Bo @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Re: Bo @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:31

Leuk paardje alleen vind ik je zadel nogal knellen.
Wat zit je hem trouwens toch in de krul te trekken! De achterhand slot er maar wat achteraan en van ruggebruik is geen sprake. (nee ook niet op die galopfoto helaas, daar valt ze zelfs op de voorhand)

Je probeert zijn hoofd al omlaag te krijgen (de manier waarop alleen al) terwijl hij zijn lichaam niet eens gebruikt! Werk hier eerst aan dat knikje komt later pas. Rijd veel overgangen, maak die achterhand actief.
En doe die sporen af, je voet is daardoor constant naar binnen gericht waardoor je kapstokjes krijgt en je rijdt al met zweep, je hebt ze toch niet allebei nodig?

Je beugels zitten trouwens ook gedraaid.
Kortom, ga op les, oefen op een betere houding, oefen op een actievere achterhand en dan pas zal je merken dat hem geen knikje hoeft te trekken maar dat hij vanzelf een knikje krijgt.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:46

vind je dr een beetje lomp opzitten...
handen zo strak benen wat naar voren
zoiezo qua rijstijl mag je je benen wat meer aan je pony houden en ietsje naar achter leggen
en je handen wat meer meegeven , heb het iddee dat je de pony nog niet zo voor elkaar heb dat ze nagefelijk kan lopen dus werk dan eerst wat aan het voorwaartse (je geeft aan dat de pony sloom is en slecht aan het been)
dus ga eerst eens veel overgangen rijden en schakelen (dus paar pasjes veruimen en weer eens een schein overgang maken dus net aan niet in de stap overgaan)
dan komt ze vanzelf naar beneden
en je moet rechter zitten

verder vind ik je tuig ook niet voor elkaar , je gebruikt sporen omdat je pony niet voorwaarts is , dat maakt mij best boos !
je gebruikt sporen niet om maar een beetje voorwaarts mee te porren maar om je hulpen te verfijnen...
je kan dus beter een zweep gebruiken of niks !

je zadel is ook voor jou te klein...

ook is het bit van de pony te groot, zie je dat dan zelf niet ?? je kan hem hier best pijn mee doen...
zou dus ook een kleiner bit eens aanschaffen...

kan hier eigenlijk geen positief woord over brengen sorry ...
alleen dat het een mooie pony is die veel meer kan

er is dus nog veel werk voor jullie dus aan de bak !!
succes...

femke_harley

Re: Bo @ work Verbetering??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:55

_joellover_ schreef:
Bedankt als ik zonder sporen rijd is ze niet vooruit te branden dit is de enige opsie
ik zit erg in de mond maar ze is erg ruw in de mond en erg sterk met een lange nek maarik ga het proberen ik ga ook een bit ring hale

Mijn tinker is ook niet vooruit de branden, maar toch rij ik zonder sporen..
ik rijd altijd met een zweep, veel overgangen rijden.. en werkt het: ja..
ik zou je sporen af doen Knipoog

alleen het bit vind ik echt wat minder ben zo te lezen ook niet de enigste..
mijn tinker is ook sterk, maar moet ik er dan zo aan zit te trekken..
heeft echt geen zin hoor, worden ze allemaal sterker..

hoop dat je wat doet met de tips van iedereen Knipoog

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:00

Liezzel schreef:
dit meisje is missschien geen dresuurtut
en rijdt net zoals mij voor me plezier ( denk ik dan Tong uitsteken )
xxxxxx Mij

PS ik vind jullie een leuke en goede combinatie ..!!

Dus als je voor je plezier rijd is het niet erg om te prikken en te trekken en niet goed passend tuig te hebben??

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:16

Ik vind eigenlijk wel het zelfde als wat iedereen zegt, sporen gebruik je om hulpen te verfijnen, je zadel is miss iets te krap en het bit is te groot. Dat had ik eerst bij mijn vorige paard ook, was het bit iets te groot, maar dan gaat die punt waar het gebroken stukje zit zeg maar tegen de gehemelte aan zitten, en dat is echt niet fijn!

Verder vind ik wel dat je een leuke pony hebt, en een super leuk dekje!! Succes nog ermee!

