Zeer lastig paard. UPDATE!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 01:49

Gebruik het alleen als allerlaatste oplossing hoor. Meestal is een paar dagen achtereen gigantisch voorwaarts rijden en verschrikkelijk hard laten werken al genoeg. Als een paard echt niet voorwaarts is helpt mijn broer altijd door gewoon met een lange zweep in de bak te gaan staan. Niet dat daar nu mee geslagen wordt, de aanwezigheid alleen is meestal al wel genoeg. En 1 tik op het juiste moment kan erg verhelderend zijn voor de situatie. Een paard weet dan waar ie aan toe is. Zachte Heelmeesters maken stinkende wonden. Wees duidelijk tegen je paard en geef geen tegenstrijdige signalen af. Werken = Werken en Spelen=Spelen.

Rocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 20:47

Hoi,
Met Rocco was het ongeveer hetzelfde alleen dan alleen bokken, maar echt flink bokken, heb ik een paar weken geleden een topic over geplaatst en toen kreeg ik reactie dat het lichamelijk zou kunnen zijn. Ik heb hem dus meteen laten onderzoeken, niks te vinden.
Nu heeft Rocco een aura lezing gehad, ja ik weet het het klinkt erg alternatief (dat is het ook Pling ) maar dat heeft ontzettend geholpen. Het is nu ongeveer 3 weken geleden, en hij heeft helemaal niet meer gebokt (dat is een uitzondering voor hem). Het is echt een superpaardje geworden, hij is alleen soms nog gemeen tegen andere paarden, maar that's it...
Ik zeg niet dat dit bij jouw paardje ook zal helpen, bij Rocco zat het nogal ingewikkeld iets met een entiteit Verward ofzo.
Maar het is misschien weer een optie...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 21:04

Ik heb net de update gelezen, en ik denk niet dat er lichamelijks iets mis is met je paard als je na het gevecht met hem zo lekker hebt kunnen rijden. Ik hoop voor je dat je met deze trainer verder komt, en dat er ooit een dag komt dat je paard je niet eerst gaat uitproberen voordat hij zich overgeeft en aan werken gaat denken...

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 14:08

Dat is het beter werk Pril, hij zal nog wel een paar keer de strijd met je aangaan maar het zal vast beter gaan!

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 18:06

Ik heb ook zo'n geval gehad.
Daar was uiteindelijk de conclusie dat t een lamzak was die gewoon zodra ie aan t werk moest er tegen in ging. (de B+L1 doorgevlogen nl,daarna begon t geetter)
Omdat ik in t begin te voorzichtig was had ie op n gegeven moment geen ontzag meer voor me.
Het was idd alleen met rijden, in de omgang was t verder een schat.
Ook verschillend goede ruiters er bij gehad waar ie wel ontzag voor had en dan er wel aardig bij liep maar zodra ik er weer opging weer op de rem en steigeren en staken.
Ik had geen zin om te verongelukken en ik kreeg het er gewoon NIET uit.
Hij is verkocht, dat vrouwtje rijdt hem recreatief = niet hard werken en daar mag ie rustig in zn eigen houding, in zn eigen tempo lopen en dan vind ie t best en is ie braaf.
Best jammer want het was een paard waar zeker meer uit te rijden viel.

Dus als ik zo hoor dat je ook al een jaar geduld met hem heb gehad, heeft ie misschien nu geen ontzag meer voor je en zal ie t blijven doen bij je...
Bij dat paard moest iig flink de zweep er over en alleen maar naar voren rijden en zelf heel erg naar voren blijven denken.

In ieder geval veel suc-6!!