Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
greece schreef:ja dat valt mij ook op
ze gebruikt totaal de achterhand niet en doet niks anders dan diepzee duiken
maar je paard is toch al lang en breed Z geweest
dan is er geen kunst meer aan
Ik vind dat je een goede keuze maakt door toch lekker verder te gaan met trens en niet met stang en trens gaat rijden voor de "status" heel veel succes en ik hoop voor je dat je (als je Z bent) een fijne trainer/trainster kunt vinden! cle0o_o0 schreef:greece schreef:ja dat valt mij ook op
Wat is dat nou weer voor een k*t opmerkingIk vind dat je een goede keuze maakt door toch lekker verder te gaan met trens en niet met stang en trens gaat rijden voor de "status" heel veel succes en ik hoop voor je dat je (als je Z bent) een fijne trainer/trainster kunt vinden!
Dank je wel!
rindin schreef:@allemaal: Jullie hebben gelijk hoor, ik wil ook wel weer les. Maar omdat het door de wedstrijden heen zo snel ging, dacht ik: het is wel stoer als ik zonder les Z kan worden. Als ik eenmaal Z ben, ga ik zeker weer lessen.
@b2b: Ja ik heb het maar ff geprobeerd, maar het blijft mooi bij een trensje. Oprichting en verzameling heb ik niet op getraind die dag, wilde dat ze eerst lekker ontspannen zou lopen op een nieuw bit. Dus niet te veel gevraagd. Tot binnenkort in de mega-piste(20 x 60 is wel heeeeel groot
)
. Het is alleen maar goed om les te nemen, omdat je dan zeker weet dat je het kan halen.
Maar goed , moet je zelf weten... rindin schreef:@kion: ik ben toen bij mijn instructeur weggegaan en ineens ging het veel beter. Vind het sindsdien een hele uitdaging om Z te worden zonder les. En het lukt!
@ piroska: Heey! Er komt geen volgende keer dus dat scheelt;) Ik ga in November denk ik starten, we zijn er bijna klaar voor. Nog ff de puntjes op de i. Hoe gaat Romeo?
) __KELLY schreef:rindin schreef:@kion: ik ben toen bij mijn instructeur weggegaan en ineens ging het veel beter. Vind het sindsdien een hele uitdaging om Z te worden zonder les. En het lukt!
@ piroska: Heey! Er komt geen volgende keer dus dat scheelt;) Ik ga in November denk ik starten, we zijn er bijna klaar voor. Nog ff de puntjes op de i. Hoe gaat Romeo?
heb je voor het goed gebruik van de stang en trens dan niet een beetje hulp en uitleg nodig ?
of heb je al eerder met stang gereden ...
ik vind dat je er wel teveel gebruik van maakt , probeer wat meer op de trens te rijden
en als je z wil gaan rijden ook eens wat hoger op te stellen in de training ,
vind naar mijn iddee daarvoor niet mis als je eens in de 2 weken ofzo instructie zoek .. maarjaa dat is jouw mening he ..
cle0o_o0 schreef:Ik vind de druk op de stang eigenlijk wel meevallen en het ene paard reageert heftiger op de stang dan de ander. En volgens mij zijn dit alleen ontspannen/losrijd foto's en dan hoor je het paard niet hoger in te stellen. Het feit dat ze nu geen les heeft wil niet zeggen dat ze er maar meteen niks van bakt, als je geen les hebt ga je vaak juist zelf meer nadenken en dingen uitproberen.
. cle0o_o0 schreef:Ik vind de druk op de stang eigenlijk wel meevallen en het ene paard reageert heftiger op de stang dan de ander. En volgens mij zijn dit alleen ontspannen/losrijd foto's en dan hoor je het paard niet hoger in te stellen. Het feit dat ze nu geen les heeft wil niet zeggen dat ze er maar meteen niks van bakt, als je geen les hebt ga je vaak juist zelf meer nadenken en dingen uitproberen.
