Hafje inrijden (vervolg)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Martine_m

Re: Hafje inrijden (vervolg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 20:44

aerdenhout1 schreef:
Je kan een paard aan de longe eigenlijk al de beginsels van de africhting al leren en dat is hier zo te zien niet gebeurd. .

en hoezo niet?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:49

Het is jammer dat je zo ver weg woont anders was ik een keer langs gekomen om je te helpen.
Maar de pony loopt aan de longe niet ontspannen naar beneden met zijn hoofd, drukt dus zijn rug weg. Dit is al geen goede basis om te beginnen met rijden.( dit is heel kort uitgelegd!)

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 22:34

Dana01 schreef:
misschien dat jij dan mijn mening over dat bewuste bedrijf kunt bijstellen, door op deze manier door te gaan Haha!

Ga ik zeker proberen!

Macho_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 07:20

hoihoi,
Dat ziet er al beter uit ,
Bij het vorige topic was alles te opgekropt ,
Ik zou wel even de manen wassen ziet er zo onverzorgt uit

gr jes

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 07:29

Het ziet er inderdaad al een stuk beter uit als de vorige keer, je hebt nu je teugels niet zo strak en zit dus ook niet te 'trekken'. Je pony loopt daardoor ook een stuk ontspannender. Lachen
Wel moet je even opletten op je benen. Knipoog Waar die afentoe naar toe gaan. Tong uitsteken Probeer ze op de juiste plek te houden en niet naar voren af te steken.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 08:37

LittleAnn schreef:
heb je geen laarzen of chaps trouwens?
Ze heeft chaps aan. Knipoog

Ik geloof dat de boodschap over de schoenen wel is overgekomen.

Verder vind ik de foto's duidelijk beter dan de vorige en gezien de korte periode die ertussen zit denk ik dat het best een goed resultaat is.

Over het niveau waarop ze aan de longe moeten lopen voor je erop zit heb ik een andere mening. Wel denk ik dat het voor deze pony goed zou zijn om hem voorzichtig wat bijgezet te gaan longeren om te kijken of hij zijn lichaam dan beter gaat gebruiken.

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 10:17

Katja schreef:
Verder vind ik de foto's duidelijk beter dan de vorige en gezien de korte periode die ertussen zit denk ik dat het best een goed resultaat is.

Over het niveau waarop ze aan de longe moeten lopen voor je erop zit heb ik een andere mening. Wel denk ik dat het voor deze pony goed zou zijn om hem voorzichtig wat bijgezet te gaan longeren om te kijken of hij zijn lichaam dan beter gaat gebruiken.

Dankje Haha!
Ik weet niet of het een goed idee is om bij hem al bijzet te gaan proberen... okay proberen kan natuurlijk altijd. Maar hij is echt een driftkikkertje aan de longe en ik wil niets bij hem forseren. Het gaat nu goed en hij accepteerd heel veel. Daarnaast ben ik eigenlijk wel blij dat hij nu zijn hals wat langer maakt. Hij heeft namelijk de neiging om zijn kin op zijn borst te doen.. Laatst ook had ik de teugels lang en me handen op de juiste plek.. liep hij met zijn borst op zijn kin! dat gaat er nu eindelijk een beetje uit! toch bedankt voor de tip

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 10:19

Somebitch schreef:
Wel moet je even opletten op je benen. Knipoog Waar die afentoe naar toe gaan. Tong uitsteken Probeer ze op de juiste plek te houden en niet naar voren af te steken.

Haha ja vroeg ik me ook af Haha!

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 10:23

Macho_C schreef:
Ik zou wel even de manen wassen ziet er zo onverzorgt uit

gr jes

Ja klopt, maar hij is heel vet omdat hij steeds olie in zijn manen krijgt... hij heeft heel erg maanexceem... gaat nu eindelijk beter... hij heeft ook heel erg zitten schuren... gelukkig word hij nu goed behandeld!

MissLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 10:47

Het ziet er al beter uit dan de vorige keer, alleen ik vind hem er zo jong uitzien??

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 10:49

Indyena schreef:
Het ziet er al beter uit dan de vorige keer, alleen ik vind hem er zo jong uitzien??

Ja hij ziet er idd jong uit.. maar de eigenaar zegt dat hij 3 is geweest... dus dan moet ik dat toch maar geloven?

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 11:48

Dit ziet er i.m.o een stuk beter uit, veel meer ontspanning.

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 12:29

pastel schreef:
Dit ziet er i.m.o een stuk beter uit, veel meer ontspanning.

dankje:D

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 12:35

aerdenhout1 schreef:
Het is jammer dat je zo ver weg woont anders was ik een keer langs gekomen om je te helpen.
Maar de pony loopt aan de longe niet ontspannen naar beneden met zijn hoofd, drukt dus zijn rug weg. Dit is al geen goede basis om te beginnen met rijden.( dit is heel kort uitgelegd!)

Je haalt me de woorden uit de mond! Aan de longe rent hij gewoon weg. Bijzeten met elastiek kan helpen, deze laag vastmaken (en niet te strak). Dat kan een pony uitnodigen naar beneden te gaan. Als longeren echter nog gewoon spannend is, meer oefenen!
Leer de pony eerst in een rustig tempo regelmatig te draven. Zoals foto 7, maar dan aan de longe, en niet maar even, maar het merendeel van de tijd. Met ruiter is dat nog veel moeilijker.
Ik zie al wel verbetering, maar er moet ook zeker nog veel gebeuren!

