Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_joellover_ schreef:Bedankt als ik zonder sporen rijd is ze niet vooruit te branden dit is de enige opsie
ik zit erg in de mond maar ze is erg ruw in de mond en erg sterk met een lange nek maarik ga het proberen ik ga ook een bit ring hale

ben zo te lezen ook niet de enigste..
Liezzel schreef:dit meisje is missschien geen dresuurtut
en rijdt net zoals mij voor me plezier ( denk ik dan)
xxxxxx Mij
PS ik vind jullie een leuke en goede combinatie ..!!

eerst leren je tenen naar zijn mond te wijzen en dan komen de sporen wel weer
Lara_Silver schreef:Leuk paardje alleen vind ik je zadel nogal knellen.
Wat zit je hem trouwens toch in de krul te trekken! De achterhand slot er maar wat achteraan en van ruggebruik is geen sprake. (nee ook niet op die galopfoto helaas, daar valt ze zelfs op de voorhand)
Je probeert zijn hoofd al omlaag te krijgen (de manier waarop alleen al) terwijl hij zijn lichaam niet eens gebruikt! Werk hier eerst aan dat knikje komt later pas. Rijd veel overgangen, maak die achterhand actief.
En doe die sporen af, je voet is daardoor constant naar binnen gericht waardoor je kapstokjes krijgt en je rijdt al met zweep, je hebt ze toch niet allebei nodig?
Je beugels zitten trouwens ook gedraaid.
Kortom, ga op les, oefen op een betere houding, oefen op een actievere achterhand en dan pas zal je merken dat hem geen knikje hoeft te trekken maar dat hij vanzelf een knikje krijgt.
en misschien helpt het wel