niet door het water

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mii_Jessica

Re: niet door het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:55

Aan de hand gaan proberen zou ik zeggen. Zelf de plas inlopen ( gewoon je rijlaarsen met een goeie strakke regenbroek er over heen Clown ) En dan zelf er in lopen. Iedere stap die ze er dichter bij zetbelonen met iets lekkers tot dat ze er in gaat en dan heeeeel uitgebreid belonen:)

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:58

Mii_Jessica schreef:
Aan de hand gaan proberen zou ik zeggen. Zelf de plas inlopen ( gewoon je rijlaarsen met een goeie strakke regenbroek er over heen Clown ) En dan zelf er in lopen. Iedere stap die ze er dichter bij zetbelonen met iets lekkers tot dat ze er in gaat en dan heeeeel uitgebreid belonen:)

Hielp bij de mijne nog minder dan wanneer ik erop zat hoor Tong uitsteken

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 21:03

Celia schreef:
Mii_Jessica schreef:

Bij mij ook..
Helpt echt voor geen meter..

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 21:07

dena_mii schreef:

Bij mij ook..
Helpt echt voor geen meter.. [/quote]
eigenwijse paardjes Tong uitsteken Neej jaah k ken een paardje bij wie dit heeft geholpen vandaar Bloos

flaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 01:44

Ik ben begonnen met oefenen toen er een plas in de bak lag, dit was voor hem vertrouwd terrein. Spelenderwijs en met belonen aan de hand, later ook met rijden.
Het kan soms ook schelen dat er iemand anders op zit, die zich minder van dit probleem bewust is zeg maar. Je vraagt je toch elke keer af of ie het doet als je het zelf wilt proberen en het kan goed helpen dat iemand hem er ¨gewoon¨even door rijdt.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:53

Het gaat vooral om het vertrouwen. Je paard moet echt vertrouwen dat jij hem niet in een "diepe" put stuurt, want hijzelf kan het niet inschatten hoe diep het is (wij in feite ook niet maar we weten heus wel dat ze niet in een ravijn vallen ofzo). Zodus bouw het op, maar bij het ene paard kan eventjes kwaad "vooruit" roepen wel helpen, bij andere zal je constant gerust moeten stellen. Mijne is niet als de dood voor water, maar vind het toch niet zo prettig, naarmate ik haar er meer door laat lopen, krijgt ze als maar meer vertrouwen dat het niets engs is.