Vollatton(v.Wellington)@work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ingridje16

Re: Vollatton(v.Wellington)@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 19:45

ellesje schreef:
Ingridje16 schreef:
Bedankt.
Ja ik heb al vanalles geprobeert met dat mok. Maar hij had het al heel erg lang toen ik hem kocht. Ze hebben er bij de oude eigenaren niks aan gedaan maar gewoon in het natte land laten staan dus het zit nog heel erg vast allemaal.

Gewoon volhouden, het valt nu misschien wat tegen maar het gaat echt beter als je het een lange tijd behandelt. (de meeste mensen zijn veel te ongeduldig Lips are sealed )
Moet je effe kijken op http://www.dreamhorse.nl Dat spul heet original MTG en werkt echt goed. De smeertjes in de ruitersportzaak heb ik ook allemaal al gehad, maar helpen doet het niet al te best.
Dierenarts heeft bij mij alleen antibiotica voorgeschreven.....kost een hoop centjes voor niks.

Prisca heeft wel gelijk, ik zou ook zo snel mogelijk met hem aan de slag gaan, desnoods met bontje. Omdat hij nog zo jong is lijkt het me niet verstandig om hem zo lang niet te rijden.
De mijne flipt al als hij 2 dagen niet bereden wordt, maar de mijne is ook wel een draak(je) Bloos

Ja nouja morge komt de 3e zadelpasservice misschien zit daar een zadel bij. Hij word sinds vorige week dinsdag niet meer bereden dus zal wel meevallen.

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 14:54

Wat grappig, qua bouw heb ik net zo'n paard! Hij is dan niet zo groot, maar ook een hoge schoft en nog haast geen bespiering!
Erg moeilijk om een zadel te vinden.
Ik heb nu een Rossner van Divoza met een bontje eronder (persoonlijk haat ik die dingen, maar het zit nu wel goed!) Normaal rust het zadel wat hoger op zijn rug, maar omdat daar nog niets zit rust hij meer op de zijkant van zijn "buik", door het bontje wordt dat drukpunt al wel iets hoger gebracht...
Dit was het enige zadel die redelijk zat, ik had verder ook geen keuze...
Ik hoop voor je dat jij meer keuze hebt, maar vooral dat er 1 is die zowieso kan! Je hebt maar 1 zadel nodig natuurlijk! Succes! Knipoog

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:24

ik zou de longeerlijn anders bevestigen omdat je zo grote kans hebt dat je het bit aan de buitenkant uit zijn mond trekt. Beter is om de longe ca. 2 of 3 keer door de binnenbitring te halen en dan het klipje vast maken aan de buitenbitring. Zelf longeer ik ook liever in een afgezette ring, vooral met een jong paard.

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 15:25

Mooi paard heb je.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 17:22

malloesje schreef:
ik zou de longeerlijn anders bevestigen omdat je zo grote kans hebt dat je het bit aan de buitenkant uit zijn mond trekt. Beter is om de longe ca. 2 of 3 keer door de binnenbitring te halen en dan het klipje vast maken aan de buitenbitring. Zelf longeer ik ook liever in een afgezette ring, vooral met een jong paard.

Ja ik vond het ook niet echt iets. omdat ik het hele bit door z'n mond trok.
Doe het nu idd hoe jij het zegt.
Ga morge ook even een bitstukje kopen

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 17:23

Blacknestor schreef:
Wat grappig, qua bouw heb ik net zo'n paard! Hij is dan niet zo groot, maar ook een hoge schoft en nog haast geen bespiering!
Erg moeilijk om een zadel te vinden.
Ik heb nu een Rossner van Divoza met een bontje eronder (persoonlijk haat ik die dingen, maar het zit nu wel goed!) Normaal rust het zadel wat hoger op zijn rug, maar omdat daar nog niets zit rust hij meer op de zijkant van zijn "buik", door het bontje wordt dat drukpunt al wel iets hoger gebracht...
Dit was het enige zadel die redelijk zat, ik had verder ook geen keuze...
Ik hoop voor je dat jij meer keuze hebt, maar vooral dat er 1 is die zowieso kan! Je hebt maar 1 zadel nodig natuurlijk! Succes! Knipoog

Ja heb nu eindelijk een zadel. een wintec 2000. Omdat die nog in de groei is enzo is dat wel makkelijk dan kan ik de boom verwisselen.
Hoef ik niet over 4 maanden een nieuw zadel.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 17:26

Super joh! Dat is veel fijner dan hoef je pas een echt fijn zadel te kopen als die is uitgegroeid Lachen

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 17:31

Amrah schreef:
Super joh! Dat is veel fijner dan hoef je pas een echt fijn zadel te kopen als die is uitgegroeid Lachen

ja idd, was ook niet zo duur Clown

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:54

indd Clown

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-07 09:02

Marije112 schreef:
Heewj meis,

Echt super vervelend dat ie nog steeds geen zadel heeft!
Maar dat komt zeker goed!
Mag ik binnenkort nog een keer mee?

