als het een slof was was het echt niet weg gewerkt hoor. En ik kan het weten wat het was want ik heb de foto's zelf gemaakt.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
als het een slof was was het echt niet weg gewerkt hoor. En ik kan het weten wat het was want ik heb de foto's zelf gemaakt.
Cayenne schreef:Is hier echt de slof weggewerkt? Het kan toch ook een vlek op de camera zijn?
Wanneer het echt is weggewerkt, dan vind ik het heel jammer dat de schijn wordt opgehouden dat er geen slof aan hangt. Maar ik blijf bij mijn eerdere commentaar
Cayenne schreef:Dus de foto's zijn gemaakt door Essiie, geplaatst door Kir_Ples en een ander is aan het rijden?
bizzybijtje schreef:Wat ik wel vind is dat ik het meer een verzamelde draf vind dan een passage......
Citaat:Houd er rekening mee dat de passage nog lang niet genoeg is, maar het is een begin.
Ster_ schreef:Dat is echt onzin. Heb zelf vaak genoeg een topic met slof geopend en nooit commentaar gekregen.Als ze die slof heeft weggewerkt geef ik haar groot gelijk, je krijgt namelijk zo heel bokt over je heen! ookwel als je hem goed gebruikt.
WildThing schreef:Om eerlijk te zijn: ik vind het er niet goed uitzien. Een poging tot verzamelde draf met veel hand en weinig achterhand die eronder komt is wat ik er uit de foto's kan alfleiden. Op foto 2 valt je paardje naar mijn mening helemaal op de voorhand en uit elkaar. Je paard moet echt veel meer gaan zitten vooraleer het woord passage nog maar in mijn hoofd zou opkomen.![]()
Ga even terug naar de basis en tracht af en toe even enkele goede verzamelde momenten in te lassen als voorbereiding op de passage. Stap voor stap...

JessicaD88 schreef:Ik vind het inderdaad belachelijk om nu al de passage aan te leren.. Een changementen om de 4 passen ofzo, oke, maar dit gaat een beetje ver. Ik vind trouwens dat er ook een beetje en onderhals te zien is op foto 3 en het paard ontspant zich dus niet bepaald in de rug. Ik denk dat je het maar bij een normale Z1 training moet houden

Vandaar dat het zo vaak gepost is denk ik. Verder denk ik ook idd dat de slof is weggewerkt, want k zie niks waar die 2e teugel aan vast zit. Verder vind ik het er niet ontspannen uitzien. En al zou ze daadwerkelijk met slof rijden, maakt me niet uit. Eigen keuze en wij weten niet waarom ze die keus gemaakt heeft
Verder wel logisch dat het een beetje gespannen is, aangezien ze dit voor de eerste keer aan het oefenen is. Ben benieuwd over een tijd hoe het gaat
Wel erg leuk paard! Cayenne schreef:Dan vraag ik me af wat de toegevoegde waarde is. Zo te zien heeft ze veel spanning en kracht nodig vanuit de handen om iets te laten gebeuren, en dat voegt niets toe. Vooral in combinatie met de dubbele teugels vraag ik me af waarom er dan een passage moet worden geoefend? Ik zou dan eerst eens aan de slag gaan met de ontspanning en afvloeiing van de spanning.
Verder wel een leuk paard!
sympie schreef:Cayenne schreef:Dan vraag ik me af wat de toegevoegde waarde is. Zo te zien heeft ze veel spanning en kracht nodig vanuit de handen om iets te laten gebeuren, en dat voegt niets toe. Vooral in combinatie met de dubbele teugels vraag ik me af waarom er dan een passage moet worden geoefend? Ik zou dan eerst eens aan de slag gaan met de ontspanning en afvloeiing van de spanning.
Verder wel een leuk paard!
ik zou het niet beter kunnen gezegd hebben, precies wat ik ook denk
Deze foto's laten nl een achterbeen zien dat compleet achter de massa geplaatst wordt. Als ze het werkelijk zo aanpakt, zou ik je nog maar even achter de oren krabben, want hij moet wel óndertreden, maar ik kan het me niet voorstellen, want normaal gesproken loopt hij prima
succes nog! sjaantje schreef:Het is natuurlijk een beetje vreemd dat de slof is weggewerkt, dat snap ik niet helemaal, maar goed daar gaat het verder niet om.
Als je zoiets aan het proberen bent, kun je beter geen foto's plaatsen, maar bijvoorbeeld een filmpje ofzo, want deze foto's geven natuurlijk geen fijn beeld.
Als je een paard hebt (en die zijn er veel) die van nature nog niet zo van de grond loopt, is het helemaal niet verkeerd om hem zoiets al te laten voelen. Zodat het paard begríjpt wat het is om meer van de grond te draven en daar dan sterker van te worden. Geloof me, als je dit zomaar wilt aanleren, lukt dat echt niet in complete harmonie, op een trensje en keurig met het neusje voor de loodlijn. Als je er achter meer in stopt, wil het er voor ook weer uit en dat is naar mijn idee een beetje wat je hier zit. Ga rustig verder, ik neem aan dat Lin hier wel mee helpt, dus dan kan het echt geen kwaad, maar plaats dan later een filmpjeDeze foto's laten nl een achterbeen zien dat compleet achter de massa geplaatst wordt. Als ze het werkelijk zo aanpakt, zou ik je nog maar even achter de oren krabben, want hij moet wel óndertreden, maar ik kan het me niet voorstellen, want normaal gesproken loopt hij prima