Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

knabbelgirl schreef:mariska32 schreef:ik ken een ijslander die het zelfde deed.
is jouw haf helemaal geschoren?
bij die pony bleek dat het deel onder het zadel irritatie gaf,het haar word stug en stoppelig en bij het minste kwam het tegen de richting in de huid te drukken.
het probleem was over toen ze voortaan het zadeldeel niet meeschoren.
voor nu? ja lastig,goed op je dek letten ver naar voren opzadelen en je zadel dan naar achteren trekken en hopen dat het haar snel terug groeid
. Daarnaast komen loopt iedereen vroeg of laat wel tegen een dipje aan. Ik zou ook proberen niet te "bevooroordeelt" op je pony te stappen als je van te voren al gaat verwachten dat het deze keer niet goed gaat voelt katie dat aan en je reageert ook uit machteloosheid niet zoals je wilt waardoor katie helemaal niet meer meewerkt en dat werkt allemaal in een neerwaarste spiraal waardoor je de keer daarna weer met een slecht gevoel opstapt
) en katie ook zodat je iig niet van die tegenvallers hebt . Ik weet uit ervaring dat even lekker ontspannen vaak een stuk beter gaat dan zo gedwongen dressuur rijden!
. knabbelgirl schreef:doe ff rustig ajb. Ik weet zeker dat dit nik met het zadel is. want ook zonder zadel doet zij dit

.Je kunt er ook een appeltje en wat wortels bijdoen dan lijkt het nog wat
.Meer voor ons gevoel dan
Citaat:Hij kan er niet boos op worden. En aan de andere kant, (en dat is zijn karakter), kan dit ineens omslaan in totale ongeduld vanwege haar gedram en dan wordt hij wel onevenredig boos (echt boos, dus vanuit zijn wanhoop, met alle emotie er bij).
Mijn merrie is dominant, en ik ook. Zij weet echter wel dat ik de baas ben, maar zo af en toe gaat het toch mis en moet ik gewoon afstappen om onszelf in bescherming te nemenCitaat:En dan nog een vraagje: hoe oud is de Haf en hoe lang is ze onder het zadel? Daar kan het ook mee te maken hebben. de meeste jonge dieren, hebben allemaal een keer een testperiode...en soms is die heel heftig.

Citaat:Nou...ik weet niet of dit verhaal op jouw paard van toepassing is, maar wellicht heb je er iets aan.
Blijf in je rijden sowieso verrassend. Als jouw paard denkt dat je wil gaan galopperen en hij maakt aanstalten om er vandoor te gaan...ga dan juist niet galopperen, maar stappen. Wel actief aan het been stappen. Maak niet de fout je benen af te steken van je paard, want dan open je je lichaam als het ware en geef je juist ruimte om er vandoor te gaan. Snap je wat ik bedoel?
knabbelgirl schreef:Mijn merrie is 13 en nu een jaar onder het zadel, ik zei al voor de grap, ze gedraagd zich gewoon als een 3-jarige