Ook ik kom weer stalken; Nemo du Bois aan het dressure

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bliksem

Re: Ook ik kom weer stalken; Nemo du Bois aan het dressure

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 17:32

Leuke foto's suus, vooral de eerste is gaaf.
Jammer dat we nu al niet meer samen kunnen rijden. Verdrietig

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 17:49

Wat een onwijs gaaf beestje zeg!! Haha!
Heel veel plezier er nog mee, gaat helemaal goed komen.

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 17:52

Leuk paard! is het geen idee om je beugels nog een gaatje korter te doen? Je rijd met een vzh zadel en dan heb je je beugels toch al een of meerdere gaatjes korter dan bij een dressuurzadel..
Ik denk dat als jij je beugels korter hebt je toch beter je zit kunt vinden en dat je makkelijker je hakken omlaag kunt houden. (Probeer anders hoe het zit 2 gaatjes korter en 1 gaatje korter en dan wat beter zit)
Verder valt het mij op dat je je paard been geeft met je voet/hak. Probeer je hak omlaag te houden en kuithulpen te geven Lachen Verder niet gaan klemmen met je benen, maar probeer echt druk op de beugels te zetten met de onderkant van je voet zodat ze niet onder de bal van je voet vandaan schieten. Als jij met je benen gaat klemmen kun je je hakken niet omlaag drukken. Wel moet je je knieen aansluiten op je zadel.
kijk naar foto 4 is het volgens mij en 6 ofzo (foto's waar je aan het lichtrijden bent) je komt amper je zadel uit, ik denk dat het echt kan helpen als je je beugels een gaatje korter doet Ja)
Succes Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:29

NEMOOOO (L) !:o Ik vind hem weer hartstikke lekker lopen Suus Lachen hijs gewelkdig samen met jou Lachen ! Alleen je hakken he ! Bloos ik ken het ! xx

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 18:38

saaraah schreef:
Leuk paard zeg!
Waarom heb je er eigenlijk geen sperriem aan?
En hoe kom je eigenlijk aan dat Scapa dekje? Of zijn die nieuw?
Misschien kan je beter ook je beugels wat langer doen?

De sperriempjes zijn allemaal kwijt of zitten aan een ander zadel, voor de lesjes zodat die kids zich kunnen beethouden Haha!. Scapa dekje is niet van mij, we hebben er wel nog eentje maar ik heb geen idee waar de eigenares die vandaan heeft. Ze zijn al best oud volgens mij.

Btw ik ga het allemaal proberen *LOL*. Beugels korter, langer en zonder. Alleen ik denk dat als ik langer ga zitten dat ik ze dan juist minder omlaag houd omdat ik dan amper het zadel uit kom; dus weer op mijn tenen ga staan. Het is een springzadel btw Tong uitsteken. (Heb keuze uit spring- en dressuur zadel maar dress ligt niet zo goed).

En chaps, haha, daar moet ik nog ff naar zoeken maar bedankt!

Jethafa, volgens mij ook *LOL*. Ik betrap me er iig wel steeds op Nagelbijten / Gniffelen

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:41

beugels korter raad ik echt af, je zit al te kort, waarom zou je dan nog korter gaan zitten

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 18:41

Ik zit voor mijn gevoel goed. komt denk door het zadel Haha!

bliksem schreef:
Leuke foto's suus, vooral de eerste is gaaf.
Jammer dat we nu al niet meer samen kunnen rijden. Verdrietig

Nee buhuu, echt zooo stom (en irritand voor quint) en jou natuurlijk Haha!

marrianne schreef:
heeeeeeeeeeeei suus
ik wist helemaal niet dat nemo een du bois is joh
maar het ziet er netjes uit hoor
sexy zo geschoren

Dat is ie al jaren hahaha, ja lientje_ heeft hem geschoren. Vind hem nou wel nog mooiere kleur hebben!

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:08

Dat scheren staat hem idd er goed!
Dat was ik nog vergeten te vragen/zeggen Bloos

Naomi_Punky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:13

het valt me op dat je benen erg naar achteren liggen je moet je benen strekken en zo kun je je hakken uitdrukken je handen staan wel mooi er stond in een ander berichtje over je knieën dat is inderdaar waar het ziet er niet uit Bloos
je houding is wel erg mooi!!! Cool
PS: ik zou je cap opzetten je weet maar nooit ook al vertrouw je je pony nog zo goed Pling

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:18

Citaat:
Wat heb je je dekje mooi met je peesjes gecombineerd Nee grapje hoor Ik rij zelf ook altijd zo rond

Ach, maar ik heb nog nooit iemand gezien die zijn haarkleur(en) matcht met de vacht en manen van z'n pony Haha! !
Geeft een apart effect, helemaal in deze setjes-manie-tijden, misschien ben je hier wel trendsetter mee...

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 19:32

Haha ik heb idd 2 haarkleuren (contourlijn en onderkant heel donker en de rest blond)
Ik zag het ook pas toen ik die foto zag!
En haha de peesjes vond ik wel grappig had aline ook gedaan *LOL*

lientje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:39

zo oliebol suus hoe bedoel je dat we fotoverslaaft zijn !
haha zitten er toch nog een paar leuke bij ik dacht dat ze mislukt waren XD
nemo Lovers

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:09

Je hebt de zelfde haar kleur als je paard Haha! Haha!

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:10

heey Suus ! mooie foto's ! en hij wordt steeds NOG mooier!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:18

Suus hij gaat goed vooruit zeg!!
Super zo!! Enne leuk kleurtje in je haar!! staat je goed!!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:19

Je hebt een heel leuk paard! Is hij nu van jezelf of rijd je hem voor iemand anders? Als het nu je eigen paard is....verkoop allebei de zadels en koop een lekker dressuurzadel terug. Een 2 de hands is echt niet zo heel duur en het zal voor zowel jou als het paard een stuk plezieriger rijden. Een sperriempje is trouwens ook de kosten niet.

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 23:43

Alweer een "du Bois" pony at work! Dat gaat wat worden hoor! Mag ik zijn afstamming...ik kon hem nl. niet vinden op de Du Bois site en ik ben daar altijd erg in geinteresserd Knipoog
Veel succes!! Haha!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 00:17

Tot nu toe nog niet genoemd maar wel een aandachtspunt nl. je strakke houding en dan vooral in het bovenlichaam.
Als je meer ontspant in je armen en de rest van je bovenlichaam zul je waarschijnlijk ook al anders gaan zitten.

Altijd een must om te kijken waar komen bepaalde gevolgzaken vandaan en mijn inziens zit het in je bovenlichaam.

Lekker ontspannen daar en simpel je handen/armen ontspannen en gaan voelen aan die voorkant, grote kans dat dan de rest vanzelf komt.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 06:40

Okay, bedankt weer!
marjolein88 schreef:
heey Suus ! mooie foto's ! en hij wordt steeds NOG mooier!

Dank je Pling. Komt omdat het familie is van jou pony's he haha (slijmslijm Clown).

aerdenhout1 schreef:
Je hebt een heel leuk paard! Is hij nu van jezelf of rijd je hem voor iemand anders? Als het nu je eigen paard is....verkoop allebei de zadels en koop een lekker dressuurzadel terug. Een 2 de hands is echt niet zo heel duur en het zal voor zowel jou als het paard een stuk plezieriger rijden. Een sperriempje is trouwens ook de kosten niet.

Thanks, ik rijd hem voor iemand anders. Hij staat nu ook te koop dus ik denk niet dat ze er nog een nieuw zadel voor wilt kopen.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 07:33

Cristina schreef:
Alweer een "du Bois" pony at work! Dat gaat wat worden hoor! Mag ik zijn afstamming...ik kon hem nl. niet vinden op de Du Bois site en ik ben daar altijd erg in geinteresserd Knipoog
Veel succes!! Haha!

Staat in mijn profiel btw.
Derano du bois x naomi (?). weet de volledige naam niet, was iig een zwarte merrie *LOL*

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 07:53

uuum, niet l*llig bedoeld, maar met het sperriempje wordt dat riempje bedoeld wat aan de neusriem hoort te zitten Knipoog niet aan het zadel. Het zorgt ervoor dat het bit stiller in de mond ligt.

Verder heb ik het idee dat je beugels niet echt te kort of te lang zijn (oké, misschien zouden ze voor het mooie een gaatje langer moeten), je lijkt gewoon te ver voor in het zadel te zitten, misschien is dat het gevolg van het niet uitdrukken van je hakken. Verder ook niet stiekem je handen op je benen laten rusten hè, een pinklengte boven de schoft (en ze ook niet te breed houden).
Rij je altijd alleen met jodphurs?? Misschien toch een paar chaps gaan gebruiken of met laarzen gaan rijden. Ik merk zelf dat ik meer steun heb als ik mét rij, met alleen jodphurs gaan mijn benen toch een beetje een eigen leven lijden Haha!.
Gewoon elke keer dat je gaat rijden ook een kwartiertje die beugels uit en lekker zonder gaan rijden. Ook lichtrijden. Het is al gezegd maar zonder steun van je beugels moet je je hakken wel uitdrukken en als dat eenmaal goed gaat is het misschien ook makkelijker om je beugels een gaatje langer te maken.

Succes verder, ik vind het een erg leuk dier!!

LISA_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 08:07

Stoer paardje heb je, ik vind jullie een leuke combinatie. Ik heb alleen het idee dat je op sommige foto's met pianohandjes rijdt! Knipoog

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:26

suus_ schreef:
saaraah schreef:
Leuk paard zeg!
Waarom heb je er eigenlijk geen sperriem aan?
En hoe kom je eigenlijk aan dat Scapa dekje? Of zijn die nieuw?
Misschien kan je beter ook je beugels wat langer doen?

De sperriempjes zijn allemaal kwijt of zitten aan een ander zadel, voor de lesjes zodat die kids zich kunnen beethouden Haha!. Scapa dekje is niet van mij, we hebben er wel nog eentje maar ik heb geen idee waar de eigenares die vandaan heeft. Ze zijn al best oud volgens mij.

Btw ik ga het allemaal proberen *LOL*. Beugels korter, langer en zonder. Alleen ik denk dat als ik langer ga zitten dat ik ze dan juist minder omlaag houd omdat ik dan amper het zadel uit kom; dus weer op mijn tenen ga staan. Het is een springzadel btw Tong uitsteken. (Heb keuze uit spring- en dressuur zadel maar dress ligt niet zo goed).

En chaps, haha, daar moet ik nog ff naar zoeken maar bedankt!

Jethafa, volgens mij ook *LOL*. Ik betrap me er iig wel steeds op Nagelbijten / Gniffelen

Jammer dat het dressuur zadel niet zo goed ligt, zit je daar wel beter op dan?
Je zit idd erg naar voren in dit zadel, misschien dat dat in een ander zadel niet zo is..

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:50

@ Hahaatje je kan een sperriempje ook voorop je zadel vast maken door m door die ringetjes te halen en dan vast te maken, zodat je een soort hengseltje hebt waar je je dus WEL aan kan vasthouden Knipoog

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:58

Ja, maar het leek mij in dit geval duidelijk dat het om de sperriem van het hoofdstel ging waar naar gevraagd werd. Vooral omdat de reactie van TS was "die zitten allemaal aan een ander zadel", dacht ik, ik leg het even uit (je zal de sperriempjes vast ook op andere manieren kunnen gebruiken, maar lijkt mij dat het dan geen sperriempje heet).

Oké, helemaal offtopic... nu weer back ontopic Knipoog