Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Boertjes schreef:Jeetje wat een ge**PIEP** weer! Ik vind het een mooi dier en het ziet er idd wel wat gespannen uit, maar kan ik zeer zeker begrijpen als je er net vanaf gekletterd ben.
Ik denk dat als ik foto's van mij en m'n paard in de beginperiode neerzet ik er nog veel slechter aan toe ben. Het heeft tijd nodig maar daar heb je je lessen voor toch...
De slof vind ik niet te strak. Het is dat ik me er voor schaam anders kan ik een foto laten zien waar die wel te strak zit.
De slof zit imo alleen strak als het paard z'n hoofd de lucht in gooit, en daar is die ook voor toch....
Succes verder en je komt er echt wel. Idd ook wat trotser zitten. Dat maakt het geheel alleen nog maar mooier
Boertjes schreef:Jeetje wat een ge**PIEP** weer! Ik vind het een mooi dier en het ziet er idd wel wat gespannen uit, maar kan ik zeer zeker begrijpen als je er net vanaf gekletterd ben.
Ik denk dat als ik foto's van mij en m'n paard in de beginperiode neerzet ik er nog veel slechter aan toe ben. Het heeft tijd nodig maar daar heb je je lessen voor toch...
De slof vind ik niet te strak. Het is dat ik me er voor schaam anders kan ik een foto laten zien waar die wel te strak zit.
De slof zit imo alleen strak als het paard z'n hoofd de lucht in gooit, en daar is die ook voor toch....
Succes verder en je komt er echt wel. Idd ook wat trotser zitten. Dat maakt het geheel alleen nog maar mooier
Fellor schreef:Toch weer jammer dat mensen die hun paard wel op een relaxte manier in goeie banen geleid krijgen weer het stempel piepert naar hun kop krijgen. Het is immers allemaal de schuld van die vervelende paarden en wij maken niet 600 ongecontroleerde bewegingen met ons lichaam en onze houding waar een paard aanstoot aan kan nemen en waar wel is het probleem kan liggen
. Hoeft dus niet. Fellor schreef:Ezumii schreef:
Ik vind het nergens op slaan .. ! Die sporen , vooral alshij al best heftig is . Serieus , dit is niet nodig !
Ik zou zeggen gewoon lekker zonder hulpjes rustg beginnen
Ja als het paard haar daar de kans voor gaf had ze dat ook vast gedaan! Maar ze zegt niet voor niets dat dit paard vrij druk en soms dus gemeen wil bokken en rare dingen doen.
En dat slofgebruik, ja dat kan nou eenmaal niet hier. Moet hij zelf maar niet zo met zijn kop vreselijk in de lucht gaan lopen, hij weet dan ook dat jij er niks meer aan houd. Op de verdere foto's hangt de slof los dus volgens mij werkt hij nu precies zoals jij dat wil
.
Veel succes met hem, probeer door consequent te zijn en te blijven zitten, straks lekker rustig naar de ontspanning te rijden!
djinnie schreef:@Fellor: niet op je paard stappen als je er net afgekukeld bent is een van de slechtste dingen die je kan doen. Met een beetje pech stap je er dan nooit meer op. Rijtechnisch of niet, d'r afgekukeld betekent, als het mogelijk is, weer erop.
Ben het trouwens wel met je eens wat betreft de houding van TS met longeren, die oogt wat boos. Maar is dat geheel onlogisch als je eraf gegooid bent? Ik zou toch wel wat pissig zijn... Hoort niet, maar 't is ook niet helemaal onlogisch.
Ezumii schreef:Fellor schreef:Toch weer jammer dat mensen die hun paard wel op een relaxte manier in goeie banen geleid krijgen weer het stempel piepert naar hun kop krijgen. Het is immers allemaal de schuld van die vervelende paarden en wij maken niet 600 ongecontroleerde bewegingen met ons lichaam en onze houding waar een paard aanstoot aan kan nemen en waar wel is het probleem kan liggen
Juistem, kán liggen. Hoeft dus niet.
. En daar trekt hij zelf ook nog eens vreselijk omhoog en dat doet zij dus niet. Fellor schreef:Boertjes schreef:Jeetje wat een ge**PIEP** weer! Ik vind het een mooi dier en het ziet er idd wel wat gespannen uit, maar kan ik zeer zeker begrijpen als je er net vanaf gekletterd ben.
Toch weer jammer dat mensen die hun paard wel op een relaxte manier in goeie banen geleid krijgen weer het stempel piepert naar hun kop krijgen. Het is immers allemaal de schuld van die vervelende paarden en wij maken niet 600 ongecontroleerde bewegingen met ons lichaam en onze houding waar een paard aanstoot aan kan nemen en waar wel is het probleem kan liggen
). Toch is het wel zo dat die gespannen houding logischerwijs komt van het eraf kukelen. Dat zal jij toch ook niet vreemd vinden? En je moet dan echt wel opstappen hoor.
.
AnnemiekvM schreef:Haha, typisch Bokt. Wat kunnen we lekker zeuren. Maar zelf iets presteren? Houd die frustraties toch lekker voor jullie!
Havanna__ schreef:AnnemiekvM schreef:Haha, typisch Bokt. Wat kunnen we lekker zeuren. Maar zelf iets presteren? Houd die frustraties toch lekker voor jullie!
Haha juist ja
[/quote]lovelucky schreef:Ik vind het persoonlijk erg goed dat je hem eerst weer even aan de longe gezet hebt nadat je er afgevallen was. Er zijn ruiters die weer op hun paard stappen en hem met diezelfde sporen waarop er tegen jou commentaar wordt gegeven (terwijl jij er niet al te fout mee omgaat) hun paard helemaal lek zouden schoppen.
Verder zou ik je willen aanraden om trots op je paard te zitten, ook al ben je er net afgevallen. Heb je nog een gevoel van angst in je lijf zitten, stap er dan niet op maar wacht tot je er weer het volle vertrouwen in hebt.
Ik ben zowieso geen voorstander van slof en sporen en spreek je instructeur daarom ook tegen. Misschien is het ook niet helemaal jouw eigen keus om hem met slof te rijden, maar als ik jou was zou ik hem er even aflaten (niet omdat je hem fout gebruikt, maar gewoon omdat ik het beter vind om het eerst eens zonder te proberen).
Daarbij zou ik proberen om hem iets beter los te werken, dus stelling links/rechts vragen, eerst op de lange zijde, dan op de volte etc. etc. Zorg ervoor dat je hierbij de teugel niet vast houdt, maar werkt met kleine kneepjes en ontspannig. Ik neem aan dat je zelf wel weet wat ik ong bedoel![]()
Dit zou ik dan in draf herhalen en ik denk dat hij dan ook een stuk fijner gaat lopen.
Maar het belangrijkste op dit moment blijft denk ik eerst jouw houding en jouw handhouding. Als deze goed zijn is het voor je paard ook makkelijker om goed en ontspannen te lopen...