Addink's Giorgio Armani voor het eerst @ work [KWPN hengst]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: Addink's Giorgio Armani voor het eerst @ work [KWPN hengst]

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 22:11

Charaz schreef:
Argievai, dan zou ik hem zoveel mogelijk rechtuit laten gaan in de bak ipv op een rondje (nadeel is wel dat je zelf ook er achteraan moet blijven gaan *LOL* )
En dat lijkt me nou weer niet zo verstandig met een 2,5 jarige.

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 22:26

nee niet he, en zeker niet als de TS al zegt dat hij niet zo blij is met aanraking op de achterbenen....

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 22:34

Ik heb niet de nodige medische kennis om in te gaan op het gegeven "commentaar"... Tong uitsteken maar denk om het voor je paard te verlichten het misschien beter is hem niet tussen de benen vast te zetten. Zo dwing je een jong paard af naar beneden waar je later ook weer problemen mee kunt krijgen.

Laat hem maar lekker met de neus eruit lopen, en maak de lijnen via het bit, door de ringen naar je hand vast. Als hij van achter naar voor tegen de lijnen aan begint te lopen kan je hem zelf naar beneden vragen met je lijnen en met je stem erdoor drijven. Als je het Achenbach-systeem een beetje onder de knie hebt (met 1 hand 1 lijn bovenlangs, 1 onder) is dit makkelijker.

Is btw geen commentaar hoor, gewoon een tip Ja ennuu sorry voor het lange verhaal Doei!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 22:41

Klinkt mij erg logisch in de oren, spieren trainen om de schijf op z'n plek te houden, als de pezen het werk niet doen, moet toch iets het opvangen.
Dat het dan even op de volte moet, omdat er geen mogelijkheid is rustig buiten op lange stukken te trainen, allez, dan moet dat maar! Je kan het moeilijk niet doen, of met een amper verkeersmak paard naar buiten gaan, dan heb je kans op nog grotere blessures. Ik vind dat je het goed aanpakt, en ik hoop dat zodra het kan, je lekker naar buiten wandelingen kan maken met je paard! Ziet er uit als een fijn beestje Lachen

Heb verder geen commentaar op hoe je longeert, daar heb ik niet zo veel verstand van ben ik bang.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 22:56

dankjullie hier kan ik wat mee Haha! @ bolzak; ja zo longeer k hem ook altijd maar zoals k al zei deed k hem die dag even naar beneden om te kijken hoe hij daar op reageerd Lachen maar dit was echt maar 5 min ofzo, en k longeer nooit langer dan 10

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 23:00

owps.. dacht echt dat ik het goed had gelezen Knipoog toch nog een stukje gemist dus Hyper! ... Maarr veel succes verder met em he!! doeii

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 23:16

dankje Haha!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 07:48

Katja schreef:
Charaz schreef:
Argievai, dan zou ik hem zoveel mogelijk rechtuit laten gaan in de bak ipv op een rondje (nadeel is wel dat je zelf ook er achteraan moet blijven gaan *LOL* )
En dat lijkt me nou weer niet zo verstandig met een 2,5 jarige.

Wat lijkt je daar niet verstandig aan? Het paard rechte lijnen laten lopen ipv een rondje?
Of het er achter aan lopen?

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 08:56

Charaz schreef:
Wat lijkt je daar niet verstandig aan? Het paard rechte lijnen laten lopen ipv een rondje?
Of het er achter aan lopen?

Omdat het paard je veel minder goed kan zien Knipoog

Edit: Nou ja, gebasseerd op mijn ervaringen van het bezig zijn met het beleren voor de kar (van mijn eigen paard). Longeren met 2 lijnen gaat toch een stuk soepeler dan erachteraan lopen... Dat vindt ze toch een partij eng! Helemaal als je er echt achter loopt...

love_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 09:04

het ziet er erg goed uit voor een 2,5 jarige
ik zou ook nog niet aan de lange lijnen naar buiten gaan want wie weet
wat er kan gaan gebeuren je paard kan schrikken en sleurt jou mee
maar ik vind het trouwens ook een mooie hengst mooie kleur en mooie staart en manen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 09:26

_Scarlet_ schreef:
...

Ik ben het helemaal eens met Scarlet.
Met een jonge hengst aan de lange lijnen naar buiten gaan vergt toch net wat meer voorbereiding dan longeren.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 09:30

Ik vind het er goed uit zien!
En ik vind het een goede leeftijd om te beginnen met longeren. Knipoog Voor een paar keer in de week gaat hij er echt niet op achteruit hoor, hij wordt er alleen maar sterker van. Knipoog
Ik vind het trouwens ook een heel leuk paardje. Haha!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 09:53

uit ervaring maakt zelfs een maand leeftijds verschil uit bij een paard op jonge leeftijd dus laat staan 6 maanden.

