout, zorg dat ie eerst wat actiever van achteren uit komt en ga dan beetje bij beetje verruimen. Als je hem in 1x van voren losgooit en vol het gaspedaal intrapt kun je verwachten dat je zo'n reactie krijgt van je paard!!

Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een andere instructrice, iemand die jou leert je handen zo laag te doen kan je echt niet verder helpen.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:10

Allereerst wil ik zeggen dat ik je paard (pony? Bloos ik weet niet hoe groot ze is ) erg leuk vind!
En het setje is ook super al zeg ik het zelf! (ik heb m ook). Misschien moet je een stukje van de bandages afknippen. Het zijn zulke dikke proppen om der benen.

Qua rijden is dit mijn commentaar (vergeef me als het al gezegd is);
Teugels korter (dan ziet het er meteen stukken beter uit), maak jezelf lang en zorg dat je benen netjes onder je lijf zijn i.p.v. ervoor.
Diep rijden mag best maar zorg wel dat dat is met voldoende achterhand en geen druk in de mond anders heb je er weinig aan.
Zorg in je middendraf dat ze niet zo lang word en begint te duiken (dat viel me er op bij je 2e middendraf foto).
Hij de stukjes middendraf kort en krachtig. Zorg dat ze mooi in balans blijft en bouw het dan uit. Je kan beter korte goede stukjes hebben dan een hele zijde volledig op de voorhand en een paard die 20 meter lang word. De beste manier is om juist minder druk op je handen te zetten (want dan gaan ze juist duiken) en juist wat extra energie van achteren erin te stoppen en dan weer terugnemen.

Verders heel veel suc-6 met je wedstrijden! Maar als ik de foto's zo zie heb ik er alle vertrouwen in!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:15

Ik vind dat je een erg mooie pony heeft, die ook enorm goed kan strekken. Op de strekfoto's heb ik het idee dat je je handen daar hebt om naar beneden te houden. Hierdoor wordt je pony ook iets te lang, zoals gezegd hierboven.
Achterwaartsfoto vind ik echt een verschrikkelijke foto. Je trekt enorm in zijn mond en hij staat veel te diep.

Hier en daar loopt je pony ook veel te diep. Ik ga niet alles herhalen, dus ga mee met het commentaar van BailyCarlos.
Als je goed alle puntjes op de i zet, komt het zeker goed, dat weet ik zeker Knipoog Heel veel succes!