3-jarige Zerobanta (Numero Uno) in training op het land!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jolienn

Re: 3-jarige Zerobanta (Numero Uno) in training op het land!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:17

@ doom; jij zegt dat als je in verlichte zit je jezelf uit balans haalt, en je paard daardoor niet ontlast maar waarom rijden crossruiters dan 6 minuten hun paard in verlichte zit Knipoog Waarom zit je op het strand in verlichte zit? Niet aanvallend bedoelt, maar als je jezelf door verlichte zit uit balans haalt, dan moet je meer oefenen, want verlichte zit is wel zeer zeker om je paard te ontlasten, en je hoort niet uit balans te zitten. Sterker nog, mijn balans is (vind ikzelf) beter in verlichte zit dan in 'dressuurzit' in verlichte zit kun je alle kanten op mee gaan en je paardje galoppeert lekker onder je door Knipoog

Iedereen die zeurt over spoor & zweep, waar zien jullie onterecht en overmatig spoor & zweepgebruik? Spoor is een hulpverfijning, als je het je paard gelijk verfijnd aanleert is dat fijner voor later. En een zweepje om af en toe wat meer te activeren is ook niets mis mee toch. Van af jongs af aan alles gelijk goed aanleren. Als je m nu 'onactief' laat lopen, en dan als ie 4 a 5 jaar is moet ie ineens actief gaan lopen, beetje krom Lachen

Wel vind ik dat ie over t algemeen nét iets achter de loodlijn loopt Knipoog de 9e en 10e foto is hoe ik het liever zie. Het hoofd mooi verticaal, ipv iets schuin Knipoog Leuk paardje en succes verder Knipoog

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:26

Jolienn schreef:
@ doom; jij zegt dat als je in verlichte zit je jezelf uit balans haalt, en je paard daardoor niet ontlast maar waarom rijden crossruiters dan 6 minuten hun paard in verlichte zit Knipoog Waarom zit je op het strand in verlichte zit? Niet aanvallend bedoelt, maar als je jezelf door verlichte zit uit balans haalt, dan moet je meer oefenen, want verlichte zit is wel zeer zeker om je paard te ontlasten, en je hoort niet uit balans te zitten. Sterker nog, mijn balans is (vind ikzelf) beter in verlichte zit dan in 'dressuurzit' in verlichte zit kun je alle kanten op mee gaan en je paardje galoppeert lekker onder je door Knipoog

Iedereen die zeurt over spoor & zweep, waar zien jullie onterecht en overmatig spoor & zweepgebruik? Spoor is een hulpverfijning, als je het je paard gelijk verfijnd aanleert is dat fijner voor later. En een zweepje om af en toe wat meer te activeren is ook niets mis mee toch. Van af jongs af aan alles gelijk goed aanleren. Als je m nu 'onactief' laat lopen, en dan als ie 4 a 5 jaar is moet ie ineens actief gaan lopen, beetje krom Lachen

Wel vind ik dat ie over t algemeen nét iets achter de loodlijn loopt Knipoog de 9e en 10e foto is hoe ik het liever zie. Het hoofd mooi verticaal, ipv iets schuin Knipoog Leuk paardje en succes verder Knipoog

Dit zeg ik helemaal niet Knipoog
6 min in ren galop en over hindernissen springen is natuurlijk ook een heel ander verhaal als rustig dressuur en 20 min in verlichte zit zitten.
Ts zit ook NIET in verlichte zit alleen probeert wat minder in het zadel te komen door voorover te zitten Clown
waar jij het nu over heb is hier totaal niet aan de orde hihi Vork

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:40

wat een fijn paard lijkt me dat om te rijden zeg! erg mooie beweging, ziet er constant en ontspannen uit.

fijn plaatje Lachen

ziggygirl2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:46

echt een leuk paard!! Knipoog die kan denk ik echt ver komen in de sport!! Haha!

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:51

Boris94 schreef:
Ik vroeg me af, waarom je hem al zo snel aan de teugel rijdt, ik zou met een jong paard eerst vooral lang en laag rijden. En niet meteen zo. Maar goed het ziet er wel netjes uit hoor Haha! Vroeg me dat alleen af.

Misschien doet ze dit niet altijd he...Is niet uit 1 foto op te maken.

Mooi paardje! Ik hoop dat de mijne het volgend jaar ook zo goed doet.
Wanneer start je voor het eerst???

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:00

Ziet er goed uit hoor linda..

En dat sporen en zweep zie ik geen probleem 1 het is net wat je bij welk paard nodig hebt ik gebruik bij de 1 ook niets en bij de andere wel.

Maar, ik vind het er goed ontspannen uitzien en leuk dier Lachen

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:01

Hij ziet er fijn uit Linda! Een lekker stoer paard vind ik het. Je zou zelf nog met een iets langer been mogen rijden en op sommige foto's kijk je scheef langs je paard naar beneden. In de galop lijk je wat gespannen in je bovenlichaam.

Verder vind ik het er prima uit zien, jullie kunnen zo op concours!

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:05

Ik vind het een ontzettend mooi paard, en ziet er al erg netjes uit.

Van je zit kan ik begrijpen, heb ik met m'n eigen merrie toen ook gedaan. Wat ik wel zelf zou doen is hem iets meer naar onder rijden en meer lengte in z'n hals. Het ziet er af en toe wat gespannen uit.
Maar verder, super leuk paardje en heel veel succes op concours! Maar dat komt vast wel goed!