__KELLY schreef:rindin schreef:@kion: ik ben toen bij mijn instructeur weggegaan en ineens ging het veel beter. Vind het sindsdien een hele uitdaging om Z te worden zonder les. En het lukt!
heb je voor het goed gebruik van de stang en trens dan niet een beetje hulp en uitleg nodig ?
of heb je al eerder met stang gereden ...
ik vind dat je er wel teveel gebruik van maakt , probeer wat meer op de trens te rijden
en als je z wil gaan rijden ook eens wat hoger op te stellen in de training ,
vind naar mijn iddee daarvoor niet mis als je eens in de 2 weken ofzo instructie zoek .. maarjaa dat is jouw mening he ..
Zoals al een aantal keer gezegd, het was eenmalig met S&T. Ik train en ga ook starten met een gewoon trensje! En over het hoger opstellen, het was puur uitproberen en naar ontspanning toe rijden. Had dus niks met een serieuze training te maken.
getup schreef:Ik vind het er netjes en lekker ontspannen uitzien. Blijf gewoon lekker op concours gaan op je trensje,terwijl je af en toe oefent met stang en trens. Tip: springteugel aan je trens,voel je makkelijk het verschil.
Ben benieuwd naar een wedstrijdfoto.

Fleurtje100 schreef:Toch was het geen verkeerd plan om ook die ene keer met S&T iemand aan de zijkant te hebben voor hulp. In één keer kun je ook niet bepalen of een paard fijn gaat op S&T en zeker niet als je daar geen begeleiding in hebt. Want de stang wordt best flink aangehaald zo voor de eerste keer. En het is denk ik voor beide (paard én ruiter) ook een kwestie van wennen wil je op S&T net zo fijn kunnen rijden als op je trensje. Ik spreek uit ervaring, mijn paard krijgt bv. soms een beetje een los-vast verbinding met S&T. En met een paar simpele aanwijzigen van mijn intructrice volgde hij mijn hand veel beter en was hij véél fijner te rijden op S&T. Verder ziet het beeld er wel lekker ontspannen uit en hebt zeker een leuk paard. Maar ik zou toch echt weer iemand zoeken die je af en toe helpt. Succes in het Z!
greece schreef:WinBinChes schreef:Je mag hem wel 2 versnellingen lager rijden. Je jaagt hem nu en over zijn tempo en op de voorhand. Terwijl hij niet overkomt als een die graag op de voorhand loopt.
Verder wel mooi je ontspanning erin, maar denk aan je tempo
ja dat valt mij ook op

smeetjoew schreef:Ze loopt lekker, maar niet goed genoeg voor het Z. Te veel op de voorhand en te diep voor het Z. Het paard moet in de Z meer oprichting hebben en gedragener lopen.
Althans, het is moeilijk af te leiden aan de hand van een paar foto's of je paard wel of niet goed loopt. Zijn dit losrijfoto's of rij je verder ook zo?
Dmv veel oefeningen en je oefeningen te verzwaren activeer/versterk je het gebruik van de achterhand en zal je paard naarmate veel doen, meer gaan dragen. Ik adviseer om les te nemen, ookal is het maar een poosje. Maaaaaaaar, neem dan wel een paar maanden van een zeer goed persoon les en niet van jan en alleman die er zelf niks van begrijpt. Er lopen er velen rond.
En verder; stang en trens hang je er niet in omdat je Z bent en dan helemaal mee doet. Maar je doet een S&T in, omdat je meer verzameling vraagt en een S&T is daar een goed hulpstuk bij. En dan niet in de vorm van trekken en hangen in zn mond uiteraard.
greece schreef:WinBinChes schreef:Je mag hem wel 2 versnellingen lager rijden. Je jaagt hem nu en over zijn tempo en op de voorhand. Terwijl hij niet overkomt als een die graag op de voorhand loopt.
Verder wel mooi je ontspanning erin, maar denk aan je tempo
ja dat valt mij ook op