Wat vind je van deze ruiters?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jespri

Re: Wat vind je van deze ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:10

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:11

Tja om aan de top te komen en aan de top te blijven moet je toch bepaalde offers maken.

Je kan dan wel zeggen ik vind dit of ik vind dat, maar goed als je zelf aan de top staat wat zou je dan doen?
Juist ook alles er aan doen om daar te blijven want zonder winst geen geld, en zonder winst geen werk meer.....

Ik doe ze het zelf nooit na. Sta soms wel te kijken van de houding van bepaalde dresuurruiters (niet alleen nationaal maar ook internationaal) dat ze zo op hun paard kunnen blijven zitten. Wel knap eigenlijk Haha!
Maar heb eigenlijk wel respect voor deze mensen. Ze presteren het toch elke keer weer. Vind dan ook dat ze goed kunnen rijden, ook al vind ik het soms wat te streng voor het paard. Maar op dit niveau zijn paarden geen dieren meer, maar meer dingen om de sport zo goed mogelijk te kunnen uitoefenen. Al blijf ik wel mijn vraagtekens bij bepaalde dingen zetten Lachen

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:12

Ik ben niet boos, alleen verbaasd hoe goed iedereen Anky denkt te kennen. Denk je nou echt dat zij de enige is die op deze manier traint? En dat Alicia2u word weggestuurd omdat ze vlak voordat iemand de baan in moet haar loopt af te kraken, verbaast me niet, als bij ons op stal tijdens wedstrijd iemand zo bezig is word die ook de bak uitgestuurd.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:15

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:15

Thats_Me schreef:
Tja om aan de top te komen en aan de top te blijven moet je toch bepaalde offers maken.

Je kan dan wel zeggen ik vind dit of ik vind dat, maar goed als je zelf aan de top staat wat zou je dan doen?
Juist ook alles er aan doen om daar te blijven want zonder winst geen geld, en zonder winst geen werk meer.....

Ik doe ze het zelf nooit na. Sta soms wel te kijken van de houding van bepaalde dresuurruiters (niet alleen nationaal maar ook internationaal) dat ze zo op hun paard kunnen blijven zitten. Wel knap eigenlijk Haha!
Maar heb eigenlijk wel respect voor deze mensen. Ze presteren het toch elke keer weer. Vind dan ook dat ze goed kunnen rijden, ook al vind ik het soms wat te streng voor het paard. Maar op dit niveau zijn paarden geen dieren meer, maar meer dingen om de sport zo goed mogelijk te kunnen uitoefenen. Al blijf ik wel mijn vraagtekens bij bepaalde dingen zetten Lachen

Hele mooie zin. Maar paarden blijven dieren Knipoog Hoe hoog ze ook in de top lopen. Daar moet rekening mee gehouden worden. En ik vind inderdaad zoals jij t mooi zegt, dat ze de paarden meer zien als opstapje naar de top. Want als een paard t even niet meer volhoud is er al heel snel weer een vervanger en gaat die andere zonder pardon weg. Dus ik denk dat je bij de meeste ook niet echt kan spreken van een band tussen ruiter en paard. En ik vind dat als je een band hebt met je paard en je samen de top bereikt dat je daar veel trotser op kan zijn. Maar dat is mijn mening Tong uitsteken

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:16

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:17

sjorsie schreef:
Ik ben niet boos, alleen verbaasd hoe goed iedereen Anky denkt te kennen. Denk je nou echt dat zij de enige is die op deze manier traint? En dat Alicia2u word weggestuurd omdat ze vlak voordat iemand de baan in moet haar loopt af te kraken, verbaast me niet, als bij ons op stal tijdens wedstrijd iemand zo bezig is word die ook de bak uitgestuurd.

Ze hoefde niet de ring in, maar was haar paard gewoon aan het trainen. Ik was niet aan het schreeuwen, maar gewoon rustig een discussie aan het voeren over het hoe, waarom en 'is het 't wel waard'? Sommige dingen vind ik wél goed aan Anky, daar had ik het ook over. Want je kunt niet ontkennen dat ze ongelofelijk veel passie heeft voor haar paarden en dressuur en dat bij haar freestyle kuren de vonken ervanaf springen. Ik ben het enkel niet zo eens met de manier waarop ze traint.

Loowis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 21:18

nee tuurlijk niet maar zij is wel de meest beroemde ruiter in nederland. Dus Knipoog Laurens van Lieren is toch ook niet de enigste aardige ruiter? Verward we hebben het hier ffe over anky ok Knipoog

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:19

Ik ken Laurens van Lieren helemaal niet goed. Heb ooit één keer een clinic van hem gezien en hem een handje gegeven op wedstrijd. Daarom durf ik er niet veel over te zeggen.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:19

Ik vind haar zelf geen aardig persoon, maar idd wat zij met paarden kan, sommige zijn zo heftig, echt knap, maar ik vind het een beetje flauw dat iedereen haar aanvalt, terwijl de juryleden degenen zijn die mensen die zo rijden steeds weer hoge punten geven.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:20

Zeg ik dat het anky is? nee alleen vind dit niet normaal!
Ga jij maar zo is een tijdje lopen doet zeer hoor.
Oke een paard is anders dan een mens maar het is een dier en dat heeft ook gevoelens en voelt ook pijn dit hoort gewoon niet!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:21

Het ziet er allemaal ook heel mooi uit! en je kan duidelijk aan anky zien dat ze er passie en plezier uit haalt. Ik ken geen van alle verder dus ik kan ook niemand zo beoordelen. Ik vraag me soms alleen af of het niet hetzelfde kan alleen dan zonder al die strenge hulpmiddelen. En dan vooral in de mond.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:27

Ben niet zo'n fan van Edward Gal. Paarden tonen onder hem vaak veel spanning en verzet. Staat te veel druk op de ketel.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:28

Wat ik dus al zij alleen met een halstertje of een touwtje maar voor dat dat zo ver is zijn er volgens mij al eeuwen veder

Loowis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 21:30

nee hoor STS angels Ja dat kan net zo snel gaan en soms zelfs sneller Knipoog Maar op de juiste manier Ja Anky heeft er zeker plezier in en rijd heel mooi maar de manier van haar rijden vind ik absoluut niet leuk...

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:35

Ja het leren van de paarden wel maar voor dat alle grand prix ruiters dit doen

Loowis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 21:38

oh ja... dat kan lang duren...

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:39

Helaas Boos!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:39

Loowis schreef:
oh ja... dat kan lang duren...

moeten de huidige juryleden eerst allemaal dood zijn ben ik bang, anders gaat niemand anders rijden

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 16:21

Deze reacties kunnen ook in het betreffende topic zelf. Bij deze een slotje hier.