Norway_girl schreef:Hallo,
Ik vroeg me af of jullie het nut vinden hebben om een paard een paar dagen in de week, tussen de trainingsdagen op vrij te zetten, omdat dit motiverender zou werken wat betreft training?
Zou een paard daar inderdaad de volgende dag lekkerder van gaan werken, onder het mom van "dan is hij weer blij" of zou het niet uitmaken.
Ik heb zelf het idee dat afwisseling wel goed is, dan praat ik om longeren tussendoor, etc etc.
Brand los!
wat ik weet is dat je een ouder paard beter elke dag 20 minuten kan laten werken, dan wordt ie niet zo stijf en stram...maar dat is puur wat ik vind/heb gehoord/meegemaakt..sowieso afwisseling is goed en vind ik eigenlijk vereist...hou het leuk en spannend voor je paard. dan wordt ie ook blij. kijk goed wat ie leuk vindt, zet een keer pionnen of stoelen in de bak, race met je vrienden/vriendinnen met een theedoek door de bak...doe es gek...
zet je je paard echt op vrij?op stal, of mag je paard dan de wei op de hele dag? ik train 4 tot 6 x per week, net hoe het uitkomt, meestal op woensdag vrij, en dan staat ze in de wei van 8 tot 7...(de hele week hoor, maar dan moet ze ook even werken tussendoor)...en idd een jong paard moet je ook weer niet overbelasten , wat elsie1 zegt..2 of 3 x is dan ok.