Vita (dikke fjord) @ dressuur work. Ruggebruik of niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

uvando

Re: Vita (dikke fjord) @ dressuur work. Ruggebruik of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:19

mag ik vargen waarom je haar niet vakjer als 3 x in de week mag rijden.
Een paasrd heb elke dag zijn beweging nodig dan hadden je.ouders je nooit ene paard moeten geven

La_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:58

Ziet er netjes uit! Ik heb zo'n beetje het zelfde commentaar als de mensen boven mij. Knipoog

Nog 1 ding: Ik zie dat je A-symetrisch beugelzooltjes hebt, moeten die niet andersom? Blond

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:00

teugels wat korter verder
staartriem zal het schuiven vast stoppen

xxxx

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:04

xSiep schreef:
En weer opstappen, na het zadel voor de 976ste keer naar achter gelegd te hebben Bloos

Misschien is een antislipmatje een idee?
Mijn pony is zo'n 1,5 jaar heel dik en rond geweest waardoor het zadel steeds snel naar voren kwam,
vooral na de galop.
Wij gebruiken nu zo'n jaar zo'n antislipmatje (zo'n 16 euro) en het probleem is zo goed als opgelost Lachen

xxx

only_ans12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:14

wat een beeldige shetlander heb jij zeg Vingers aflikken

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 21:07

only_ans12 schreef:
wat een beeldige shetlander heb jij zeg Vingers aflikken

Pardon?

@ uvndo: ze is nie van mij hoor Knipoog ik rij haar voor mensen, en beweging krijgt ze genoeg ze staat 24/7 in de wei Knipoog. even alles lezen voordat je reageerd.. Bloos

@ la_fleur: voor zover ik weet niet Tong uitsteken

@ staartriem hebben we niet, en ik vind het een beetje zonde om die voor een paar week te kopen Bloos, dan longeer ik wel een weekje, of ik rij zonder zadel Knipoog

@-marleen_: oke! daar zal ik eens naar kijken Lachen

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 21:14

Prinslover schreef:
Ik denk dat je goed naar het zadel moet gaan kijken, dit zal niet echt prettig voor haar zijn. Je rijd haar verder best goed hoor! Alleen let wel op dat je constant rijd. Dus niet dan weer dit en dan weer dat. Dus niet een rondje oppakken en weer loslaten, ik zou daar wat meer structuur in brengen (als je dat niet al deed hoor Knipoog ). Dus eerst voorwaarts neerwaarts, en daarna oppakken en gewoon zo doorrijden. Let op dat ze met verruimen niet naar voren duikt Knipoog Ze gaat ze daar heel lang maken. Hierboven is al een goede oefening genoemt voor de galop, verruimen en weer opvangen. Ik denk dat een volte sluiten en openen in de galop ook een goede oefening kan zijn. Succes, jullie zijn een leuke combinatie!! Ja

bedankt! Lachen daar kan ik wat mee!
Verruimen vind ze heel moeilijk, alleen als ze haar hoofd naar beneden brengt, gaat ze verruimen anders versnelt ze Bloos

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 21:20

Ik zou je handen wat minder hoog houden, af en toe lijkt het net of je d'r een beetje optilt. Verder vind ik wel dat je Fjord zich goed ontspant, ik zou met deze Fjord veel schakelen in tempo. Dus een stukje verruimen, en weer terugrijden, weer verruimen en weer terug, in beide draf&galop. Voor de sprong is het belangrijk dat je de achterhand sterker maakt, en dit kan je door tempowisselingen/schakelen voor elkaar krijgen. Ook zou ik d'r niet de hele tijd achter elkaar lang en laag rijden, daar wordt vaak de achterhand ook niet sterker van, op een gegeven moment zou ik d'r iets meer bij elkaar proberen te rijden, al zijn het maar de laatste 10 minuutjes.

Veel succes, je hebt er een leuk dier aan!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 02:44

xSiep schreef:
@ breghje: ff terug lezen Knipoog. Ze staan 24/7 in een heel groot vers weiland..

Die had ik even gemist. Knipoog Misschien is een graasmasker een idee? Hoewel er nu niet zo heel veel meer in het gras zit en het zichzelf ook wel op kan lossen.

juno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 13:24

Je vroeg om een tip voor meer sprong in de galop.

Ik heb van mijn instructeur een trucje gekregen voor het galopperen met mijn IJslander.

En dat is om afwisselend drie keer met je binnenbeen te drijven, en vervolgens drie keer met je buitenbeen. En dat een paar keer achterelkaar.

De hulp op het binnenbeen verbetert de buiging van het lijf. De hulp met het buitenbeen verbetert de sprong.

Doe het wel eens, met name als ik mijn paard goed voor de dag wil laten komen, en het werkt echt! Haha!