Gabrielle & Ucandance Bachelorette ( Passage oefenen)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Essiie

Re: Gabrielle & Ucandance Bachelorette ( Passage oefenen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 13:12

Even ter verduidelijking, het is geen slof maar een dubbele teugel Knipoog als het een slof was was het echt niet weg gewerkt hoor. En ik kan het weten wat het was want ik heb de foto's zelf gemaakt. Knipoog

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 13:13

Cayenne schreef:
Is hier echt de slof weggewerkt? Het kan toch ook een vlek op de camera zijn? Verward
Wanneer het echt is weggewerkt, dan vind ik het heel jammer dat de schijn wordt opgehouden dat er geen slof aan hangt. Maar ik blijf bij mijn eerdere commentaar Ja

Nee er is geen slof weggewerkt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 13:19

Dus de foto's zijn gemaakt door Essiie, geplaatst door Kir_Ples en een ander is aan het rijden? Verward

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 13:20

Ik ben het zusje van Gabrielle Esther is mijn beste vriendin en die was bij mij Lachen

Achmeddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 13:27

Foto 1 vind ik een redelijk fijn beeld geven. Foto 2 en 3 daarintegen totaal niet. Paard loopt teveel 'bij elkaar geraapt' en je ziet ook een klein stukje protest. Natuurlijk is dit de eerste keer, maar juist dan zou ik vriendelijk blijven met 1 teugel.
Ik vraag mij af waarom ze met zulke gigantische sporen rijd? Is dit paard niet scherp genoeg voor het been. misschien merk je al wel dat ik daar absoluut tegen ben
Op foto 3 is de amazone duidelijk te hard in de hand. Pak je teugel iets korter en het geeft meteen een mooier beeld.

Verder lijkt het zadel erg op de schoft te drukken, waardoor hij zich ook een beetje weg drukt in de rug. Het zijn natuurlijk moment opnamen. maar toch..

Amazone heeft een nette houding, en zit er echt trots op.
Ik wens ze verder super veel succes! Het is een mooie combinatie.

Even over die 'slof wegwerken'.. bokt.. Rolleyes

Essiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 13:29

Cayenne schreef:
Dus de foto's zijn gemaakt door Essiie, geplaatst door Kir_Ples en een ander is aan het rijden? Verward

Ja helemaal goed.
Ik maak wel vaker foto's van Gabriëlle de zus van Kirsten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 14:28

Wat ik wel vind is dat ik het meer een verzamelde draf vind dan een passage......

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 16:54

bizzybijtje schreef:
Wat ik wel vind is dat ik het meer een verzamelde draf vind dan een passage......

Citaat:
Houd er rekening mee dat de passage nog lang niet genoeg is, maar het is een begin.

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:15

Om eerlijk te zijn: ik vind het er niet goed uitzien. Een poging tot verzamelde draf met veel hand en weinig achterhand die eronder komt is wat ik er uit de foto's kan alfleiden. Op foto 2 valt je paardje naar mijn mening helemaal op de voorhand en uit elkaar. Je paard moet echt veel meer gaan zitten vooraleer het woord passage nog maar in mijn hoofd zou opkomen.
Ga even terug naar de basis en tracht af en toe even enkele goede verzamelde momenten in te lassen als voorbereiding op de passage. Stap voor stap...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:20

Ster_ schreef:
Als ze die slof heeft weggewerkt geef ik haar groot gelijk, je krijgt namelijk zo heel bokt over je heen! ookwel als je hem goed gebruikt.
Dat is echt onzin. Heb zelf vaak genoeg een topic met slof geopend en nooit commentaar gekregen.

Jammer dat degene die op het paard zit hier niet gereageerd heeft want die kan misschien uitleggen wat ze hier probeert te doen. Ziet er nu niet goed uit en ik ben er persoonlijk ook niet voor om passage aan te leren voor het paard de piaffe redelijk beheerst.

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:22

WildThing schreef:
Om eerlijk te zijn: ik vind het er niet goed uitzien. Een poging tot verzamelde draf met veel hand en weinig achterhand die eronder komt is wat ik er uit de foto's kan alfleiden. Op foto 2 valt je paardje naar mijn mening helemaal op de voorhand en uit elkaar. Je paard moet echt veel meer gaan zitten vooraleer het woord passage nog maar in mijn hoofd zou opkomen.
Ga even terug naar de basis en tracht af en toe even enkele goede verzamelde momenten in te lassen als voorbereiding op de passage. Stap voor stap...

