Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MoonenL schreef:Midgie, mijn stage begeleider hoort niet bij mijn school. Daar loop ik stage en dat is dus een bedrijf. Hij zegt dat als mijn merrie zich laat vallen en niet gelijk opstaat ik met een isolatie pijp (??) op het paard in moet slaan zodat ze snapt dat ze dit niet meer mag doen. Die mensen waar ik stage loop zijn nogal van de oude stempel als het om paarden gaat. Ik leer daar best veel, maar dingen zoals het bovenstaande gaan mij veel te ver en ik ben ook niet van plan hier iets mee te doen. Maar als je kijkt naar rijtechnische dingen dan kan ik veel leren daar, en je weet ook niet van te voren hoe die mensen met hun paarden omgaan.
MoonenL schreef:First unique, ik ben degene die op een paarden opleiding zit. (heb dit topic gestart.)
Zoals ook al gezegt in het topic ze begon met dit stijgeren toen we druk vroegen aan de longe (dus op het bit) en daar na gewoon bij alles omhoog en dan boem...
Vandaag heb ik haar voor het eerst weer gelongeerd. Na de laatste val was ze namelijk kreupel. ze heeft ongeveer een week niet hoeven te lopen. Ik heb haar aan het halster, wel met een longeerlijn gelongeerd en ze is niet een keer omhoog gekomen, zelf niet toen ze heel erg schrok van de hond die om de hoek kwam rennen. Dus een beetje rust heeft in iedergeval goed gedaan.
Ik zit er over te denken om misschien voor bitloos te gaan. ik denk dat ze hiermee begonnen is voor druk in de mond.
Nou heb ik geen ervaringen met bitloos, maar ik heb begrepen dat je dan in iedergeval geen druk meer in de mond heb...
heeft iemand ervaringen met bitloos en dan waarom wel of niet proberen (en wat voor bitloos hoofdstel???)
suc 6 er veder mee Djura_xx schreef:en als je haar nou eens een flinke lel geeft als ze het elke keer doet klinkt miss hard maar soms moet je hard zijn ligt het zadel haar mischien niet lekker? of het bit
missfcdb schreef:zag het maar vermeld het der gewoon bij van hoe belangrijk het is