Rhinoooow schreef:
als de eerste snijtand (I1) nog een melktand is, dan moet je wel weten dat het paardje nog geen 2,5jaar oud is. wanneer de eerste snijtand wel al een definitieve is maar de tweede nog niet, dan is het paardje jonger dan 3,5. en wanneer de eerste en tweede snijtand definitief is en de derde nog niet dan is het paardje nog geen 4,5 jaar. heel logisch. ze wisselen dus op 2,5 (I1); 3,5 (I2) en 4,5 (I3). dan kun je zeker zijn dat het beestje nog niet te jong is.

Interessant! Heb je een plaatje waarop je de tanden kunt zien? Bij ons zijn er 2 aan het wisselen, de 1e zal ong. 2.5 zijn, de ander weet ik niet precies. Hoe zie je of de 1e en 2e tand al gewisseld zijn?
Laatst bijgewerkt door Safiera op 23-10-07 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 12:38

hij oogt indd heel jong. maar ieder paard heeft natuurlijk zijn eigen bouw op zijn leeftijd. ik vind hem persoonlijk nog wat jeugdig en als ik jou was zou ik hem van de winter nog laten staan en het volgend jaar proberen. 3 is een gemiddelde leeftijd niet de standaard leeftijd dat een paard klaar is.
Probeer je paardje misschien een keertje met een halsverlenger te longeren dat hij langzaam aan druk op het bit accepteert en ook wat nageeflijker gaat lopen. hij drukt nu ontzettend zijn rug weg.
verder de schoenen! maar dat is al 1000 keer gezegd. persoonlijk ben ik niet zo van halster onder het hoofdstel. schuurt erg! maar veel mensen doen het toch. doe het er dan over heen en een touw of beugelriem aan de hals dat je je daar aan vast kan houden

Rijtechnisch gezien mogen je benen een stukje naar achter
Maar het ziet er al veel beter uit als je vorige topic! veel succes en doe wat met de tips die je krijgt!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 12:39

oeps safiera zei het ook al

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 14:44

Nog meer mensen?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 14:46

Ligt bij het longeren het zadel niet te ver naar voren.

Ik ga niet verder zeuren alleen succes wensen, want een pony wat je net inrijd kan je niet perfect hebben lopen imo.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 15:32

Dit is bij de Oscarhoeve heh? Komt mijn merrie ook vandaan..

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 15:50

@ safiera, even offtopic: je kunt dit heel simpel zien als je in de mond kijkt. de babytanden zijn witter en gladder dan de volwassen tanden. gewoon even kijken, dan zie je het zo.

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 15:59

pubelia schreef:
Ligt bij het longeren het zadel niet te ver naar voren.

Ik ga niet verder zeuren alleen succes wensen, want een pony wat je net inrijd kan je niet perfect hebben lopen imo.

Zal het de volgende keer even in de gaten houden... maar bij het rijden ligt hij het zelfde hoor Knipoog

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:36

Het is een heel stuk verbeterd! Ik vind het ook fijn te horen dat je nu een beetje specifiek met deze haf bezig bent! Commentaar is al gegeven al wil ik wel benadrukken dat het nooit perfect gaat en ik denk dat een hoop mensen dat zelf ook ervaren (dan al niet op een "volwassen" paard).
Heel veel plezier!

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 11:13

KiekKiek schreef:
Het is een heel stuk verbeterd! Ik vind het ook fijn te horen dat je nu een beetje specifiek met deze haf bezig bent! Commentaar is al gegeven al wil ik wel benadrukken dat het nooit perfect gaat en ik denk dat een hoop mensen dat zelf ook ervaren (dan al niet op een "volwassen" paard).
Heel veel plezier!

Ja ik vind deze haf echt het leukste om mee bezig te zijn! hij heeft echt een heel sterk eigen willetje en een heel sterk karaktertje! Ik hou wel van zo'n paardje! Ik streef , zoals veel mensen, natuurlijk naar perfectie, maar ik weet dat die pony net pas aan het beginnen is en dat perfectie nog ver te zoeken is! Wel zie ik inieder geval al heel veel vooruit gang.. Dit is voor jullie misschien nog neit heel goed te zien op de foto's maar ik merk het tijdens de omgang met de pony constant!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 14:35

Deze is inderdaad erg leuk Lachen !
Alleen een beetje aan je houding werken en niet naar het mooie paardje kijken , maar naar voren Knipoog

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 14:59

Martine_m schreef:
Toch wil ik even zeggen dat ik het erg jammer vind dat ik nu geen reacties krijg.. op mijn vorige topic kreeg ik 11 pagina's met gezeur om dat die pony niet helemaal goed liepen ... net als of ie nu super loopt.. Graag ook nu commentaar! dank u Haha!

mevrouw ongedult, phoe, je topic bestond nog niet eens 20 min en dan verwacht je al 1000 reacties ofzo.....

ziet er idd wel een stuk beter uit dan het vorige topic