Foto's van mij met Muiske haar paardjes!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arielle_

Re: Foto's van mij met Muiske haar paardjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:10

Foto 4 had bij mij al uitvergroot door heel het huis gehangen, prachtig! Ja

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:11

Judith_M schreef:
Hé! Oww vet leuk zo omgaan met paarden! Haha! Wordt langzaam jaloers... Bloos

En die cap, tja dat is je eigen keuze, niet de mijne, maar je moet doen wat je goed vindt daar hoeven de anderen niet over te oordelen geloof ik..

ik sluit me bij jou aan:p

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:12

@ Ramiro : Wel heel makkelijk om te zeggen dat het met poesten ook kan gebeuren,is inderdaad zo, maar met rijden loop je naar mijn weten toch wat meer risico. Het is maar een kleine moeite een cap op doen, voor je eigen bestwil ook nog.
Als je dat niet wilt prima, ieder zo zijn eigen mening.

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:14

sannuh dan draag jij ook een fietshelm?
zie dat je over je stuur van je fiets valt of tegen een auto knalt?
zou in de auto ook maar een harnas aandoen als je hoort van al die ongelukken op de baan,
treinen ontsporen ook, zou maar beter te voet gaan Haha!
zou je nog op straat lopen? tegenwoordig met die ontvoeringen en dergelijke? zou je niet beter een geweer of een mes op zak hebben?

je kan zo oneindig ver gaan.

ik ken men paarden door en door en miram heeft er fantastisch met omgegaan!
hadden trouwens een zalige dag gehad.

Kaze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 20:17

Ik bewonder sannuh wel voor het feit dat ze zegt 'ieder zijn mening', want dat is het ook Lachen

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:19

@ muiske0:
Het is gewoon mijn mening, klaar.
Kan niemand wat aan veranderen, net zo min als dat ik wat aan jou mening kan veranderen.
Ik denk dat mijn standpunt nu wel duidelijk is, ga hier dus ook niet meer verder over in discussie.

Ts: Verder nog heel veel plezier, kan zien dat je erg veel plezier met je paard hebt en het paard ook met jou! Lachen

Gupjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:22

Dit is mijn "doel" zo danig een vertrouwensrelatie met je paard opbouwen, dat je onder hem kan gaan liggen zonder angst (van beide kanten).

Hoelang ben je al in "training" met deze dieren? Heb je hiervoor ook andere disciplines gereden naast western en wat "free-style"(goede benaming?) Is dit gewoon een kwestie van oefenen, oefenen, oefenen of volg je hier cursussen of wat ook in?

Over de cap, natuurlijk is het risico zoveel groter wanneer je op een paard zit en in beweging bent dan dat je ernaast loopt, maar ook dít kan verkeerd gaan. Ik heb menig keer meegemaakt dat een paard omhoog kwam en mij meenam waardoor ik op de grond viel met neerkomende hoeven naast mijn gezicht.

Wat is tegenwoordig wel "veilig"? Misschien moeten we allemaal maar met een kogelwerend vest lopen en een helm op, want stel je voor dat er een plantenbak van een balkon afvalt? Natuurlijk is dit appels met peren vergelijken.

Dit is gewoon genieten met je paard, ik wou dat meer mensen dit al voorbeeld namen.

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:22

@ Sannuh: Statistisch uitgerekend dat je dan meer risico loopt?? Ieder moment van de dag loop je een risico op een verwonding, misschien tijdens het rijden meer dan tijdens het poetsen (alhoewel ik meer verwondingen heb opgelopen tijdens het poetsen dan tijdens het rijden). Ik ben alleen van mening dat iedereen voor zichzelf bepaalt hoeveel risico iets met zich meebrengt en hoeveel risico's ze bereidt zijn te nemen. Ik vind persoonlijk met cap rijden verschrikkelijk, zit me gewoon ontzettend in de weg. Ik vertrouw volledig op mijn paard en ben ook nog nooit van hem afgevallen, maar als ik bv ga springen (waar ik dus niets van bak) of op andersmans paard ga rijden dan zet ik wel een cap op omdat ik dan persoonlijk de risico's weer te groot vind.
Mn conclusie: iedereen moet dit dus voor zichzelf bepalen, de standpunten zijn inmiddels allang bekend en zo'n mooie foto's lijken me toch leuker om over te praten.

edit:typo

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:26

HET ZIET ER ZO STOER UIT!!!
Het voltige / trick riding is iets wat ik later ook zo graag wil gaan doen !!!
Echt te stoer!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:27

@ Ramiro : Als je even goed leest heb ik nu dan ook al een paar keer gezegd, ieder zo zijn eigen mening.
Ik respecteer de jouwe, ook al ben ik het er niet helemaal mee eens. Knipoog

