Unice aan het oefenen voor Z1 debuut!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jorien_

Re: Unice aan het oefenen voor Z1 debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 17:00

impi schreef:
jorien_ schreef:
malenka: op het begin van het rijden rij ik haar juist liever wat dieper en ronder om lekker dr spieren op te rekken en daarom moet ik juist iets meer druk hebben, omdat ze zelf anders liever met dr hoofd in de lucht loopt en als ik haar niet los genoeg heb kan ik ook geen oefeningen rijden, dus heb ik besloten voor mezelf om dr altijd wat lang en laag in te rijden, ik weet zelf en m'n instructrice op het moment geen beter manier om anders haar spieren los te maken, misschien tips anders daarvoor als jij dit zeg maar niet zo fijn vind?

op foto 2 heb ik mijn teugels wat langer, omdat ik haar graag wat dieper rij en op dat moment komt ze juist zelfs iets te hoog en op dat moment wil ik dr juist iets ronder weer zetten.

ja het klopt dat ik spanning heb ik mijn armen, vooral mijn schouders moet ik goed ontspannen dat klopt ja, dat krijg ik vooral als ik dr wat ga oppakken.

ik vind het ook wel fijn dat ik tips krijg! en aan sommige dingen heb ik zeker wat! en sommige dingen lijken op de foto gewoon zo zegmaar moment opname dus ik vind tips alleen maar fijn Haha!

kantelen doet ze eigenlijk vrijwel nooit, kan ook momentopname zijn..

is dat wat lager ook niet voor het ontspannen??
het is inderdaad misschien wel een beetje dat jij jezelf vast zet, maar dat zeg je zelf al!

ja dat klopt precies wat je zegt sanne! Haha! ik moet dus mezelf wat meer ontspannen en dan heeft het nog meer effect dat wat lager instellen Lachen

jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 17:01

impi schreef:
Heey Jorien!!

Leuke foto's!!
wat is je pony toch een leukerd!!

en jorien ik denk dat ik DE oplossing weet, ga jij maar lekker aan een lijntje spelen met je pony!

x

hee!
jaaa dat is echt een super goed idee Haha! Clown haha

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 19:53

Het beeld ziet er goed uit, alleen ben ik het wel eens met 1 punt van Malenka, namelijk dat je paard echt opgerichter moet. In t Z wordt je daar echt gigantisch op afgestraft, wat kan leiden op punten aftrek bij elk onderdeel. (ik spreek uit ervaring) Het is dan ook alleen goede kritiek, natuurlijk moet je je paard niet de hele tijd op druk bovenin rijden, ook ik begin laag voor de spieren en wissel tussendoor ook nog af Lachen

Succes in t Z, het gaat helemaal goedkomen!

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:08

Hey Jorien,

Vind dat je echt een leuke combi vormt met Unice, wens je ook heel veel geluk met je debuut!!! OK dan!

Groetjes
Natascha
PS Heb je de stoere hengst alweer moeten inleveren?? Tong uitsteken

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:02

jorien_ ,
Fijn dat je uitleg geeft over de foto's en dat je reageerd op mijn reactie. Ik geloof dat we het dus best wel eens zijn met elkaar. Knipoog

Wat ik je inderdaad als tip kan geven is te gaan trainen met de dubbele longe. Ook zou ik wat gaan oefenen met aanspannen en ontspannen van je spieren. Dit kun je gewoon doen door wat simpele oefeningetjes. Eerst even voor je op stapt en dan op je paard.

later zal ik er wat verder op in gaan. Ik heb nu niet zo heel veel tijd.

jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 11:17

Malenka schreef:
jorien_ ,
Fijn dat je uitleg geeft over de foto's en dat je reageerd op mijn reactie. Ik geloof dat we het dus best wel eens zijn met elkaar. Knipoog

Wat ik je inderdaad als tip kan geven is te gaan trainen met de dubbele longe. Ook zou ik wat gaan oefenen met aanspannen en ontspannen van je spieren. Dit kun je gewoon doen door wat simpele oefeningetjes. Eerst even voor je op stapt en dan op je paard.

later zal ik er wat verder op in gaan. Ik heb nu niet zo heel veel tijd.

dubbele longe is nog best lastig, omdat ze af en toe het gewone longeren al niet begrijpt Bloos maar ik ga het eens proberen!
ik ben benieuwd wat voor oefeningen je zoal bedoelt Haha!

jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 11:19

anydale schreef:
Het beeld ziet er goed uit, alleen ben ik het wel eens met 1 punt van Malenka, namelijk dat je paard echt opgerichter moet. In t Z wordt je daar echt gigantisch op afgestraft, wat kan leiden op punten aftrek bij elk onderdeel. (ik spreek uit ervaring) Het is dan ook alleen goede kritiek, natuurlijk moet je je paard niet de hele tijd op druk bovenin rijden, ook ik begin laag voor de spieren en wissel tussendoor ook nog af Lachen

Succes in t Z, het gaat helemaal goedkomen!

ik snap wat je bedoelt! en daar heb je ook echt gelijk in! ze vindt het moeilijk om constant boven in te blijven en dan vooral met de oefeningen en dan ook nog eens goed het balans dr in én opgerichter én balans is nog best moeilijk, maar we zijn dr goed op aan het oefenen en zo blijft het leuk! Haha!
dankje! Haha!

jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 11:20

Natascha13 schreef:
Hey Jorien,

Vind dat je echt een leuke combi vormt met Unice, wens je ook heel veel geluk met je debuut!!! OK dan!

Groetjes
Natascha

hee!
hahah dankje Haha!
hahah hij blijft tot zondag Haha! maar zaterdag en zondag gaan eline en ik samen rijden Haha! hahaha Tong uitsteken

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:21

Ziet er goed uit hoor Jorien Cool
Nu inderdaad nog wat meer de oprichting opzoeken, want ik geloof er wel in dat jij hem rond kan houden Haha!
Veel succes met je debuuut Haha!

Zo kan ik het ook wel, eerst een Z2 ruiter erop zetten, en dan zelf Z gaan starten hea!
Hahaha grapje, je hebt dit zelf helemaal voor elkaar gekregen! OK dan!

jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 11:39

LadyLuna schreef:
Ziet er goed uit hoor Jorien Cool
Nu inderdaad nog wat meer de oprichting opzoeken, want ik geloof er wel in dat jij hem rond kan houden Haha!
Veel succes met je debuuut Haha!

Zo kan ik het ook wel, eerst een Z2 ruiter erop zetten, en dan zelf Z gaan starten hea!
Hahaha grapje, je hebt dit zelf helemaal voor elkaar gekregen! OK dan!

hahah ik ben gewoon slim Haha! Clown hahah grapje Tong uitsteken

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:42

Dat is ook nog een kunst, aangezien je alles niet zelf hebt aangereden en dan nog weer de knopjes vinden/ verbeteren etc Haha! Tong uitsteken

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:50

Haha nee d'r had niet 'echt' een Z2 ruiter opgezeten hoor, we gingen gister ruilen in de les van pony, en toen zat ik dus op Unice voor een kwartiertje, vandaar dat ik voor de grap zei dat ze hem eerst mooi door een Z2 ruiter (ik) laat rijden en dan zelf het debuut Knipoog

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 13:04

Ik vind dit een heel fijn beeld geven,
ziet er heel vriendelijk uit,
heerlijke knol heb je onder je kont hoor Haha!

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 13:08

LadyLuna schreef:
Haha nee d'r had niet 'echt' een Z2 ruiter opgezeten hoor, we gingen gister ruilen in de les van pony, en toen zat ik dus op Unice voor een kwartiertje, vandaar dat ik voor de grap zei dat ze hem eerst mooi door een Z2 ruiter (ik) laat rijden en dan zelf het debuut Knipoog

Haha oke zo Haha!

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 14:01

jorien_ schreef:
Natascha13 schreef:
Hey Jorien,

Groetjes
Natascha

hee!
hahah dankje Haha!
hahah hij blijft tot zondag Haha! maar zaterdag en zondag gaan eline en ik samen rijden Haha! hahaha Tong uitsteken

Oke, gezellig Haha! Doe Elientje maar de groeten en geef Bono maar een dikke knuffel van mij Haha!