Calice & Pierrot @ work in nieuw bruin setje.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lieniminnie

Re: Calice & Pierrot @ work in nieuw bruin setje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:57

Leuk setje Haha!
Ziet ze wel genoeg..? haar cap hangt zo laag Nagelbijten / Gniffelen ik kan daar niet tegen Bloos

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:57

girliegirl schreef:
Vind het er over het algemeen niet heel ontspannen uitzien.Ik heb meer foto's van deze combinatie gezien en vind ze leuk bij elkaar passen.
Wel vind ik dat het dier eerst lekker ontspannen op een simpel trensje moet leren lopen (de ruiter heeft hier imo nog les voor nodig) voordat het dier met S&T gereden gaat worden.
Het dier, maar zeker ook de ruiter zijn hier in mijn ogen niet niet klaar voor

Dikgedrukt ben ik mee eens..[/quote]

idd!![/quote]

Me 2

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:55

Ik ben het met de rest eens, je hebt pierrot nog niet zo lang en je hangt er nu al een ander bit in.
Probeer hem eerst beter dressuurmatig voor elkaar te hebben voordat je een ander bit aanschaft (al is het alleen voor buiten).
Je kunt van een paard die je net 2 maanden hebt niet verwachten dat alles meteen goed zit!

hansje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 17:27

Ik ben al blij dat de pelham met twee teugels gebruikt wordt. Want ooo zo vaak zien we het anders! Ik ga geen kritiek op de Pelham geven, want ik gebruik deze ook vaak om buitenritten te maken. Al is het om mezelf wat op mijn gemak te stellen dat er nog ergens een noodrem ter gebruik hangt. (hoewel ik ook goed weet dat als ie gaat, ze toch gaan)

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:45

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:55

dubbel gebroken is wel in 1 keer heel anders dan een pelham..
misschien kun je eerst gewoon een enkel gebroken proberen.. hoe dunner hoe scherper.. maar lijkt me een logischereovergang.
Even on topic. Ik ben een Haflinger gek en vind hem dan ook helemaal geweldig, stoer zo'n grote bles, maakt hem echt een Kerel!!
maar soms mis je in je rijden wat binnenstelling, hij kijkt naar buiten dan vooral op de linkerhand.
probeer wat te vragen aan je linkerkant te begrenzen aan de buitenkan maar ook weer te ontspannen en na te geven als hij nageeft.
Het makkelijkste kun je dit oefenen op een volte en haar wegdrukken voor je binnenbeen. op de linkerhand dus je linkerbeen. Laat hem daarom heen lopen, eventueel achterhand bij tikken met je zweep..
Nogmaals, leuk paard. Hij ziet er goed uit!
daarbij wou ik nog wel even kwijt, het topic waarna wordt verwezen in de link hierboven, vind ik hem erg uit elkaar vallen, zijn achterhand plaatst hij er niet goed onder.
Probeer hier wat meer terug te rijden in je hand en op te rijden met je benen.. Dus je geeft been, alsof je hem sneller wil laten draven maar houd hem terug in je hand.
Let er daarbij op dat je je handen niet vast zet, geef mee en ontspanning in de mond als hij terug blijft en jij het tempo bepaalt en niet hij.

Succes met je leuke paardje. X

p.s. hier een voorbeeldje van de achterhand eronder en terug in de hoofdhalshouding.. http://www.mijnalbum.nl/Album=7ZXATJNX