Nikki (v. Darwin) voor het eerst met S&T @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rindin

Re: Nikki (v. Darwin) voor het eerst met S&T @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 14:47

Hoe weet jij trouwens dat ze Z is geweest? Ken ik jou?

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:23

greece schreef:
ja dat valt mij ook op
ze gebruikt totaal de achterhand niet en doet niks anders dan diepzee duiken
maar je paard is toch al lang en breed Z geweest
dan is er geen kunst meer aan

Wat is dat nou weer voor een k*t opmerking Verward Ik vind dat je een goede keuze maakt door toch lekker verder te gaan met trens en niet met stang en trens gaat rijden voor de "status" heel veel succes en ik hoop voor je dat je (als je Z bent) een fijne trainer/trainster kunt vinden!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 16:24

cle0o_o0 schreef:
greece schreef:
ja dat valt mij ook op

Wat is dat nou weer voor een k*t opmerking Verward Ik vind dat je een goede keuze maakt door toch lekker verder te gaan met trens en niet met stang en trens gaat rijden voor de "status" heel veel succes en ik hoop voor je dat je (als je Z bent) een fijne trainer/trainster kunt vinden!

Afgod Dank je wel! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:28

rindin schreef:
@allemaal: Jullie hebben gelijk hoor, ik wil ook wel weer les. Maar omdat het door de wedstrijden heen zo snel ging, dacht ik: het is wel stoer als ik zonder les Z kan worden. Als ik eenmaal Z ben, ga ik zeker weer lessen.
@b2b: Ja ik heb het maar ff geprobeerd, maar het blijft mooi bij een trensje. Oprichting en verzameling heb ik niet op getraind die dag, wilde dat ze eerst lekker ontspannen zou lopen op een nieuw bit. Dus niet te veel gevraagd. Tot binnenkort in de mega-piste Tong uitsteken (20 x 60 is wel heeeeel groot Clown )

Dat vind ik best wel heel erg onzin Clown . Het is alleen maar goed om les te nemen, omdat je dan zeker weet dat je het kan halen.
Want idd, je houding is niet zo en dan ga je -naar mijn idee- niet zo ver komen , en al helemaal niet in de Z. Dus ik zou toch echt les geven. Wat maakt het nou uit? Niemand die het weet dat je zonder les naar de Z zou gaan hoor. Dus het heeft bar weinig nut Knipoog Maar goed , moet je zelf weten...

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:34

rindin schreef:
@kion: ik ben toen bij mijn instructeur weggegaan en ineens ging het veel beter. Vind het sindsdien een hele uitdaging om Z te worden zonder les. En het lukt! Tong uitsteken
@ piroska: Heey! Er komt geen volgende keer dus dat scheelt;) Ik ga in November denk ik starten, we zijn er bijna klaar voor. Nog ff de puntjes op de i. Hoe gaat Romeo?

heb je voor het goed gebruik van de stang en trens dan niet een beetje hulp en uitleg nodig ?
of heb je al eerder met stang gereden ...
ik vind dat je er wel teveel gebruik van maakt , probeer wat meer op de trens te rijden
en als je z wil gaan rijden ook eens wat hoger op te stellen in de training ,
vind naar mijn iddee daarvoor niet mis als je eens in de 2 weken ofzo instructie zoek .. maarjaa dat is jouw mening he ..

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:39

Ik vind de druk op de stang eigenlijk wel meevallen en het ene paard reageert heftiger op de stang dan de ander. En volgens mij zijn dit alleen ontspannen/losrijd foto's en dan hoor je het paard niet hoger in te stellen. Het feit dat ze nu geen les heeft wil niet zeggen dat ze er maar meteen niks van bakt, als je geen les hebt ga je vaak juist zelf meer nadenken en dingen uitproberen.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:46

Goh Robin, alweer klaar voor de Z?! Jullie gaan vlot de laatste tijd. Zo'n 1e keer gewoon lekker rondtuffen op S&T vind ik niks mis mee, neem aan dat je op trens wel anders traint. Nou succes! (maar neem wel ff les, al is het alleen al voor je houding Knipoog )

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 16:50

__KELLY schreef:
rindin schreef:
@kion: ik ben toen bij mijn instructeur weggegaan en ineens ging het veel beter. Vind het sindsdien een hele uitdaging om Z te worden zonder les. En het lukt! Tong uitsteken
@ piroska: Heey! Er komt geen volgende keer dus dat scheelt;) Ik ga in November denk ik starten, we zijn er bijna klaar voor. Nog ff de puntjes op de i. Hoe gaat Romeo?

heb je voor het goed gebruik van de stang en trens dan niet een beetje hulp en uitleg nodig ?
ik vind dat je er wel teveel gebruik van maakt , probeer wat meer op de trens te rijden
vind naar mijn iddee daarvoor niet mis als je eens in de 2 weken ofzo instructie zoek .. maarjaa dat is jouw mening he ..

Zoals al een aantal keer gezegd, het was eenmalig met S&T. Ik train en ga ook starten met een gewoon trensje! En over het hoger opstellen, het was puur uitproberen en naar ontspanning toe rijden. Had dus niks met een serieuze training te maken.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 16:52

cle0o_o0 schreef:
Ik vind de druk op de stang eigenlijk wel meevallen en het ene paard reageert heftiger op de stang dan de ander. En volgens mij zijn dit alleen ontspannen/losrijd foto's en dan hoor je het paard niet hoger in te stellen. Het feit dat ze nu geen les heeft wil niet zeggen dat ze er maar meteen niks van bakt, als je geen les hebt ga je vaak juist zelf meer nadenken en dingen uitproberen.

Zo zie ik het ook. Ik heb alle wedstrijden winstpunten en prijzen gereden, dus zal wel wat goed doen. (zie onderschrift)
Je wordt niet zomaar Z...

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:35

Ik vind het er netjes en lekker ontspannen uitzien. Blijf gewoon lekker op concours gaan op je trensje,terwijl je af en toe oefent met stang en trens. Tip: springteugel aan je trens,voel je makkelijk het verschil.
Ben benieuwd naar een wedstrijdfoto Ja .

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:49

cle0o_o0 schreef:

ik kan niet ruiken of dit alleen losrijfoto's zijn of dat ze ook echt daadwerkelijk hem dr op heb gezet
noem het alleen op ...

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:51

__KELLY schreef:
rindin schreef:

Zoals al een aantal keer gezegd, het was eenmalig met S&T. Ik train en ga ook starten met een gewoon trensje! En over het hoger opstellen, het was puur uitproberen en naar ontspanning toe rijden. Had dus niks met een serieuze training te maken.

oke dan is me dat een beetje ontgaan Knipoog

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 18:58

getup schreef:
Ik vind het er netjes en lekker ontspannen uitzien. Blijf gewoon lekker op concours gaan op je trensje,terwijl je af en toe oefent met stang en trens. Tip: springteugel aan je trens,voel je makkelijk het verschil.
Ben benieuwd naar een wedstrijdfoto Ja .

Dank je wel, ik verlangde direct alweer terug naar mn trensje, dus die ligt er weer lekker in!
Ik zal mijn vader eens de opdracht geven foto's te maken op concours. *wordt vervolgd* Clown

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 21:01

Toch was het geen verkeerd plan om ook die ene keer met S&T iemand aan de zijkant te hebben voor hulp. In één keer kun je ook niet bepalen of een paard fijn gaat op S&T en zeker niet als je daar geen begeleiding in hebt. Want de stang wordt best flink aangehaald zo voor de eerste keer. En het is denk ik voor beide (paard én ruiter) ook een kwestie van wennen wil je op S&T net zo fijn kunnen rijden als op je trensje. Ik spreek uit ervaring, mijn paard krijgt bv. soms een beetje een los-vast verbinding met S&T. En met een paar simpele aanwijzigen van mijn intructrice volgde hij mijn hand veel beter en was hij véél fijner te rijden op S&T. Verder ziet het beeld er wel lekker ontspannen uit en hebt zeker een leuk paard. Maar ik zou toch echt weer iemand zoeken die je af en toe helpt. Succes in het Z!

orrieborrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 21:16

Goed dat je de beslissing neemt om met een trensje te gaan rijden. Als jij vindt dat je paard er goed en lekker op loopt waarom niet?
Leuke vlek!! Ik heb ook een vos met en vlek.
Afbeelding
Ik heb even in je profiel gekeken, maar jullie winnen het. Julluie vlek is groter. Bloos

Ik zou zeggen lekker met je trensje blijven rijden en les nemen en dan gaat het helemaal goed komen in de Z.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 08:21

Jaaaa nog een vlek! Super gaaf he?! Vind het leuk als een paard iets speciaals heeft! Wat voor bloed zit er achter die van jou?

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 08:25

Fleurtje100 schreef:
Toch was het geen verkeerd plan om ook die ene keer met S&T iemand aan de zijkant te hebben voor hulp. In één keer kun je ook niet bepalen of een paard fijn gaat op S&T en zeker niet als je daar geen begeleiding in hebt. Want de stang wordt best flink aangehaald zo voor de eerste keer. En het is denk ik voor beide (paard én ruiter) ook een kwestie van wennen wil je op S&T net zo fijn kunnen rijden als op je trensje. Ik spreek uit ervaring, mijn paard krijgt bv. soms een beetje een los-vast verbinding met S&T. En met een paar simpele aanwijzigen van mijn intructrice volgde hij mijn hand veel beter en was hij véél fijner te rijden op S&T. Verder ziet het beeld er wel lekker ontspannen uit en hebt zeker een leuk paard. Maar ik zou toch echt weer iemand zoeken die je af en toe helpt. Succes in het Z!

Ja, ik weet wel dat er tijd overheen gaat om het te laten werken met S&T, maar waarom veranderingen
aanbrengen als het toch goed gaat op wat je nu hebt? Een S&t heeft voor mij geen meerwaarde, dus ik
heb besloten het niet te doen. Over die lessen ben ik het met je (jullie) eens hoor, maar moet wel een geschikte
trainer zien te vinden. Over de stang die te flink wordt aangehaald, dat valt reuze mee. Als je die foto bekijkt dat
we ff geen verbinding hebben, daar staat de stang in dezelfde positie als bij 'wel verbinding'. Misschien dat de stang
niet helemaal lekker lag? Ik weet het niet, te weinig verstand van nog. Maar dat geeft ook niet, het was eenmalig.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 08:39

heb even je foto's in je profiel bekeken, en die zien er een stuk beter uit! Knipoog
wat ik niet snap is als je weinig ervaring hebt met s&t en ook geen begeleiding hhem er zelf maar in hangt Verward
ik vind het paard zo lijkend vd foto's er in hangen, en ook meer van het achterbeen af.
je zegt wel dat het losrijden is maar dan nog zou ik het anders willen zien,
besluitend op trens door te gaan is prima als ze het daar fijn opdoet, maar waarom dan 1x een beetje nutteloos oefenen? want in mijn ogen heb je nu niet echt kunnen bekijken of het wel of niet wat is?

succes er mee

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 09:24

In mijn ogen wel. Ik wilde het gewoon even proberen, of ik het wat vond. Nu is het duidelijk, ik ga hier niet mee verder. Een vriendin die al langer Z rijdt, was erbij. En daarnaast is het niet een vreselijke ramp als je een keer wat fout doet. Daar leer je alleen maar van. Het zijn geen rare foto's, ze is lekker ontspannen en lekker door de rug, dus ik zie het probleem niet hoor! Zal binnenkort ff een topic maken, zonder S&T. Misschien wordt er dan minder gezeurd...

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:00

Ach joh, trek het je niet aan.. Ach gut
die zeurders zullen het op hun manier allemaal wel weten..
Ben benieuwd naar hun HAW.. kan je daar ook lekker zeuren..

Doe gewoon lekker je ding, komt vast wel goed..wanneer was je debuut nou ook alweer? volgens mij heb ik daar overheen gelezen? Bloos

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:28

greece schreef:
WinBinChes schreef:
Je mag hem wel 2 versnellingen lager rijden. Je jaagt hem nu en over zijn tempo en op de voorhand. Terwijl hij niet overkomt als een die graag op de voorhand loopt.

Verder wel mooi je ontspanning erin, maar denk aan je tempo

ja dat valt mij ook op

Ik weet niet of je scheel bent of gewoon scheel wilt kijken maar dit paard neemt z'n achterhand hartstikke goed mee hoor. Koe
Maar goed...

Ik vind het een leuk paard! Leuk die witte vlek op z'n buik. Lachen
Snel gaan lessen dan gaat het helemaal goedkomen in de Z.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 14:19

Ze loopt lekker, maar niet goed genoeg voor het Z. Te veel op de voorhand en te diep voor het Z. Het paard moet in de Z meer oprichting hebben en gedragener lopen.
Althans, het is moeilijk af te leiden aan de hand van een paar foto's of je paard wel of niet goed loopt. Zijn dit losrijfoto's of rij je verder ook zo?
Dmv veel oefeningen en je oefeningen te verzwaren activeer/versterk je het gebruik van de achterhand en zal je paard naarmate veel doen, meer gaan dragen. Ik adviseer om les te nemen, ookal is het maar een poosje. Maaaaaaaar, neem dan wel een paar maanden van een zeer goed persoon les en niet van jan en alleman die er zelf niks van begrijpt. Er lopen er velen rond.

En verder; stang en trens hang je er niet in omdat je Z bent en dan helemaal mee doet. Maar je doet een S&T in, omdat je meer verzameling vraagt en een S&T is daar een goed hulpstuk bij. En dan niet in de vorm van trekken en hangen in zn mond uiteraard.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 16:40

smeetjoew schreef:
Ze loopt lekker, maar niet goed genoeg voor het Z. Te veel op de voorhand en te diep voor het Z. Het paard moet in de Z meer oprichting hebben en gedragener lopen.
Althans, het is moeilijk af te leiden aan de hand van een paar foto's of je paard wel of niet goed loopt. Zijn dit losrijfoto's of rij je verder ook zo?
Dmv veel oefeningen en je oefeningen te verzwaren activeer/versterk je het gebruik van de achterhand en zal je paard naarmate veel doen, meer gaan dragen. Ik adviseer om les te nemen, ookal is het maar een poosje. Maaaaaaaar, neem dan wel een paar maanden van een zeer goed persoon les en niet van jan en alleman die er zelf niks van begrijpt. Er lopen er velen rond.

En verder; stang en trens hang je er niet in omdat je Z bent en dan helemaal mee doet. Maar je doet een S&T in, omdat je meer verzameling vraagt en een S&T is daar een goed hulpstuk bij. En dan niet in de vorm van trekken en hangen in zn mond uiteraard.

Als je gewoon leest zie je dat dit gewoon ontspanningsfoto's zijn... Ik ben niet met oprichting bezig geweest! En de S&T hang ik er niet in, omdat ik dat ook bereik met een enkel trensje... Daar loopt ze namelijk erg goed op.(ook al een aantal keer gezegd)

Piroska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:43

greece schreef:
WinBinChes schreef:
Je mag hem wel 2 versnellingen lager rijden. Je jaagt hem nu en over zijn tempo en op de voorhand. Terwijl hij niet overkomt als een die graag op de voorhand loopt.

Verder wel mooi je ontspanning erin, maar denk aan je tempo

ja dat valt mij ook op

Haha, ik kan wel zien dat JIJ daar geen ervaring mee hebt!!!!!

Maar even serieus: Leuk Robin dat je ook over bent en als je eens een voorlezer nodig hebt..... ( sorry ik post op Piroska, dat moet zijn CarolineP Lisa's mamma)

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:47

Zo hier ben ik zelf.

Heb je al een hoedje? Knipoog