Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Hedwig18 schreef:Het leek mij interessant om een discussie te starten over of je je paard zelf zadelmak gaat maken (al dan niet met hulp) of dat je hem/ haar naar een trainingsstal brengt.
Ik zal zelf de discussie starten: Ik vind het allebei zijn voordelen en nadelen hebben. Als je het zelf doet moet je natuurlijk wel bekwaam genoeg daarvoor zijn en niet alleen denken dat je dat bent. Ik denk dat als je het zelf doet dat je je paard wel beter naar je eigen hand kan zetten. Op een trainningsstal zijn de mensen ervaren en weten ze (meestal) wat ze doen. Hier komt dus wel bij dat een paard met de manier van rijden van de desbetreffende amazone bekend wordt. Misschien strookt die manier wel helemaal niet van die van jou?
Ik ga als alles goed gaat in 2009 de eigenaresse worden van een arabisch veulen. Ik zou dat paard (over vier jaar dan) niet zelf gaan inrijden. Ik vind dat mijn houding niet goed genoeg is en ik zo misscihen hulpen verkeerd aanleer aan het paard. Ik vind trouwens niet dat je persé z moet rijden om een paard te kunnen inrijden.
Ben erg benieuwd wat jullie mening hierover is
) Alles kwam zodra ze er driedubbel aan toe was. Hierdoor duurde het echte inrijden een eeuwigheid, maar ze heeft dan ook nooit één slechte ervaring gehad. Niet overvraagd, geen stress, geen verwarring, helemaal niets. Voor een trainingsstal zou deze manier teveel kosten door de tijd die er in gaat zitten.