aerdenhout1 schreef:Je kan een paard aan de longe eigenlijk al de beginsels van de africhting al leren en dat is hier zo te zien niet gebeurd. .
en hoezo niet?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

aerdenhout1 schreef:Je kan een paard aan de longe eigenlijk al de beginsels van de africhting al leren en dat is hier zo te zien niet gebeurd. .

Dana01 schreef:misschien dat jij dan mijn mening over dat bewuste bedrijf kunt bijstellen, door op deze manier door te gaan
Waar die afentoe naar toe gaan.
Probeer ze op de juiste plek te houden en niet naar voren af te steken. LittleAnn schreef:Ze heeft chaps aan.heb je geen laarzen of chaps trouwens?

Katja schreef:Verder vind ik de foto's duidelijk beter dan de vorige en gezien de korte periode die ertussen zit denk ik dat het best een goed resultaat is.
Over het niveau waarop ze aan de longe moeten lopen voor je erop zit heb ik een andere mening. Wel denk ik dat het voor deze pony goed zou zijn om hem voorzichtig wat bijgezet te gaan longeren om te kijken of hij zijn lichaam dan beter gaat gebruiken.

Somebitch schreef:Wel moet je even opletten op je benen.Waar die afentoe naar toe gaan.
Probeer ze op de juiste plek te houden en niet naar voren af te steken.

Macho_C schreef:Ik zou wel even de manen wassen ziet er zo onverzorgt uit
gr jes

Indyena schreef:Het ziet er al beter uit dan de vorige keer, alleen ik vind hem er zo jong uitzien??

pastel schreef:Dit ziet er i.m.o een stuk beter uit, veel meer ontspanning.
aerdenhout1 schreef:Het is jammer dat je zo ver weg woont anders was ik een keer langs gekomen om je te helpen.
Maar de pony loopt aan de longe niet ontspannen naar beneden met zijn hoofd, drukt dus zijn rug weg. Dit is al geen goede basis om te beginnen met rijden.( dit is heel kort uitgelegd!)
Rhinoooow schreef:als de eerste snijtand (I1) nog een melktand is, dan moet je wel weten dat het paardje nog geen 2,5jaar oud is. wanneer de eerste snijtand wel al een definitieve is maar de tweede nog niet, dan is het paardje jonger dan 3,5. en wanneer de eerste en tweede snijtand definitief is en de derde nog niet dan is het paardje nog geen 4,5 jaar. heel logisch. ze wisselen dus op 2,5 (I1); 3,5 (I2) en 4,5 (I3). dan kun je zeker zijn dat het beestje nog niet te jong is.

pubelia schreef:Ligt bij het longeren het zadel niet te ver naar voren.
Ik ga niet verder zeuren alleen succes wensen, want een pony wat je net inrijd kan je niet perfect hebben lopen imo.

KiekKiek schreef:Het is een heel stuk verbeterd! Ik vind het ook fijn te horen dat je nu een beetje specifiek met deze haf bezig bent! Commentaar is al gegeven al wil ik wel benadrukken dat het nooit perfect gaat en ik denk dat een hoop mensen dat zelf ook ervaren (dan al niet op een "volwassen" paard).
Heel veel plezier!
!
Martine_m schreef:Toch wil ik even zeggen dat ik het erg jammer vind dat ik nu geen reacties krijg.. op mijn vorige topic kreeg ik 11 pagina's met gezeur om dat die pony niet helemaal goed liepen ... net als of ie nu super loopt.. Graag ook nu commentaar! dank u