Eigenwijze, trekkende stagiaire

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joozz

Re: Eigenwijze, trekkende stagiaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:47

Waarom zou je de persoon zelf er niet op aan spreken dan? Het gaat er toch om dat het in het belang van de paarden stopt, en als iedereen z'n mond niet open doet die het ziet wordt het nooit beter.

wolf359

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:39

zorg dat er een getuige van is en gaan dan samen naar de eigenaar om het te zeggen, als je alleen gaat kan het lijken dat je haar gewoon weg niet mag altijd een getuige, en neem het anders even op met een camera, kan die het zelf zien, maar doe het subtiel zodat zij het niet merkt.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:51

Als zo iemand op die manier op mijn Vlekkenpaard zou rijden dan zou ik dat niet tof vinden. Maar ik zou het wel eerst eens moeten weten. En aangezien ik fulltime werk en overdag nooit bij het Vlekkenpaard ben zou ik het op prijs stellen als het me vertelt werd.

Dus mijn advies zou zijn om in eerste instantie met de eigenaar van de stal te praten. Hij/zij is tenslotte een soort 'leidinggevende' van de stagiaire. En het lijkt me dan aan de staleigenaar om met de eigenaar van het paard te praten.

Ik kan me voorstellen dat in mijn geval MJ (staleigenaar) naar me toekomt met het verhaal 'stagiaire zoenzo rijdt vanaf morgen jouw paard niet meer want we vonden dat ze daar de kwaliteiten -nog- niet voor had'.

Aan de andere kant kan ik me ook niet voorstellen dat MJ zo'n stagiaire op het Vlekkenpaard zou laten rijden, maar goed. Je moet toch wel weten hoe iemand rijdt voor je ze op iemands paard zet?

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 15:11

Ik heb het er inmiddels met de eigenaar over gehad.. Niet het meisje zwartgemaakt ofzo, maar wel even aangegeven dat ze meer begeleiding nodig is.. Dat ze de paarden niet traint op de manier waarop wij dat leren. Hebben afgesproken dat wanneer er weer zo een situatie voordoet dat ik haar er dan op wijs, uitleg waarom dit geen goede manier is.. En als dit weer niet werkt, dat ik de eigenaar er even bijroep..

hopperdepop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:15

Blijft een moeilijk geval denk ik......

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:31

@Uppojono: nou, ik denk dat je dat heel goed gedaan hebt.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:31

goed zo! klinkt als een goede oplossing.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:34

Sammie schreef:
Ik vermoed dat ts zelf ook stagiaire oid is, als zij nl. een hogere functie zou hebben dan heeft ze het recht wel om te corrigeren.

En in dat geval is ook mijn advies: Bemoei je er niet mee. Dat is niet jouw taak.

Inderdaad, dat is de taak van degene voor wie ze stage loopt, en niet jouw taak om haar te corrigeren. Je kan best wat zeggen tegen haar, maar meer kan je ook niet doen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 08:59

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet geloof ik... er is al meerdere malen geadviseerd je er niet mee te bemoeien, maar op de een of andere manier komt de boodschap niet helemaal aan.. Nagelbijten / Gniffelen

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 09:04

Goed gedaan Uppojono! Netjes opgelost!

@sony, lekker dan wie neemt het dan op voor het paard? De stagiare doet het niet waar de eigenaar bij is dus is het paard de dupe als niemand wat zegt...lijkt me ook niet de bedoeling.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 09:27

@Pletje: waar heb je het nu eigenlijk over? De situatie is toch prima opgelost?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 09:29

Ja nu wel.. las het later

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 10:09

TS je hebt het super goed gedaan en hopelijk opgelost.

Je er niet mee bemoeien vind ik het slechtste advies wat gegeven kan worden. Wat deze stagaire doet is een vorm van dierenkwelling en das een stuk minder zacht uitgedrukt dan paardonvriendelijk rijden. Over dierenmishandeling cq -kwelling hebben velen de mond van vol en als er dan iets voordoet in zijn/haar omgeving is het 'niet mee bemoeien, is niet jouw verantwoordelijkheid"???? Ik denk dat dit de verantwoordelijkheid van ons allemaal is. Een dier kan niet praten en als de signalen die het paard afgeeft niet worden opgepakt, is het tijd dat omstanders hun mond open doen.

Ik vind het hartstikke goed van je dat je actie hebt ondernomen en hopelijk kan ze haar rijstijl veranderen!

injo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:09

Ik vind het zo heel goed opgelost, je hebt het aangegeven bij degene die het moet weten. Als er nu weer eens iets is, dan kun je meteen hulp inschakelen, lijkt me de ideale oplossing!
Dan moet de eigenaar dit maar met de stagebegeleidster opnemen, kun jij je concentreren op je eigen dingen. Lijkt me voor jou ook wel zo prettig!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:02

nette oplossing..Toch erg jammer, dat zo een manier van rijden op school niet aangepakt word..Ik doe zelf opleiding paardensport in breda, maar toen ik een paard meenam, werd er super veel gewerkt vanuit ontspannen, en niet teveel met je handen..Daar heb ik veel van geleerd, want ik heb zelf ook geleerd een zachtere hand te ontwikkelen..Hopelijk kunnen jullie dit jullie stagiaire ook aanleren..Succes:)

hopperdepop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:32

Hoe is het nu verder?

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 17:53

Alani schreef:
TS je hebt het super goed gedaan en hopelijk opgelost.

Je er niet mee bemoeien vind ik het slechtste advies wat gegeven kan worden. Wat deze stagaire doet is een vorm van dierenkwelling en das een stuk minder zacht uitgedrukt dan paardonvriendelijk rijden. Over dierenmishandeling cq -kwelling hebben velen de mond van vol en als er dan iets voordoet in zijn/haar omgeving is het 'niet mee bemoeien, is niet jouw verantwoordelijkheid"???? Ik denk dat dit de verantwoordelijkheid van ons allemaal is. Een dier kan niet praten en als de signalen die het paard afgeeft niet worden opgepakt, is het tijd dat omstanders hun mond open doen.

Ik vind het hartstikke goed van je dat je actie hebt ondernomen en hopelijk kan ze haar rijstijl veranderen!

Ik kan eigenlijk niks anders zeggen...