mirage @ springen op school.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vera_pino

Re: mirage @ springen op school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:08

crossmonster schreef:
ja ik vind het echt belachelijk.

evenals dat het tussenjaar stage eruit is gegaan,
in mijn tijd, als je niet goed genoeg kon rijden eind van het jaar, dan moest je een jaar op stage, en dan aan het eind gingen ze kijken of je wel goed genoeg was voor het volgende jaar.
zo niet, dan kon je de houderij gaan doen, zowel dan mocht je naar het volgende jaar.

de kwaliteit vind ik echt zonde dat die zo hard achteruit is gegaan, heb het met eigen ogen zien gebeuren , toen ik er zat kwam lamstraal (lemstra) als directrice... mens kon niet eens rijden Nagelbijten / Gniffelen
hoe kan iemand die totaal niet kan rijden nu directrice worden van zo'n school ....
veldstra kon het ook niet, maar die kon enorm goed mennen, ik meen dat je toch wel wat met paarden moet kunnen voor die functie,
maar goed,het zij zo, de orun slaat ook nergens meer op, paardrijdend nederland word te groot ....

Dat tussenjaar is er nog wel hoor, er is iemand die dat moest. Weet niet wie maar dat zei mijn zus en die zit daar op school.
verder ziet het er wel netjes uit hoor, probeer hem inderdaad wel meer in het midden te houden.

flamejessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:08

nou volgens mij kan je nou net zo goed niet naar die school gaan. en dat de kwaliteit in eens achter uit is gegaan. is volgens mij niet helemaal waar. volgens mij lag de lat nooit zo heel erg hoog. dat heb ik mij teminste laten vertellen door mij instricteur die daar ook op school heeft gezeten

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:10

vroeger lag de lat duidelijk hoger, je moet nu gewoon veel meer hebben van je stages..

het tussenjaar stages is er idd nog wel, maar word bijna niet gebruikt. wel kan je gewoon blijven zitten.
de paardenhoudrij bestaat ook niet meer..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:15

bestaat de houderij niet meer?
dat wist ik niet.
vroeger lag de lat dus wel enorm hoog, ik zat er ten tijde van het begin van het verval... zo'n 8 jaar geleden ben ik er afgestudeerd

flamejessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:15

en als je blijft zitten waar is dat op gebazeerd dan? op je rij kunst? want ik heb der ook een tijdje over zitten denken om deze opleiding tedoen maar toch besloten het niet tedoen omdat ik de prijs en kwaliteit niet echt overeen vind komen.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:17

blijven zittwn is vooral op theorie, is overgens ook vreemd in een vak waar je het vooral van je praktijk moet hebben.
ben nu 3e jaars en er zit iemand in de klas die de dressuur uit het 1e jaar nog moet halen, maar wel alle theorie heeft en dus wel over is naar de 3e.

inplaats van houderij zijn er deeltijd opleidingen gekomen de zogenaamde: horse & health en de horse & leisure.

flamejessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:06

@ xx_irisje
ik vind dat het op een paarden school vooral moet gaan om je rij kunst, tuurlijk moet je ook wel theorie behersen. maar eigelijk zou je op je rijden beoordeeld moeten worden. en helemaal niet in de 3e klas moeten kunnen eindige als je dressuur van het 1e jaar nog niet eens beheerst.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:20

haha sja dat is dus ook waarom deurne niet meer is wat het was...

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:29

Ik vind het ook vreemd hoor flamejessy.
dat meidje zelf ook btw.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 18:33

ik vind het er goed uitzien hoor,
ik wil zelf ook deurne gaan doen,
maar dat is pas in 2011 ofzo eerst nog me havo Knipoog