Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kelly21 schreef:Je heb de bandages ongelijkmatig gebandageert. Vraag aan een deskundig iemand op de stal die je dit goed voor kan doen. Als het niet goed zit kan het flink gaan knellen, de rest ken je zelf wel indenken he.
Marijuhhhhh schreef:Probeer, zodra je paard achterwaarts gaat, je handen mee te geven en zodra je weer een pas terug wil doen weer een ophouding te maken. Je krijgt dan ophouding (stap), los, ophouding (stap), los, etc.
Vind de middendraf er niet vriendelijk uit zien. Moet een andere oplossing voor zijn.
Verder leuk paardje, werklustig beestje zo te zien!
Kelly_ann schreef:Probeer je hand voor te houden, niet naar je toe halen. Zo krijgt je paard ruimte.
Bandageer eens samen met iemand die het goed kan. Ze zitten nu niet goed verdeeld en zakken af.
Voor de prijs van dit setje kan je denk ik een les of 2 betalen
Probeer in je wijken te kijken waar je heen gaat, nu zit je wat tegen de beweging.
Zo ook in et achterwaarts, leuk niet naar achter, maar eerder iets naar voor in je zadel. je werkt hier teveel met je hand.
Middendraf zou ik rustiger oppakken. Dus kleine stukjes een pasje verruimen, of grotere stukken langzaam steeds groter draven. Nu wil je denk ik te veel, de oplossing met de handen gaat jou niet helpen het met je hand voor op te lossen
Frederika schreef:ik zeg maar 1 ding. ooit weleens gehoord van het "van je af rijden"???? je krijgt je paard pas over de bovenlijn en rug door van je af te rijden naar beneden richting halsstrekken, dan wordt je paard los door het lijf en kan je wel iets meer bovenin rijden. maar dan moet nog steeds het neusje eruit!!!!!!!!! en je middendraf foto zo ie zo weet ik echt niet waarom je je handen zo houd, het paard loopt op de voorhand. ik zie liever een paard dragend op het achterbeen loopt met het neusje eruit als een paard dat gedwongen met zijn/haar neus naar beneden wijst en op de voorhand duikt. ik hoop dat je hier iets mee doet want het is verder een heel leuk paard, bespreek het met je instructie.
Nina schreef:Vind dit geen mooie combinatie...![]()
Je rijdt heel erg onvriendelijk en oneerlijk tegen over je paard. Teugels mogen veel en veel korter en je handen gewoon normaal voor je houden. Ze loopt vooral in de poging tot middendraf ontzettend op de voorhand! Je werkt een beetje in de verkeerde volgorde heb ik het idee.
Je kunt beter eerst veel overgangen rijden en haar zo lekker actief maken. Niet zo focussen op die hoofdhouding, de motor zit toch echt van achter en niet van voor! En als jij zo je middendraf moet rijden van je instructrice zou ik toch even gaan twijfelen of je niet beter van iemand anders les zou kunnen krijgen!
Ook aan je beenhouding kun je nog veel werken, hakken uitdrukken en op een aantal foto's zie ik ook dat je met kapstokken rijdt + dat je nog sporen aan hebt ook, niet echt fijn voor je paard!
Voor de rest vind ik dat je een heel leuk paardje hebt die naar mijn idee ook heel erg veel van je pikt..
Qimm schreef:14 en 15 vind ik mooie foto's. Over de rest is wel genoeg gezegd geloof ik.

CindyUniek schreef:bandages drukken ook als ze niet gelijk matig verdeeld gebandageerd zitten
en ik ben ook niet vrolijk van de foto's geworden.....
je achterwaarts is om van te huilen..... (en die houding neemt een paard niet zomaar aan.... ook vragen-los-vragen-los is niet de manier.....)
je middendraf omg zoek een andere instructie alsjeblieft..... er zijn vele wegen die naar rome leiden, maar trekken aan de teugels met wat voor excuus dan ook, verpest meer dan het goed maakt..... alle houdingen die 'gedwongen' worden resulteren in spierproblemen/rugproblemen.... ontspanning is het sleutelwoord bij paardrijden......
maar het zegt ook wel iets dat je in 9 wedstrijden pas 9 punten hebt in de B.....
de B is basis, als dat er goed in zit moet je gewoon makkelijk 2 punten per wedstrijd rijden... heeft nog niet eens met nageeflijkheid te maken.... gewoon netjes rijden/op de letter/geen verkeerde galop e.d. dus blijkbaar doe je ook in je proeven iets wat de jury niet wil zien....
doe wat met die punten en misschien is andere instructie daar de beste oplossing bij
succes

Mause schreef:Ik ben erg benieuwd naar wie jouw instructrice is?
En een leuk paard
!
.Mause schreef:Ik ben erg benieuwd naar wie jouw instructrice is?
ik weet niet hoe groot ze is ) erg leuk vind!
Heel veel succes!