Edit: en knap dat je zonder zadel kan springen! Tong uitsteken

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:22

Ik vind het een leuke pony maar verder zie ik het niet echt heel positief.

Ten eerste heb je nie techt een goede houding.
Ik weet niet echt hoe ik het moet zeggen, maar je zit een beetje lomp.
Hier kan jij nu ook nit zo veel aan doen want je zadel is veel te klein, jij kan hier niet in zitten!

Als je een goed passend zadel hebt ga dan in het diepste gedeelte zitten, rechtop, schouders naar achteren, hoofd omhoog, armen langs je lichaam met een knik in je ellebogen waardoor je teugels en je armen een rechte lijn vormen. benen lang maken, je hakken uitdrukken en je voeten wat meer naar binnen draaien.

Alleen als jij goed gaat zitten kan je pony lekker ontspannen lopen!

Buiten dat moet je ook wat aan je manier van rijden veranderen. Het is voor je pony niet eerlijk om je hand vast te zetten en hem dan met sporen naar beneden te rijden, terwijl je niet weet hoe je je sporen moet gebruiken en je pony ook geen ruimte en mogenlijkheid heeft om te ontspannen!

Doe in eerste instantie je sporen af. Ga dan netjes zitten, met een contact teugel(dit betekent dat er wel een verbinding moet zijn, maar dat je pony wat langer mag blijven in de hals)
Ga nu je paard lekker voorwaarts rijden. hoe hij dan zijn hoofd houdt naakt nog niks uit.
Dat voorwaards rijden doe je door heel veel overgangen te maken en duidelijke! hulpen te geven, geef jij been dat moet hij reageren, doet hij dit niet dan krijgt hij en tikje met de zweep, zo ga je door tot dat hij lekker voorwaarts is.

Hier kan je geen sporen voor gebruiken, die zijn namelijk ter verfijning van je hulpen, dit kan dus alleen maar als hij al naar je hulpen luistert!

Pas als het voorwaartse voor elkaar is kan je je bezighouden met aan de teugel lopen. Een paard kan namelijk niet aan de teugel lopen als hij iet ontspannen en dus voorwaarts is.

Het is een beetje een lang verhaal geworden maar ik hoop dat je er wat mee kan. Neem anders les, daar kan je een hoop van leren en dan gaat het vanzelf beter!

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:30

heel leuk paard Knipoog
ook zou ik ECHT de sporen afzoen omdat je die constant in de buik van je paard prikt Knipoog eerst leren je tenen naar zijn mond te wijzen en dan komen de sporen wel weer Knipoog

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 17:36

Het bit is echt niet te groot
Echt bedankt voor jullie tips ik ga der wat mee doen maar ik heb al wat wedstrijden gereden en daarbij hebben ze niets negitiefs over me houding gezegt ..
eerlijk gezegt vind ik het ook erg me voeten enz.
En bijv. een ander zadel ik heb er geen geld voor ...
Ik zit trouwens al op les..

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 17:37

Lara_Silver schreef:
Leuk paardje alleen vind ik je zadel nogal knellen.
Wat zit je hem trouwens toch in de krul te trekken! De achterhand slot er maar wat achteraan en van ruggebruik is geen sprake. (nee ook niet op die galopfoto helaas, daar valt ze zelfs op de voorhand)

Je probeert zijn hoofd al omlaag te krijgen (de manier waarop alleen al) terwijl hij zijn lichaam niet eens gebruikt! Werk hier eerst aan dat knikje komt later pas. Rijd veel overgangen, maak die achterhand actief.
En doe die sporen af, je voet is daardoor constant naar binnen gericht waardoor je kapstokjes krijgt en je rijdt al met zweep, je hebt ze toch niet allebei nodig?

Je beugels zitten trouwens ook gedraaid.
Kortom, ga op les, oefen op een betere houding, oefen op een actievere achterhand en dan pas zal je merken dat hem geen knikje hoeft te trekken maar dat hij vanzelf een knikje krijgt.

Huh hoe kan dat als ze nie teens naar beneden loopt ?

