Allemachtig, wat ziet dat er lekker uit, jullie hoeven allebei gewoon niet eens te wennen aan het hoofdstel! Meestal is het in het begin toch even proberen enzo hoe het allemaal werkt, maar jullie rijden er zo mee weg, gaaf!
Piera: Dit is een 'gewoon' dr. Cook-hoofdstel zo te zien, met een eigen frontriem (denk ik)
Het is van een pensionklant van ons. Hij had het ook net gekocht en wij mochten het ook eens uitproberen. Die heeft het in een ruitershop in Schinveld (zuid Limburg) gekocht. Maar via internet zal het toch ook wel ergens te vinden zijn.
Heel erg bedankt voor de leuke opmerkingen!!!! Door dit hoofdstel merk je nóg beter of je paard rechtgericht en door het lijf loopt. Ik denk dat het heel veel mensen kan helpen beter naar het paard te luisteren ipv hier en daar bewust of onbewust het paard teveel 'te helpen' of te foefelen met de aanleuning. Maar dan moet je natuurlijk wel anders gaan rijden in veel gevallen. Daar bedoel ik mee, weer naar de rug, achterhand gaan luisteren en op het balans te letten.
De frontriem zat trouwens al bij het hoofdstel inbegrepen. Ga vanmiddag zelf even kijken voor zo'n hoofdstel.
Leuk man! Mijn paarden reageren er ook zo goed op. Rij ze regelmatig bitloos om ze goed aan mijn been- en zithulpen te houden. En omdat ik het ook gewoon fijn vind rijden, haha!
Leuk paard en idd best leuk om zo eens wat anders te proberen. Maar vindt hem zo niet aan mekaar en beetje lang. Jullie zijn wel een leuke combi en hij heeft een heerlijk smoeltje!! Weet niet hoe hij met bit loopt en of dat dus beter is. Heb Ior ook van tijd tot tijd met Hackemore gereden en merk dan ook weinig verschil. Het is hoe dan ook nooit slecht om eens wat anders te proberen