Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
)advanbergen schreef:tja... zijn deze paarden ontspanne of waggelen ze op de voorhand?
geerke schreef:ik vind een paard wat zijn rug gebruikt helemaal niet lekker zitten,hij komt dan namelijk echt van de grond.
Een paard dat niet van de grond komt,die zit lekker....
Maar wat jij duidelijk probeert te maken is waar. Een paard wat zijn rug gebruikt zit lekker. Zijn bewegingen worden ruimer en het is makkelijker uit te zitten. Een paard wat één brok spanning is, zit als een plank.

geerke schreef:een paard wat zijn rug gebruikt deint wat meer,beweging zowel omhoog als vooruit,maar echt lekker zitten?Of komt het dat ik het over een fries heb????Helemaal geen gewicht in de hand hebben?toch wel een piepklein beetje hoop ik.....
Cyn_ schreef:Je kan controleren of je paard ontspannen is en dus ook goed naar je luistert, door je vinger te openen, mee te geven zodat het paard zijn hals kan strekken. Als hij niet of onvoldoende strekt is hij dus niet ontspannen. Een paard die ontspannen is, tilt zijn benen ook goed op, en dit zit meestal niet lekker. Heb ook geleerd dat de beste paarden niet lekker zitten