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:28

gupjes@

ik volg geen cursussen of ik volg nergens les.
men streefdoel is en blijft honza blaha voor mij is hij het van het, dressuurruiters zoals de meeste anky top vinden (die ik een maand geleden zelfs nog niet eens kende, is voor mij niet dat, alle dressuurruiters rijden met bit, dat is niet speciaal in mijn ogen, doet er niet toe hoe goed ze zijn)

khalief is mishandeld geweest en hij heeft me heel veel geleerd (arab op de foto's)
zippo heb ik van baby af aan gekocht en wij zijn gewoonweg twee handen op 1buik geworden.
ik vind het zo jammer dat er veel te veel mensen zooooo weinig naar hun paarden luisteren en zelfs geen moeite doen om ze te begrijpen waarom ze weigeren voor een hindernis of dergelijke.
als je bedenkt dat ik omar (die met de brede bles) nog maar een half jaar heb en daarvoor 15jaar lang met een stang bereden is geweest en je erin moest trekken en sleuren om hem tegen te houden, dat ik hem nu met een leren riempje op zijn neus rij en met neckrope....
ik blijf erbij wij mensen maken de paarden hoe zij zijn tegenover ons, dat ligt volledig in onze handen.
natuurlijk hebben ze hun eigen karakter, maar als ze jou als leider zien kan je er alles met doen wat je maar wilt.

voor alle duidelijkheid ik doe geen nh en ik ben geen nhruiter,
ik wil gewoon iets beters voor men paardjes wat tot nu toe al redelijk goed gelukt is.

flor en kaze zijn twee topleerlingen van me die feeling in hun benen en vingers hebben.
zalig om zulke mensen te leren kennen en ze kennis te laten maken met nieuwe dingen zoals hier bij mij thuis.
ik hoef maar 1x uit te leggen zo en zo en ze begrijpen het.
Laatst bijgewerkt door muiske07 op 09-10-07 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:29

wow ik vind het zo leuk om te zien hoe leuk mensen met hun paard om kunnen gaan he. ik zou het zelf ook heel graag willen maar zou het nooit durven (denk ik) n ik zou ook helemaal niet weten hoe te beginnen Clown en verder mooie paarden Tong uitsteken en cap is eigen keus vind ik ook wij weten niet hoe die paardjes is toch? mij mijn shet zet ik ook niet altijd een cap op mijn kop maar bij mijn welsh toch liever wel omdat hij zo heet is in zijn kop.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:30

Waauw! Ik wou dat ik zo kon rijden met mijn verzorgjes!!!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:32

muiske je hebt pm (positief) kan je me terug pme?

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:34

_STS_Angels_ schreef:
muiske je hebt pm (positief) kan je me terug pme?

is gebeurd en jep dat zijn mijn paardjes die kaze hier gepost heeft Tong uitsteken

was toffe meetinig. zij kwam bij mij thuis langs voor een hele dag.

hier enkele filmpjes van men zalige viervoeters:
klein overzicht wat ik met de drie bereikt heb op de laatste maanden:

golden zippo:

http://www.dailymotion.com/khazip/video ... lden-zippo

omar:

http://www.dailymotion.com/khazip/video ... omar_sport

el-kalife:

http://www.dailymotion.com/khazip/video/x35gzq_elkalife
Laatst bijgewerkt door muiske07 op 09-10-07 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:35

sannuhh schreef:
@ Ramiro : Als je even goed leest heb ik nu dan ook al een paar keer gezegd, ieder zo zijn eigen mening.
Ik respecteer de jouwe, ook al ben ik het er niet helemaal mee eens. Knipoog

respecteer jouw mening ook hoor. Kan verder prima lezen, maar typ alleen langzaam dus was nog bij jouw berichtje gericht aan mij, vandaar nog even mijn reactie Haha!

X_mareitje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:36

Ik vind het er echt heeeel leuk uit zien! Echt mijn complimenten Haha! En ook op die site staan er zulke leuke en mooie fotos en video's! het ziet er echt heel leuk uit en ook bitloos en zonderzadel! Veel succes met alles! maar dat gaat zeker lukken xx

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 21:16

wat een supermooie foto's, ziet er heerlijk uit zo met de paardjes.. al die vertrouwn.. toppie!

Okira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:14

Hele fijne foto's! Super als je dat allemaal met je viervoeter kan! Heb onlangs wel gelezen dat deze trucjes gevaarlijk kunnen zijn voor je paard als hij er niet goed op voorbereid wordt...

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:23

okira@ ik weet wat ik men paarden aanleer en hoe ik het aanleer. Knipoog

djodjodjoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:37

Wauw, ziet er schitterend uit Lachen Ik heb echt bewondering voor hoe jij met je paarden om kunt gaan. Met wat voor halsring (achtig iets Tong uitsteken) rijd je op de eerste foto?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:14

Ziet er super uit!
Ooit wil ik ook zover komen met mijn pony Lovers

Kaze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 13:42

djodjodjo schreef:
Wauw, ziet er schitterend uit Lachen Ik heb echt bewondering voor hoe jij met je paarden om kunt gaan. Met wat voor halsring (achtig iets Tong uitsteken) rijd je op de eerste foto?

Dat heet een neckrope. da's gewoon een lederen touw, zegmaar. Kan je gemakkelijk zefl maken uit allerlei materiaal, of je neemt gewoon een halstertouw. Knipoog

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:53

Ziet er goed uit. Alleen foto's 8 en 9 (galopfoto's) zie ik behoorlijk wat protest. Waarschijnlijk zit je het paard daar toch wat in de weg.
Verder zijn het erg leuke foto's.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:03

geef je ook prive les Knipoog