Ik vind het er goed uit zien en zo te zien doe je ook niet gelijk te veel met je diertje, hij ziet er ook al behoorlijk "af" uit voor zijn leeftijd als ik hem vergelijk met mijn 2,5 jarige, uit welke maand is ie?

Wel zou ik zo snel mogelijk, als hij beter verkeersmak is, een gedeelte van de longeer trainingen over nemen door buiten te wandelen. Maar dat is al gezegd Haha!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 09:56

ik lees net dat ie van 17-5 is dan is ie nog jonger dan mijn ventje (4-5) wat een verschil is dat dan zeg als ik hem met die van mij vergelijk, dit is voor mij ook de rede dat ik die van mij nog een jaar langer laat staan omdat ie zo jong oogt.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 09:58

ik begreep dat hij nog niet helemaal verkeersmak is maar als dat beter gaat kan je ook altijd nog met hem gaan fietsen, doe ik nu ook met onze haflinger die moet afvallen maar de bak is een zwembad hihi
verder vraag ik me af waarom je de 2e longeerlijn over de rug laat lopen en niet achter zijn billen, komt zijn achterhand er beter onder maar weet niet of dat je doel is!
leuk dier verder!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 10:50

Het ziet er goed uit voor een 2.5 jarige !
Ik heb er ook wel eens van gehoord, de knieschijf, het is goed om op lange, rechte stukken te gaan lopen, maar om gelijk aan de lange lijnen het bos in te trekken en te gaan wandelen?, als het paard nog maar net gewend is aan het bitje en nog niet helemaal verkeersmak is, moet je toch niet gelijk het bos in gaan met lange lijnen?, het paard kan denken dat je er niet meer bent, omdat je niet meer naast hem loopt, nee, met zo'n jong paard zou ik gewoon blijven doen wat je nu doet, maar volgende keer in een bak met lange stukken, en dan gewoon over de hoefslag laten lopen, meerennen kunnen wij wel. Over dubbele longe kan ik niet oordelen, maar hij ziet er heel braaf voor een hengst, en dan met name zo'n jonge!.
Veel plezier, en als het goed gaat met zijn knieschijven, ook veel rijplezier in de toekomst Lachen!

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 11:20

dank jullie Haha! @ thirza; ja er is echt een verschil tussen de 1 en de ander van 2,5 hij kan het gewoon al heel goed aan, als die van mij ook niet zo 'af' was geweest had ik hem zeker nog een jaar/half jaar laten staan!

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 11:54

Je komt over alsof je vrij goed weet wat je doet met je paard. Hij ziet er inderdaad erg "af" uit. Ik hoop dat je nog veel plezier van deze hengst gaat krijgen! Laat je hem hengst trouwens?

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 11:57

dankje Lachen ja zolang als het gaat laat ik hem hengst maar al zou ik hem niet meer aan kunnen of iets in die trant wordt hij wel gecastereerd maar zo lang mogelijk houden wij hem hengst! Lachen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:00

ook al ziet hij er 'af' uit qua uiterlijk, het dier is net zo onvolgroeid als elke andere hengst van dezelfde leeftijd, vergeet dat niet Knipoog .

niet dat ik dit afkeur, je mag aannemen dat de DA weet wat goed is voor dit dier, en het klinkt ook alsof je weet wat je doet. het ziet er ook prima uit vind ik, paard oogt prettig en relaxed.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 12:32

ja dat weet ik daarom heeft hij nu ook een tijd al vrij gehad Lachen ga vandaag weer even longeren maar doe het ook niet te vaak Lachen

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:40

De dierenarts heef zeker al die jaren voor niks op school gezeten?? Hij zal heus wel weten wat voor advies hij gegeven heefd lijk mij!?

Een vriendin van mij heef het zelfde probleem met haar ijslander van 2,5 en moet hem ook gaan longeren en dacht zelfs met een passoa. Neem aan dat de dierenarts meer over spier opbouw weten dan wij?! (of je moet ook voor dierenarts geleerd hebben??)

Zo dat wilde ik even kwijt Knipoog

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 12:46

haha dankje ja idd dat vind ik dus ook Clown tja Tong uitsteken

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:05

Mooi paar zeg!
Hij lijkt lekker ontspannen te lopen! Lachen
Nog veel succes met hem! Haha!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:21

Zo, Armani ziet er goed uit! Is hij toch snel volwassener geworden sinds Andros van de opfok weg is!

Hoop dat hij mooi sterker wordt in zijn knie.

ps. Welke hoefsmid was dat dan? Mag natuurlijk ook per pb.