Apaché! @work in de bak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amrah

Re: Apaché! @work in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 16:21

MiniMouse schreef:
....Je kan haar niet goed op je zit rijden omdat je beenligging(door het zadel) verkeerd is.
Dus Sporen af en voorwaarts rijden, want hier zijn ze niet voor!!
...

Ook al kan je door het zadel niet optimaal voor de 100% zitten kan je op z'n mist toch proberen de richting de juiste houding gaan. Op de foto zie ik wel de mogelijkheden om het te verbeteren ondanks het zadel. Met een kleine aanpassing van de houding is de beenligging veel beter waardoor het paard makkelijker te rijden is Lachen Dus eigenlijk minder slingert en ook veel beter voorwaarts Lachen

Net wat je zegt! Spoortje dr af Lachen, anders gebruiken waar ze voor zijn. Lekker op het been gaan rijden!

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 16:26

Eerst een goede basis ( o.a. een lekker tempo) dan pas aan de teugel!

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 16:42

Amrah schreef:
MiniMouse schreef:
....Je kan haar niet goed op je zit rijden omdat je beenligging(door het zadel) verkeerd is.
Dus Sporen af en voorwaarts rijden, want hier zijn ze niet voor!!
...

Ook al kan je door het zadel niet optimaal voor de 100% zitten kan je op z'n mist toch proberen de richting de juiste houding gaan. Op de foto zie ik wel de mogelijkheden om het te verbeteren ondanks het zadel. Met een kleine aanpassing van de houding is de beenligging veel beter waardoor het paard makkelijker te rijden is Lachen Dus eigenlijk minder slingert en ook veel beter voorwaarts Lachen

Net wat je zegt! Spoortje dr af Lachen, anders gebruiken waar ze voor zijn. Lekker op het been gaan rijden!

Bedankt. Ben blij dat je me wilt helpen!

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 16:54

Heb je eventjes wat via pb gestuurd wordt erg lang op hier neer te zetten Lachen

Graag gedaan hoor Knipoog

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 16:58

Haha ja heb je al weer wat terug gezet!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 17:16

mAnDyXX schreef:
tientjeh schreef:
Het is een leuk paardje, maar als ik jou was, zou ik eerst werken aan meer voorwaarts neerwaarts, voordat je oefeningen gaat doen als wijken en schouderbinnenwaarts. Hij moet eerst meer nagevelijk gaan lopen, voordat je zulke oefeningen gaat doen. Probeer hem dus eerst lekker naar beneden te rijden en rond. Daarna kan je meer gaan oprichten. Veel oefenen, dan komt dat vast wel goed. Jullie zijn een leuke combinatie!

hij kan goed en zeer makkelijk rond lopen hoor mis punt van de foto's?? maar bedankt

Als hij zo goed en zeer makkelijk rond kan lopen, waarom loopt hij dat dan niet op iedere foto? Beetje vreemde uitspraak. Ik ben het eens met tientjeh. Let ook even bij het wijken erop dat hij niet over de buitenschouder wegloopt Knipoog. Meeste commentaar is al gegeven, dus dat doe ik niet meer.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 17:32

klopt wijken gaat ook niet goed. Maar van me lesgever moet ik dat wel gaan doen voor zijn stelling. Dus ik denk dat die het wel weet. Rond lopen doet die nog niet bij het wijken zijn we nog mee bezig!

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 17:35

Probeer dan eerst aan lengtebuiging te werken in de bochten en op de voltes vanuit dat punt wordt de stelling ook beter..

Met het wijken krijg je naar mijn idee, als het niet correct gaat geen fijne/goede stelling..

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 17:36

voltes zijn we hard mee bezig vooral het verkleine van een volte. maar wel bedankt voor de commetaar iedereen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:44

Amrah schreef:
Probeer dan eerst aan lengtebuiging te werken in de bochten en op de voltes vanuit dat punt wordt de stelling ook beter..

Met het wijken krijg je naar mijn idee, als het niet correct gaat geen fijne/goede stelling..

Bij mij werkt wijken echt niet voor de stelling. Mijn paard gaat rennen, over de schouder weglopen etc. Zeker als je paard dat al snel doet. Ik moet juist eerder 'appuyeren' (Bij mijn paard is het gewoon wijken met stelling naar de hoefslag. Dus niet netjes scharend en achterhand juist mee, zover zijn we bij lange na nog niet). Omdat hij dan niet meteen uit kan breken over de schouder.