Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

UnitedO schreef:Ghihi, sorry als het als commentaar over kwam, zo was het niet bedoelt!
Ik vind het juist goed dat je inderdaad de tijd zo neemt! En als we Anky waren vielen we helaas wel veel in korte tijd (gister ook al van Nelson bij Paard&Passie).
Succes met het rijden!
no worrysxEbony schreef:Als het met oefeningen echt niet lukt, kun je het paard laten kraken!
UnitedO schreef:Voor een scheef paard is het veel gemakkelijke om in draf recht te richten dan in stap. Hij kan doordat hij meer vaart heeft sneller en makkelijker zijn balans vinden en daardoor recht proberen te lopen. Zammie schreef dat je stil moest staan en het hoofd nageeflijk beide kanten op moest buigen. Dit zal weinig effect hebben. Het probleem zit niet alleen in de hals van het paard. De nek van een paard is zo flexibel als wat.
Probeer zoals eerder gezegd achten te rijden, slangenvoltes en scherpe hoeken onder andere te rijden. Op de binnenhoefslag rijden zal je paard waarschijnlijk ook lastig vinden.
ChristaMoor schreef:Ze maakt zich sterk aan de linkerkant en nodigt mij dan zo lekker uit om terug te gaan trekken, ik trap daar dan ook vaak genoeg in. Door er telkens weer aan te denken en veel in stap te oefenen wordt het beter. Uiteindelijk zal het toch een vanzelfsprekend iets moeten worden
). Zo kan ik niet meer terug trekken
en dan steeds de voltes kleiner maken 
jess90 schreef:De meeste problemen zijn rijtechnisch en dus ook met rijden op te lossen. Dit ligt echt niet aan het zadel ofzo. Elk paard heeft een moeilijke en makkelijke kant. Zoek eerst het probleem bij jezelf i.p.v bij het zadel.
westernChik schreef:je zou ook eens aan een massage kunnen denken
mij paard had het op de rechterhand
en na 3 massages is het weg en loopt ze beter als ooit
welmoedz schreef: