Paard 'weigert' buitenrit!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

Re: Paard 'weigert' buitenrit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:35

Leuk dat je ook reageert Monya! We gaan donderdag op buitenrit dus kunnen dan iig het bij elkaar weg rijden uitproberen, Jauke geeft zo weinig om andere paarden, dat wordt voor mij iig een eitje *LOL* Knipoog Het is erg jammer dat we hier geen echte bossen hebben, krüpstrükken zou idd goed kunnen helpen.
Wellicht is Lange teugelen ook een goed idee Jolijn, ook weer een beetje in voorbereiding op het eventueel ooit terug voor de kar. Enneh, toen die keer buiten voor de kar ging ook goed en vond ze ook leuk, toch? Zal wel eens met je mee puzzelen, kan je ook helpen met schriktraining etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 08:13

monya schreef:
frankiej schreef:

Afijn, lang verhaal en ik kan nog wel even doorgaan: voor meer info zie de recente stukken over Buiten Spelen gepubliceerd in BIT en Amazone, ze staan op onze site bij publicaties, je vindt er tips en trucs en meer info!

Bedankt voor de tip, dit ga ik even opzoeken en uitprinten voor de eigenaar! Kan hij ook weer wat ritjes met haar maken. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:03

Steigeren doet ze dus nog niet, maar ze dreigt ermee! Heeft ze in het begin in de bak ook gedaan, maar 1 keer afgestraft (voorwaarts rijden en houden) en sindsdien nooit meer gedaan! Echt omhoog komen duurt nog wel even voor ze dat weer doet!
Gaat bij haar eerst een heel scala aan trucen vooraf Clown

Het lange teugelen wil ik idd weer gaan doen, maar dat duurt ff!

Schrik en obstakel training heb ik vandaag toevallig een beetje mee aangeknutseld, maar dat is dus allemaal geen probleem meer! Ze vertrouwd me voor de rest gewoon volledig! Daar ligt het probleem dus ook niet! Ze moet op zichzelf gaan vertrouwen, en niet op mij!

Dat inbuigen heb ik ook gedaan, maar dan blijft ze daar dus staan Clown

MarissaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:31

Mijn Pony doet dit idd ook!

Eerste stukje gaat goed, daarna stopt ze, steigeren, en ze vertikt het om verder te lopen. Vaak fiets er wel iemand mee, en als ze dan eindelijk weer loopt doet ze het later weer.

Heel Veel succes ermee Knipoog

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:47

Hahahah robijntjah is Veerle weer bezig? Vervelend probleem....Wat gebeurt er als je gewoon wacht tot mevrouw 'iets' doet? Kan natuurlijk niet midden op straat, maar gebeurt het alleen op straat? Ik zit ook eventjes te denken aan het samen weggaan met een ander, er is geen bos o.i.d., zouden oogkleppen niet een oplossing zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:07

Oogkleppen zat ik zelf ook al aan te denken, maar het is echt GEEN angst! Ze is als ze loopt wel kijkerig, maar ze stopt niet bij iets wat ze eng vind Sigaar

Ik ga binnenkort idd proberen haar maar te laten staan ergens, totdat ze zelf besluit om weer verder te lopen Clown
Vertrek gewoon s'ochtends vroeg, en zie wel hoe lang ik genoodzaakt ben om weg te blijven ROFL

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:14

Hahaha ja precies, ze zal het een keertje beu worden om niks te doen toch! Mp3 spelertje mee en je houdt het wel even uit hoor Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:21

Ik neem gewoon mijn telefoon mee, met headset, en ga lekker met een vriendin ouwehoeren Vork

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:26

Hehhe ja toch, hou ons op de hoogte wat ze heeft gedaan ok? Ben benieuwd Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:28

Komt goed, gaat alleen even duren aangezien ik vrijdag geopeerd ga worden Koe

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 20:33

is idd niet alleen friezen probleem, ook gehad met mijn 2 kwpnners,
1 had verlatingsangst en was echt bang om iets alleen te doen, ook alleen in de bak, heb met haar steeds korte rondjes gereden, en ook steeds doorgezet. Zij steigerde echter wel, maar dreef dr meteen weer naar voren. als iemand op fiets meeging liep ze braaf, maar ik wil natuurlijk ook wel eens alleen naar buiten. Op laatst ging dat ook wel, maar had wel echt race modes aanstaan

de andere kwpnner heeft er ook moeite mee ( gehad) bij haar kwam het voort uit angst, en onbekendheid en zenuwen. haar heb ik eerst hele tijd samen met ander paard gereden, en steeds het laatste stuk alleen, en dat steeds uitbreiden. Nu durft ze al alleen, maar schrikt vaak wel nog van domme dingen zoals een shetlander

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 22:59

Robijntjah schreef:
Mijn probleem lijkt me duidelijk... Wie heeft de oplossing Clown

Okay,

Men neme één vishengel, en men bevestige een plak snijkoek aan het sim. Dan gaat men op het paard zitten en men werpt de hengel zo ver uit dat de plak snijkoek 1 meter voor de neus van het paard hangt.

Happen naar Pijnenburg... wie is er niet groot mee geworden. Haha! Clown

Maar alle gekheid op een stokje,

Op de momenten dat ze wél voorwaards te houden is (of dat nou alleen is of met een ander paard samen) hoe loopt ze dan? Is ze rustig met haar hoofd? Of is ze erg kijkerig? Loopt ze aan de teugel, en hou jij je handen goed stil met toch voldoende contact op de mond? Reageert ze dan wel spontaan op jouw hulpen?

Het lijkt mij in ieder geval sterk op dwars liggen, zo op het eerste gevoel.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 06:10

ha ha dit heb ik ooit met een wortel gedaan, touw met stok en wortel.Die pony bleef gewoon een half uur stil staan en was niet meer voor uit te branden.Was gewoon zooooo eigenwijs.

marieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 08:16

Ik lees dat je paard drachtig is..... ik zou heel goed uitkijken dat je niet teveel stress bij je paard gaat opwekken nu, dus niet allerlei fratsen gaat proberen om je paard maar alleen naar buiten tekunnen rijden.
Mss gewoon accepteren en ernaast gaan lopen als dat nodig is en pas als ze geworpen heeft het 1 en ander gaan proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:09

Musicjohn schreef:
Robijntjah schreef:
Mijn probleem lijkt me duidelijk... Wie heeft de oplossing Clown

Okay,

Men neme één vishengel, en men bevestige een plak snijkoek aan het sim. Dan gaat men op het paard zitten en men werpt de hengel zo ver uit dat de plak snijkoek 1 meter voor de neus van het paard hangt.

Happen naar Pijnenburg... wie is er niet groot mee geworden. Haha! Clown

Maar alle gekheid op een stokje,

Op de momenten dat ze wél voorwaards te houden is (of dat nou alleen is of met een ander paard samen) hoe loopt ze dan? Is ze rustig met haar hoofd? Of is ze erg kijkerig? Loopt ze aan de teugel, en hou jij je handen goed stil met toch voldoende contact op de mond? Reageert ze dan wel spontaan op jouw hulpen?

Het lijkt mij in ieder geval sterk op dwars liggen, zo op het eerste gevoel.

Alleen is ze altijd wel een beetje kijkerig, maar meer niet echt! Met andere paarden is ze gewoon ontspannen... 'Aan de teugel' rijd ik haar buiten niet!

Marieke2: Dat was ik ook niet van plan, maar haar laten staan tot ze zelf weer beweegt lijkt me weinig stressvol Clown

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:12

helemaal terug naar het begin Knipoog
grondwerk, verstevig jullie banden onderling.

begint al met poetsen, paard staat zoals jij wil, stapje terug?
dan zet je het dier weer op zijn plek.
daarmee geef je al leiderschap aan Haha!

heb vroeger een merrie gereden die hetzelfde deed.
met behulp van iemand zijn we er samen aan begonnen om ervoor te zorgen dat ze mij als leider zag.
grondwerk dus., met rijden alles heel leuk en afwisselend maken en de eerste keren op buitenrit samen met haar op de fiets mee.
heeft even geduurd,maar later konden we gewoon gezellig met zijn 2tjes op pad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:13

Grondwerk doen we al, en ze ziet mij ook als leider. Hier ligt het probleem dus niet!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:14

Ik sluit me helemaal aan bij Monya Lachen.

Zoek je oplossing niet in het slaan van je paard, maar zoek het in het zelfstandiger worden.

Ook lekker met anderen buiten rijden en het alleen buiten rijden langzaam oppakken Lachen.

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:15

Ik heb het bij twee pony's gehad.
Het enige wat hielp (kwam ik na een tijdje achter) was vanaf het begin dat je opstapt flink rijden, meteen been eraan en een beetje dressuur matig bezig blijven. Het werkte in het begin niet altijd maar na een tijdje hadden ze door dat het menens was..

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:15

Ik heb redelijk hetzelfde probleem! Alleen gaat die van mij niet stil staan, maar pakt bit tussen z'n tanden en draaide om naar huis.

Om gek van te worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:16

Apple schreef:
Ik sluit me helemaal aan bij Monya Lachen.

Zoek je oplossing niet in het slaan van je paard, maar zoek het in het zelfstandiger worden.

Ook lekker met anderen buiten rijden en het alleen buiten rijden langzaam oppakken Lachen.

Dit was ik dus al van plan, samen met het idee om als ik alleen op pad ga, en ze doet het weer, haar gewoon maar eens te laten staan, en zien wat ze daarmee doet Clown

Tha Girl: Dat heb ik gehad met mijn vroegere verzorgfries!
Zorgen dat je constant oplet, teugels op contact, been erbij, en in de gaten houden! Als ze eenmaal doorhebben dat je ze meestal voorbent, wordt het vanzelf minder!

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:39

ik ken het probleem!
het paard dat ik rijd doet ook zo iets, alleen die draait om , en als je hem probeerd verder te rijden gaat hij steigeren, en helemaal lijp doen! heel vervelend dus!
als je met zn 2e ging rijden ging het wel beter maar naar een tijdje draaide hij weer om!
nu gaat het wel beter, omdat ik nu alleen ga buiten rijden en dan loopt er iemand langs, en als hij begint te vervelen dan doen we m aan het touw, en dan loopt hij wel gewoon mee, en naar een tijdje het touw er af, en hij loopt super braaf mee! Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:41

Robijntjah schreef:
Grondwerk doen we al, en ze ziet mij ook als leider. Hier ligt het probleem dus niet!

ohw sorry. dan is het echt staken dus, paard heeft er om wat voor reden dan ook geen zin in.
ik laat mijn huidige pony wel es staan hoor, die doet het heel af en toe nog es.
dan staan we fijn een paar minuten,dan doe ik echt helemaal niks.zorg er alleen voor dat we wel in de goede richting staan.
en dan bedenkt hij na een paar minuten dat ie toch maar moet doorstappen Haha!

King8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 14:24

Probeer eens het paard naast de fiets een eindje naar buiten te nemen.(Niet rijdend) of wandelen. en ga niet alleen naar buiten, neem altijd een ander paard mee. Misschien helpt het.. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:47

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-06-23 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt