Senna, zwarte groninger merrie @ les

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SeBart

Re: Senna, zwarte groninger merrie @ les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 22:11

supertammy schreef:
Wat een leuk dier! Haha! Ik vind haar wel chique voor een groninger, maar wel heel leuk!
Rijden ziet er netjes uit. Hangt ze veel aan je handen in galop?!

Zij hangt aan mijn handen en ik hou te veel vast. Doordat ik teveel vast houd gaat zij juist nog meer hangen. Zij moet leren om op haar eigen benen te lopen en ik moet leren rustiger te zitten in de galop en niet te streng te zijn met mijn handen want daar reageert ze heel sterk op door of te hangen of haar hoofd in de lucht te gooien.
Maar we zijn er hard voor aan het werk. Het duurt alleen even.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:12

ilse_asmil schreef:
Je hebt een paard onder je kont waar je trots op kan zijn!
Ik vind het echt een pracht paard om te zien!

Lachen Vind ik ook.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 22:12

abcde schreef:
leuk paard, alleen die neusriem mag wel flink wat gaten omhoog!
succes ermee

Daar was ik idd ook al achter, en daar komt ook zeker verbetering in. Op de een of andere manier kom ik er altijd pas achter als ik aan het afzadelen ben. Maar begin het te leren Pling

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:13

Jammer dat ze niet op volgorde staan. Vind een aantal foto's er wat trekkerig uit zien en een beetje vlak in de bovenlijn, terwijl dit bij andere niet zo is, of minder.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 22:15

trustHim schreef:
heeee daar is Senna!!!

Wat is ze mooi geworden!!!!!!!!! Echt super hoor!!! Dr hak ziet er ook goed uit en wat is ze groot geworden ook. Echt gaaf om jullie zo aan werk te zien. Echt mijn complimenten hoor!

Heeej Rachel,

Met Thinka alles goed?
Senna is een heel ander paard geworden he.. Ook in karakter, echt een heerlijk paard.
Haar hak is zo goed als weg, als je er niks over zou zeggen ziet bijna niemand het. Wie had dat kunnen denken, zeker als je weet hoe groot die was.

Bedankt voor je complimenten, ben er ook erg blij mee dat het eigenlijk al zo goed gaat! Alleen valt er nog een hoop te verbeteren, maar daar heb ik dan ook les voor.
Laatst bijgewerkt door SeBart op 15-10-07 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 22:17

Sorriso schreef:
Jammer dat ze niet op volgorde staan. Vind een aantal foto's er wat trekkerig uit zien en een beetje vlak in de bovenlijn, terwijl dit bij andere niet zo is, of minder.

ik denk dat jij vooral de galopfoto's bedoeld? Dat kan wel kloppen, dat is ook een van onze grote verbeter punten, maar dat heb ik al eerder uitgelegd Lachen

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:24

Ik heb het gelezen ja en herken je probleem van een paard waar ik een jaar of 3 terug wel eens op reed. Foto 4 vind ik er ook wat trekkerig uitzien, maar dat zal dan wel een moment geweest zijn. Succes met je galop in ieder geval!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 07:30

wat een mooie merrie heb je zeg! knap zusje heeft baldo!

wbt die neusriem daar let je instructie toch ook op?
beetje raar als er iets niet in orde is aan je tuig dat je daar zelf bij het afzadelen pas achter moet komen maar gelukkig kwam je er zelf achter Knipoog best kans dat het hangen ook minder word omdat het minder op het bit drukt.

ga je ook met haar starten straks?Zou je zeker moeten overwegen sommige plaatjes zien er al erg fijn uit!

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 07:58

Dank je, Baldo is ook ongelooflijk knap. Ik weet nog wel dat ik tegen m'n vader zei: Dat is een mooie hengst voor Senna, zonder goed te kijken...maar het is dus familie en daarom gaat het niet Haha!