Met deze tekst ben ik het volledig eens!!

Ster_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:54

Vergeten jullie niet dat dit de 1ste keer is.
En als het er niet lekker uit ziet waarom zou je dan terug gaan naar de basis!!?
TS niks opuit doen gewoon lekker door trainen, door trainen word het beter Knipoog

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:02

Ik vind het inderdaad belachelijk om nu al de passage aan te leren.. Een changementen om de 4 passen ofzo, oke, maar dit gaat een beetje ver. Ik vind trouwens dat er ook een beetje en onderhals te zien is op foto 3 en het paard ontspant zich dus niet bepaald in de rug. Ik denk dat je het maar bij een normale Z1 training moet houden Knipoog

Ster_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:09

JessicaD88 schreef:
Ik vind het inderdaad belachelijk om nu al de passage aan te leren.. Een changementen om de 4 passen ofzo, oke, maar dit gaat een beetje ver. Ik vind trouwens dat er ook een beetje en onderhals te zien is op foto 3 en het paard ontspant zich dus niet bepaald in de rug. Ik denk dat je het maar bij een normale Z1 training moet houden Knipoog

Voordat paard is het nog nieuw!
Als zij straks een paar maanden verder is ziet het er heel anders uit Knipoog
Had ik ook met mijn paard.
En zij en haar Instructrice weten heus wel waar ze mee bezig zijn, dus als het niet had gekunt hadden ze het ook niet gedaan!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:48

@ster: Bokt deed 44 min geleden idd vrij irritant Tong uitsteken Vandaar dat het zo vaak gepost is denk ik. Verder denk ik ook idd dat de slof is weggewerkt, want k zie niks waar die 2e teugel aan vast zit. Verder vind ik het er niet ontspannen uitzien. En al zou ze daadwerkelijk met slof rijden, maakt me niet uit. Eigen keuze en wij weten niet waarom ze die keus gemaakt heeft Knipoog Verder wel logisch dat het een beetje gespannen is, aangezien ze dit voor de eerste keer aan het oefenen is. Ben benieuwd over een tijd hoe het gaat Lachen Wel erg leuk paard!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:52

Hey zou fijner zijn geweest voor de reacties als ze wat meer foto's had geplaatst. Ik kan er opzich wel inkomen als iets de eerste keer is dat je dan niet je aanleuning etc goed kan houden. Maar goed op deze manier zien we niet echt dat het ook anders gebeurd.

En als dat waar is dat die slof is weggehaald... Sja ik zou dan zeggen de basis het belangrijkste... en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je de slof goed gebruikt want anders had je hem wel laten zien...

Deertje

Re: Gabrielle & Ucandance Bachelorette ( Passage oevenen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:54

Cayenne schreef:
Dan vraag ik me af wat de toegevoegde waarde is. Zo te zien heeft ze veel spanning en kracht nodig vanuit de handen om iets te laten gebeuren, en dat voegt niets toe. Vooral in combinatie met de dubbele teugels vraag ik me af waarom er dan een passage moet worden geoefend? Ik zou dan eerst eens aan de slag gaan met de ontspanning en afvloeiing van de spanning.

Verder wel een leuk paard! Lachen

ik zou het niet beter kunnen gezegd hebben, precies wat ik ook denk Knipoog

Petrichor

Re: Gabrielle & Ucandance Bachelorette ( Passage oevenen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 18:59

sympie schreef:
Cayenne schreef:
Dan vraag ik me af wat de toegevoegde waarde is. Zo te zien heeft ze veel spanning en kracht nodig vanuit de handen om iets te laten gebeuren, en dat voegt niets toe. Vooral in combinatie met de dubbele teugels vraag ik me af waarom er dan een passage moet worden geoefend? Ik zou dan eerst eens aan de slag gaan met de ontspanning en afvloeiing van de spanning.

Verder wel een leuk paard! Lachen

ik zou het niet beter kunnen gezegd hebben, precies wat ik ook denk Knipoog

Het paard heeft nooit spanning hoor, alleen tijdens deze oevening bouwt ze net wat spanning op.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 19:48

Of er nou wel of geen slof aanzit, snap dat dit de eerste keer de passage is maar misschien dat het beter voor het algehele beeld is als je meer ook andere foto's erbij plaatste. Zo lijkt het voor veel mensen hier alsof er 'gewoon ff' de passage voor de 1e x geoefend wordt. Maar ik neem aan dat deze amazone weet wat ze doet VOORDAT ze uberhaupt daaraan begint.

