Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
stef schreef:voorwaarts, voorwaarts, voorwaarts, voorwaarts
Juist niet terug uit, dan steigeren ze alleen maar makkelijker. Een paard moet stilstaan om te kunnen steigeren, dus altijd voorwaarts oplossen
marcie schreef:stef:tjaa ik zeg ook niet dat je keihard moet slaan, en zo snel breekt het niet anders liggen er morgen 100 paarden op de grond die hun hoofd hebben gestoten...en tis geen geweld..:S
Citaat:stef
Onderwerp bericht: Re: help hij steigert!
marcie schreef:
stef:tjaa ik zeg ook niet dat je keihard moet slaan, en zo snel breekt het niet anders liggen er morgen 100 paarden op de grond die hun hoofd hebben gestoten...en tis geen geweld..:S
Zal de eerste niet zijn, waarom denk je dat ze met name in engeland op de trailer een hoofdbeschermer op hebben? En een mens kan ook 6x een tik tegen zijn slaap krijgen, de 7e kan ineens fataal zijn. Waarom zou je het risico moeten nemen? Het breekt relatief snel, je hoeft het maar 1x verkeerd te raken. En het is geen geweld? Hmmz, slaan valt in mijn boekje toch echt onder geweldmarcie schreef:stef:tjaa ik zeg ook niet dat je keihard moet slaan, en zo snel breekt het niet anders liggen er morgen 100 paarden op de grond die hun hoofd hebben gestoten...en tis geen geweld..:S
Zal de eerste niet zijn, waarom denk je dat ze met name in engeland op de trailer een hoofdbeschermer op hebben? En een mens kan ook 6x een tik tegen zijn slaap krijgen, de 7e kan ineens fataal zijn. Waarom zou je het risico moeten nemen? Het breekt relatief snel, je hoeft het maar 1x verkeerd te raken. En het is geen geweld? Hmmz, slaan valt in mijn boekje toch echt onder geweld

Annetje schreef:Heb je het al opgelost?
Ik dénk het niet, maar hoop het ergens van wel.
Mij lijkt namelijk dat jij het niet op kunt lossen, je geeft het zelf al aan:mickey1978 schreef:Ik ben bang dat als ik afstap ik hem helemaal niet meer kan houden. Als hij er dan vandoor gaat op de weg lijkt me ook niet de oplossing.
Leer eerst je paard onder controle te houden. Het is geen fiets waar je op springt en hij MOET luisteren. Je moet zijn vertrouwen winnen, je moet hem leren wat je bedoelt als je met je benen druk uitoefend enz...
Eerst dus aan de hand oefenen. Dan pas erop. Dan buiten oefenen, eerst ernaast en dan pas erop. Ik vind het behoorlijk stom en onverantwoord om met een paard naar buiten te gaan waarvan je weet dat als je ernaast staat je hem niet zou kunnen houden. Dat betekent dat je het totaal niet goed voor elkaar hebt met dit paard.
Als je eraf valt, wat doe je dan? Hopen dat hij niet onder de auto's komt? Zo snel mogelijk er weer op springen voordat hij gigantisch aan de kletter slaat? Of zal hij lief en rustig bij je blijven staan wachten tot je weer opgestapt bent?
TIJDENS het steigeren zou ik ook zeker niet afstappen
Maar je moet als ruiter zijnde de situatie wel kunnen inschatten om op tijd er naast te staan en te voet verder te gaan.
marcie schreef:het komt anders over dan het is![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bojangles schreef:@ BrittyTIJDENS het steigeren zou ik ook zeker niet afstappen
Maar je moet als ruiter zijnde de situatie wel kunnen inschatten om op tijd er naast te staan en te voet verder te gaan.
Munnie schreef:ik moet afstappen anders klapt me om dus zeker wel afstappen. je moet eigelijk gewoon uitproberen want ik schreeuw altijd tegen mijn paard dan en dan staat ze stil en zet geen stap meer beter dan moete slaan. maar je moet nooit zeggen dat dat dom is als ik jou was (weet de naam ff nie ma die hulp nodig heeft hiermee) zou ik gewoon alles uitproberen wat helpt en zie je vanzelf wel wat voor jou paard de beste oplossing is.
Wildgirl schreef:een gigantische mep verkopen, angst mag, af en toe beetje klooien of vervelend doen ook maar steigeren niet...
of zet hem een weekje in een weiland met koeien, heb ik ook gedaan was de angst zó over....