Tosca (21 jaar) @ springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Lizet

Re: Tosca (21 jaar) @ springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:41

Danielle, Wist je dat nog niet.
Zon studie als ík weet dat natuurlijk al vanaf het begin dat ik tos heb gezien Kwijl Lief en mooi!
Echt een lekkertjeee.
En de springfoto's zien er goed uit. Idd meer meekomen, maar daar heb ik zelf af en toe ook moeite mee Duivel

xxx lufyoe!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:50

verography schreef:
fanny_loverr schreef:
als ik het zadel verder naar voren leg dan zit het binnen 5 minuten weer zo.
Zou een schuine onderlegger helpen?
Want het is niet mijn pony en mn ouders vinden het dan ook onzin om er zelf een zadel bij te kopen.

kan je een borstriem vastmaken aan het zadel? dan kan die niet meer naar achteren schuiven. Wat betreft een schuine onderlegger, dat zou ik niet weten. Naar mijn kennis zou ik dan denken dat de drukpunten verkeerd komen te liggen. En je bent helaas niet de enige met het probleem van niet eigen paard. Hret zadel van mijn vz-paard is ook niet goed. Heb gelukkig de eigenaren kunnen overtuigen om een speciaal dekje te halen dat het weer goed zat, maar hun wilde ook geen nieuw zadel aanscahffen.

Als het zadel verder naar vorel ligt blokkeert het haar schouder. Je ziet tegenwoordig heel veel mensen waarbij het zadel de schouder in de weg zit. Hier vond ik het qua schouder juist goed liggen, al is het zadel voor deze pony wat (te) lang, het ligt nu ook op haar lendenen, wat ook niet goed is. Een korter zadel zou helpen of toch een borsttuig, (hoeft niet veel te kosten) dat het zadel iets meer naar voren houdt, maar pas op, deze pony heeft een schuin aflopende schouder (juist goed, kan ze ruim bewegen voor) waardoor wel het zadel snel in de weg ligt.

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 21:32

tjáa misschien toch maar een borsttuig dan, maar dat mag met wedstrijden etc niet helaas.
En ze is wat afgevallen misschien dat het zadel daardoor nu verder naar achter ligt dan normaal? heb er namelijk nog nooit commentaar over gehad Knipoog

kimenragna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:34

zozo 21 en dan nog zo springen super hoor Pling
veel succes nog Knipoog

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 12:17

Op wedstrijden zie je toch ook borsttuigen? Of vergis ik me en is dat alleen bij de cross? Je kunt er natuurlijk ook gewoon mee rijden en dan alleen tijdens de wedstrijd afdoen Knipoog Is wel niet echt ideaal maar toch. Volgens mij hebben paarden waarbij het zadel op de schouder ligt meer last ervan dan wanneer het iets te ver naar achteren ligt!

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 15:25

Ik bedoel voor dressuur Tong uitsteken
Nee bij springen mag het volgens mij wel.

@ kimenragna bedankt Lachen ben ook blij dat ze nog zo fit is Ja

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 15:29

Zo te zien hebben jullie er allebei plezier in, ik vind het er leuk uit zien. Wel jammer dat er een paard los loopt terwijl jij rijdt haha. Lijkt me super irritant.

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 20:30

ja is ook best irritant, maargoed...
De stallen zijn nu weer opgestrooid dus de voglende x gaat ze op stal Duivel