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:33

Linn echt een super stoer paardje Haha! veel succes op wedstrijd maar dat gaat wel goed komen!

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 18:31

Wat een leuk koppie heeft ie zeg Haha!
Leuk om eens foto's van jullie te zien. Gaat vast helemaal goedkomen op wedstrijd. Een beetje ervaring op doen, en dan gaat het vanzelf. Lachen Succes verder nog!

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:20

Leuke foto's van een leuke combinatie!!

Zo'n maatje meer staat je goed Knipoog

Lin87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 16:19

cile205 schreef:
Wanneer start je voor het eerst???

Ik ben vorig weekend al voor het eerst gestart. Toen vond hij alles wel héél erg spannend, hij had dan ook nog nooit op ander terrein gelopen (behalve 1x op de vereniging).
Maar vrijdag mag hij weer mee Knipoog

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:27

Linda mooi paard hoor!
Ziet er goed uit..
Alleen uh... Nee gein Knipoog
Echt ziet er goed uit!

Lin87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 20:48

Jolienn schreef:
@ doom; jij zegt dat als je in verlichte zit je jezelf uit balans haalt, en je paard daardoor niet ontlast maar waarom rijden crossruiters dan 6 minuten hun paard in verlichte zit Knipoog Waarom zit je op het strand in verlichte zit? Niet aanvallend bedoelt, maar als je jezelf door verlichte zit uit balans haalt, dan moet je meer oefenen, want verlichte zit is wel zeer zeker om je paard te ontlasten, en je hoort niet uit balans te zitten. Sterker nog, mijn balans is (vind ikzelf) beter in verlichte zit dan in 'dressuurzit' in verlichte zit kun je alle kanten op mee gaan en je paardje galoppeert lekker onder je door KnipoogIedereen die zeurt over spoor & zweep, waar zien jullie onterecht en overmatig spoor & zweepgebruik? Spoor is een hulpverfijning, als je het je paard gelijk verfijnd aanleert is dat fijner voor later. En een zweepje om af en toe wat meer te activeren is ook niets mis mee toch. Van af jongs af aan alles gelijk goed aanleren. Als je m nu 'onactief' laat lopen, en dan als ie 4 a 5 jaar is moet ie ineens actief gaan lopen, beetje krom Lachen

Dit is ook wat ik hier al eerder zei inderdaad.. als je iets verlicht zit voel ik ook hem beter aan en kan ik beter meegaan met de bewegingen.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:49

Ziet er goed uit!
Hoe groot is die? Lachen

Lotje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:06

Wat een superfijn beeld geeft dit. Echt een plaatje van een paard en wat een gangen zeg! Enigste wat ik kan bedenken is die spoortjes eraf (maar das vooral mijn mening Knipoog ), meer ontspanning in je binnenhand (steek hem af en toe eens naar voren, als moment van ontspanning. Als je hem goed op de buitenteugel hebt, blijft hij ook gewoon onder je en is het een goeie beloning om gelijk ff over zijn hals een aai te geven) en meer op je kont gaan zitten. Als hij als 3,5 maand onder het zadel is en vooral het feit dat hij loopt zoals hij nu loopt, kan hij dat makkelijk aan met zijn rug en zoals ik dat achterbeen nu zie onderkomen, moet dat echt geen probleem zijn. Ik zou nog wel oppassen met teveel oprichting, ik vind dat je hem al best bergop hebt lopen voor een 3-jarige. Tuurlijk hij pakt het fijn aan, maar toch, wees zuinig op zo'n toppertje.
Maar vooral; ga zo door Ja

corina_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:15

Tiessie schreef:
Mooi paard! En al heel compleet voor een 3-jarige!
Die zit begrijp ik volkomen, het balanspunt op een jong paard ligt heel anders dan op een doorgereden, ouder paard.

dat is nou precies wat ook mijn eerste reactie was. Knipoog t lijkt me echt een heel fijn paard voor de toekomst! Ja

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:27

Wat een leuk beest! Lijkt ook net wat minder langgelijnd dan mijn Numero Uno! Hoe is het karakter?

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 11:54

ziet er goed uit hoor!!! je heb m netjes aan het lopen hoor!

dat gezeur meteen over sporen en zweep maar niet naar luisteren. En ben totaal niet mee eens dat je paard scheef wordt omdat je in verlichte zit zit?!?! hebben die mensen al ooit eens gesprongen of gecrosst? daar wordt je paard echt niet scheef van? juist als je andere oplossingen gaat bedenken worden ze eerder scheef omdat je dan zelf onnatuurlijke houdingen aanneemt!!

iig zo doorgaan ziet er netjes uit!

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:50

Is zijn moeder Katabanta ?

Die hebben wij een jaar op stal gehad en sportmerrie gemaakt. Een 4 jarige Numero uno heeft ook een aantal maanden bij ons gestaan.

Mooi en fijn paard Pling

Lin87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 20:47

Revanches: ik denk dat ie rond de 1.64m is.

Ruchet: Kathabanta is inderdaad z'n moeder! Wat leuk Lachen
Heb je toevallig ook foto's van de merrie?

Gister hadden we wedstrijd en waren we 2e Lachen en heeft ie z'n eerste WP gelopen!

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:11

hele leuke foto's Linda!
Erg lekker paardje Kwijl Ja Gefeliciteerd nog met je 2e prijs en je wp! Super!

sillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 17:27

wat een plaatje Lachen
echt een leukerd!
Ziet er goed uit voor zo'n jong beest Pling