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:37

Dat het niet werkt wil niet zeggen dat je het niet kan proberen. Denk dat ze daarop doelen. En zo ziet het er eerlijk gezegd ook wel uit. Lachen

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:38

fijn dat je het commentraar goed accepteerd (sommige zien het alleen als aanval) eventueel kan je ook van die bandjes kopen daarmee kan je de beugels aan de singel vastmaken met klitteband niet gevaarlijk dus, dat is er eigenlijk voor dat je je benen stilhoud maar zo wijs je je tenen gelijk ook de goede kant op Knipoog

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:40

Hey. Ziet er leuk uit hoor. Jullie gaan vooruit. Misschien een tip als je paard sloom is. consequent zijn. Wat ik heb geleerd is dat je eerst je paard voorwaard leert te krijgen en dan aan sommige andere dingen denken zoals nageeflijk rijden want dat kan pas als je paardje voorwaard is. Verder vind ik het echt een superleuk paardje dat je hebt.

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 17:41

o massy dat vind ik een erg goed idee ! Maar ik heb me benen niet erg ver van me zael af ofzo
Ik vind idd vervelend als mensen aanvalliger iets doen maar ik bedoel daarom heb k het toch op HAW gezet ???

Dankje Cheryl Lachen

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:43

ik heb er geen ervaring mee ofzo maar het schoot me te binnen Knipoog en misschien helpt het wel Knipoog

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:44

je zegt dat je geen geld voor een ander goed passend zadel hebt ma je kan hem ook inruilen ... misschien een tip.. naja ik ben het met de rest eens... en heel erg over de sporen echt afdoen das echt nie prettig voor je paardje

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 17:46

jam aar het blijft een lease paardje he :p Het zadel is nie tvna mij Clown

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:56

dan kan je iig de sporen wel afdoen.. en over het zadel kan je vast wel met de echte eigenaar bespreken

DieuwJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:05

Je voeten, beugels gaatje langer, en ze mag wat dieper, en die sporen mogen zeker af! Zoals jij soms met je voeten zit, dan zitten die sporen zowat in der ! En het zadel dan.. bespreek dat maar eens met de eigenaar

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:23

Bo is een leuk paardje Ja
Maar je moet die sporen echt afdoen. Door de manier waarop je voeten zitten, zit je echt vaak met je sporen in haar. gebruik dan een zweepje ofzo, ook erg effectief en fijner voor Bo.
Ze heeft trouwens een leuk sjabrak, het zadeltje is een ander verhaal. Maar het is je leasepony dus ik zou ook geen nieuw zadel voor haar kopen als ik jou was. Te duur, en het is toch niet jou pony! Gewoon even overleggen met eigenaresse
je houding komt verder vanzelf wel goed hoor!

_Kalinka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:35

Leuk paardje!!
Mischien een ander bit want word helemaal door de mond getrokken!! Je moet echt die sporen afdoen tot dat je je benen goed onder controle hebt!! Gebruik dan een zweepje, werkt ook goed en mischien iets minder scherpe sporen!!
Zadel klemp idd wel, maar daar kan jij verder ook niks aan doen!!

Leuk sjabrak!! Haha!

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:38

je moet je paardje wat meer voorwaarts rijden denk ik , want op de laatste fotos loopt ze erg op de achterhand.
en is dat zadel niet een beetje te klein ??

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:45

Je zegt dat ie nog lang niet ontspannen loopt maar dat je blij bent dat ie een knik in z'n hals heeft? Eerst ontspanning, een goede houding en reactie op been en stem, dàn pas nageefelijk. Maar het is een leuke pony hoor!
Heb btw de rest van het topic niet gelezen, en weet dus niet of dit al gezegd is..

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 19:01

ik heb voor heen zonder sporen gereden maar dan moest je er vooruit pompen en dat zag er gewoon erg onverstoorbaar uit ..
Ik maak eerdaags een filmpje die zet ik hier neer
Ze reageerd niet tot haast niet op zweepje dus daar heb ik nei tveel aan ..
O ok doe ik al veel overgangen om haar lekker wakker te houden

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 19:02

maar dan meer stap draf halt stap galop enz. iemand anders daar nog tips op dan ?

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:03

misschien
stap halthouden ff stappen halthouden enz
en t zelfde met draf..