Beeld toont namelijk helemaal niet zo prettig. Of het nou met of zonder slof is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:07

@JessicaD88: Ik heb maar eventjes geTEMd Clown

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:17

Je traint toch om telkens een stapje verder te gaan, en ja dan kan het eens minder/ fout gaan. Maar om nou meteen te zeggen dat je geen passage zou mogen oefenen, kom op zeg! Gabriëlle, je hebt prima begeleiding en weet zelf heel goed waar je mee bezig bent. Train lekker door en dat gaat helemaal goed komen!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:20

Het is natuurlijk een beetje vreemd dat de slof is weggewerkt, dat snap ik niet helemaal, maar goed daar gaat het verder niet om.
Als je zoiets aan het proberen bent, kun je beter geen foto's plaatsen, maar bijvoorbeeld een filmpje ofzo, want deze foto's geven natuurlijk geen fijn beeld.
Als je een paard hebt (en die zijn er veel) die van nature nog niet zo van de grond loopt, is het helemaal niet verkeerd om hem zoiets al te laten voelen. Zodat het paard begríjpt wat het is om meer van de grond te draven en daar dan sterker van te worden. Geloof me, als je dit zomaar wilt aanleren, lukt dat echt niet in complete harmonie, op een trensje en keurig met het neusje voor de loodlijn. Als je er achter meer in stopt, wil het er voor ook weer uit en dat is naar mijn idee een beetje wat je hier zit. Ga rustig verder, ik neem aan dat Lin hier wel mee helpt, dus dan kan het echt geen kwaad, maar plaats dan later een filmpje Knipoog Deze foto's laten nl een achterbeen zien dat compleet achter de massa geplaatst wordt. Als ze het werkelijk zo aanpakt, zou ik je nog maar even achter de oren krabben, want hij moet wel óndertreden, maar ik kan het me niet voorstellen, want normaal gesproken loopt hij prima Knipoog

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:31

vind het totaal geen fijn beeld geven! verbaasde mij eerlijk gezegd ook dat combinatie al Z1 is? Ben nou eigenlijk ook benieuwd of de slof weggewerkt is? Zo ja dan vind het wel jammer dat ze die gebruikt heeft, werkt in die geval alleen maar averechts!

en idd ze probeert deze oefening idd voor het eerst, maar daarom hoeft het paard niet zo gespannen eruit te zien, en zn achterhand er totaal niet eronder brengen... loopt ook ietswat achter teugel...

iig probeer eerst de basis te verbeteren voordat je passage gaat oefenen, kom eerst de Z1 en Z2 maar eens goed door Haha! succes nog!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:33

Verbaast dat deze combi Z1 is? HALLO????????? je traint toch om beter te worden en je traint toch niet op altijd maak netjes rondjes te rijden? En als je iets probeert kan het ook wel eens fout gaan, daar train je toch voor!!!

Ik kan echt boos worden om dat soort reacties!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 20:34

sjaantje schreef:
Het is natuurlijk een beetje vreemd dat de slof is weggewerkt, dat snap ik niet helemaal, maar goed daar gaat het verder niet om.
Als je zoiets aan het proberen bent, kun je beter geen foto's plaatsen, maar bijvoorbeeld een filmpje ofzo, want deze foto's geven natuurlijk geen fijn beeld.
Als je een paard hebt (en die zijn er veel) die van nature nog niet zo van de grond loopt, is het helemaal niet verkeerd om hem zoiets al te laten voelen. Zodat het paard begríjpt wat het is om meer van de grond te draven en daar dan sterker van te worden. Geloof me, als je dit zomaar wilt aanleren, lukt dat echt niet in complete harmonie, op een trensje en keurig met het neusje voor de loodlijn. Als je er achter meer in stopt, wil het er voor ook weer uit en dat is naar mijn idee een beetje wat je hier zit. Ga rustig verder, ik neem aan dat Lin hier wel mee helpt, dus dan kan het echt geen kwaad, maar plaats dan later een filmpje Knipoog Deze foto's laten nl een achterbeen zien dat compleet achter de massa geplaatst wordt. Als ze het werkelijk zo aanpakt, zou ik je nog maar even achter de oren krabben, want hij moet wel óndertreden, maar ik kan het me niet voorstellen, want normaal gesproken loopt hij prima Knipoog

Ach jij weet wel hoe die het normaal doet Lachen