M'n instructrice heeft dit zeker ook wel gezegd Nimber, dus aan haar ligt het zeker niet. Lachen
Ik heb zelf altijd dat probleem, gewoonweg zie ik het niet goed, of let ik er niet goed genoeg op.

Ik was eigenlijk van plan haar te laten dekken komend voorjaar. Anders had ik idd willen gaan starten.
Alleen weet ik dan nog niet of ik dit in Duitsland wil gaan doen of in NL.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 08:04

mooi paard! houding is al gezegd en de neusriem ook..
maar ik vind dat jouw zadel wel wat verder naar achteren mag Knipoog

net een paar centimeter verder en dan ligt de schouder ook meer vrij, vooral op foto 4 kun je vrij duidelijk zien dat het zadel te ver naar voren ligt.
scheelt dan ook weer in de lengte van de passen Haha!

frieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 10:17

Wow, mooi paardje hoor.
Het enigste wat me stoort is je handen, niet erg vriendelijk!
Succes verder!!!!!!!!

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 17:23

Dank jullie wel voor alles tips etc...

Vandaag weer gereden, maar zonder iemand die je controleert (bij wijze van) en corrigeert is het toch een stuk moeilijker. M'n handen ging een stuk beter, alleen dat naar voren kijken..... Boos!

Ben gewoon weg van m'n paardje Knipoog

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 17:45

frieske schreef:
Wow, mooi paardje hoor.
Het enigste wat me stoort is je handen, niet erg vriendelijk!
Succes verder!!!!!!!!

DAt vind ik opzich nog wel mee vallen, ik vind niet dat ik echt heel erg te hard met m'n handen doe. Als ik dat doe, straft ze me er zelf heel hard op af, dus ik moet er juist heel erg op letten. Vandaar ook dat ik weet dat ik echt veel meer van m'n binnenhand af moet blijven, omdat ze daar heel heftig op reageert.

(ze word overigens regelmatig door een tandarts nagekeken en behandelt indien nodig Knipoog )

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:15

hey oud clubgenootje..
Ziet er wel goed uit hoor - niet makkelijk om zo'n groot paard bij elkaar te rijden!

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 12:45

Hey,

Dank je, is idd niet altijd even makkelijk omdat ik op zoveel dingen tegelijk moet letten, en dan vergeet ik nog wel eens wat.
Hoe is het met Ches, hoe groot is die ondertussen? Dat zal vast ook wel een joekel zijn!

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:53

Ches was in januari 1.76, en nu durf ik hem niet meer te meten Tong uitsteken
Denk eigenlijk niet dat ie zo heel veel gegroeid is in de hoogte sindsdien, in de breedte gelukkig wel wat en er beginnen wat spieren op z'n kont te komen, maar duurt nog wel even voordat ie zo lekker bespierd is als Senna

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 12:57

Haha, ik vind Senna op het moment nog wel mee vallen. Heb er een tijd lang niet echt serieus mee gewerkt, meer een beetje buiten rijden. Voorheen was het nog veel meer. Maar daar gaan we weer lekker voor aan het werk.
Senna is laatst ook gemeten rond 1,76m maar ze bleef niet echt stil staan.
Is nog wel altijd een echte merrie Haha!
Ches is ook een behoorlijke jongen geworden! Maar dat moet jij wel hebben met je lengte Haha!

Ineke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:39

Heyzz!

Mooi paardje Lachen Alleen je beugels ietsje langer zou miss beter zijn Knipoog En pas op met je voeten te ver in de beugel steken, vooral omdat je schoenen aanhebt zonder hak, als je nou was gevallen had je in de beugel kunnen blijven hangen Vork Dat lijkt me nou niet echt een lekker idee Tong uitsteken Ook ben je geld aant zoeken Knipoog Kijken waar je naartoe gaat Lachen
Voor de rest echt heel leuk paardje Lachen

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 21:12

Beugels langer word het alleen maar slechter van. Omdat ik dan niet goed door kan zetten met m'n hulpen. (kleine beentjes). Sowieso ben ik me aan het orienteren naar een ander zadel die beter bij mij past en ook m'n paard. Opzich ligt hij niet zo verkeerd, maar voor mij is hij niet ideaal meer.
Over schoenen, daar heb ik altijd mee gereden, heb nog nooit met laarzen gereden. Idd voeten niet te ver in de beugel, maar dat is vooral in galop merk ik zelf, omdat voor mij dat ook een heel moeilijk punt is. Maar ook met laarzen blijf je net zo gemakkelijk steken. Heb het regelmatig meegemaakt.
Vooruit kijken, niet echt gelukt nog vandaag. Maar m'n handen ging wel iets beter, maar het is ook zoooooveeel tegelijk.

Bedankt voor je commentaar Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 22:56

allereerst ..wat een gruwelijk mooi paard heb je onder je kont !
irl nog veel mooier dan wat op de foto toont Bloos

Straf met je handen ben je zeker niet , iets te lief zelfs soms Knipoog
valt ook niet mee dingen af (binnen teugel) en dingen aan (buiten teugel) leren Vork

gaatje langer uiteindelijk miss wel , zou het nu nog niet doen , staat wel mooier maar daar zijn je
spieren nog net ff te kort voor ..komt wel goei met de tijd
je hebt nu een zadel voor langere benen en je hebt nu ruzie met je wrong
dus als je dadelijk voor een nieuw zadel gaat kijken ook je eigen been mee laten wegen in je keuze !

al met al : groot groen paard, kleine ruiter met korte rondere pootjes in een voor de benen een te groot zadel , scheve plaatselijk gladde bak , en dan dingen afleren en aanleren ..zowel de ruiter als het paard ..petje af
was heerlijk om de vooruitgang te zien naarmate de les vorderde Haha!

Bij je les vandaag heb ik genoten van een hard werkend paard en een nog harder werkende amazone Haha!

jullie komen er wel OK dan!

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 13:38

Dank je wel voor je reactie. Nog even en ik ga hoogmoedig worden, haha Haha! Bloos
Nee hoor, maar ik ben ook zo blij dat ik heb doorgezet met haar, ook al had ik echt nooit van m'n leven verwacht dat dit van haar zou worden. Toen ze kwam was het een hoopje ellende.

Het is idd soms zoooo moeilijk om de dingen af te leren en toch iets anders te gaan rijden dan wat ik voorheen deed. Maar ik ben al blij dat het beter gaat, want ik zat toch steeds dat ik vast liep als ik haar op de binnenteugel reed.

Eerst maar kijken voor een ander zadel. Toch vreemd, had vroeger nooit problemen met dit zadel. Maar toen was ik ook nog wel een stukje dikker, misschien dat dat ook wat meewerkt. En ik was toen ook nog niet zozeer met dressuur bezig, aangezien dit zadel eerst op m'n andere paardje lag. Sowieso word het voor haar ook wel tijd om aan een ander zadel te denken. Ze is toch behoorlijk wat forser geworden, en opzich ligt het zadel voor haar niet verkeerd, maar ook niet optimaal vind ik. En idd voor mezelf zal het volgens mij een heel verschil zijn als het wat meer bij mijn eigen benen past.

Ik vond het leuk dat je een kijkje kwam nemen Haha!. Het is idd nog heel hard werken maar paard en ik vinden het beide heel erg leuk. En dat is denk ik wel belangrijk. Jammergenoeg is de bak niet ideaal, maar dat zijn allemaal nog dingetjes voor in de toekomst. We hebben de tijd Knipoog

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 18:05

als ze erg breed is zou je eens kunnen kijken naar de masimo, is een leuk zadel in niet al te dure prijsklasse en heeft boommaat tot 42.

hannexroza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 21:11

wat een prachtig paard heb je Pling
ziet er goed uit alleen je handjes storen me een beetje zoals eerder gezegt probeer ze iets meer te dragen en let erop dat je geen piano speelt Clown
en naar voren kijken
verder ziet het er ontspannen uit
xx