Liefs Marije

tuurlijk mag je nog een keer mee Knipoog

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:05

Ingridje16 schreef:
malloesje schreef:

Ja ik vond het ook niet echt iets. omdat ik het hele bit door z'n mond trok.
Doe het nu idd hoe jij het zegt.
Ga morge ook even een bitstukje kopen

Bitstukje is helemaal irritant met longeren zou idd doen zoals hierboven beschreven. Zo'n bitring stuk gebruik je alleen om ff je paard snel beweging te geven maar niet echt te trainen (mijn idee).

Fijn dat je een zadel hebt dan kan je flink aan de bak. Hoe gaat het nu met de mok?.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 14:31

ik gebruik het longeren ook niet om echt te trainen.
Meer om even z'n echte energie eruit te lopen.
En nu doe ik dat zeker voor ik erop stap.
Ik moet toch nog even bijzets halen dan ga ik meteen wel even kijken voor materiaal om serieus te longeren.
maar heb nu me zadel dus kan weer even verder.
Ja met ze mok gaat het wel beter, heb de da erbij gehaald dus.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:34

Op zich niet slecht, maar wat al gezegd wordt; hij kijkt wat veel naar buiten. Miss met 2 lijnen longeren een optie? Of bijzet idd. Verder vind ik dat ie wel wat aan mag komen. Enneuh dat blauwe spul zou ik niet zo vlot mee zijn...

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 14:40

Sorriso schreef:
Op zich niet slecht, maar wat al gezegd wordt; hij kijkt wat veel naar buiten. Miss met 2 lijnen longeren een optie? Of bijzet idd. Verder vind ik dat ie wel wat aan mag komen. Enneuh dat blauwe spul zou ik niet zo vlot mee zijn...

Ja hij kijkt heel erg naar buiten. z'n aandacht was er ook echt niet bij. maar ik had op dat moment en geen neusriem en geen bijzets. En er waren 3 andere paarden aan het rijden in de naastliggende bak en er liepen paarden en de wei en in de stapmolen.
En ja dat vond die veel interessanter Clown
Hij mag idd wat aankomen zijn we ook al mee bezig.
Blauwe spul werkt heel erg goed. Inmiddels is de da er ook al bijgeweest dus het al bijna weg.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:58

Ingridje16 schreef:
Ik moet toch nog even bijzets halen dan ga ik meteen wel even kijken voor materiaal om serieus te longeren.

Dan heb je nu een goede reden om dat om te gooien het paard is niet alleen mager maat heeft ook geen spieren er nu opklimmen en alleen rijden geeft diverse problemen in zijn spieren.

Ook geen bijzets halen daar zet je je paard te vast mee. Gewoon simpel een singeltje en wat touwtjes daarmee kan je de lengte afstellen en en lager en hoger instellen. Dit om zijn rugspieren te trainen voor als je er zo op gaat zitten.
Je kan met goed longeren zoveel winnen en verbeteren waardoor je paard erg snel opknapt.

Veel paarden als je ze los longeerd kijken naar buiten daarom is longeren met touwtjes een goede en vriendelijke manier om hem iets naar binnen te laten kijken.

heb je niet iemand op stal die je kan helpen?. Is zeker de moeite waard om wat geld en energie in te steken.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 15:25

Prisca schreef:
Ingridje16 schreef:

Dan heb je nu een goede reden om dat om te gooien het paard is niet alleen mager maat heeft ook geen spieren er nu opklimmen en alleen rijden geeft diverse problemen in zijn spieren.

Ook geen bijzets halen daar zet je je paard te vast mee. Gewoon simpel een singeltje en wat touwtjes daarmee kan je de lengte afstellen en en lager en hoger instellen. Dit om zijn rugspieren te trainen voor als je er zo op gaat zitten.
Je kan met goed longeren zoveel winnen en verbeteren waardoor je paard erg snel opknapt.

Veel paarden als je ze los longeerd kijken naar buiten daarom is longeren met touwtjes een goede en vriendelijke manier om hem iets naar binnen te laten kijken.

heb je niet iemand op stal die je kan helpen?. Is zeker de moeite waard om wat geld en energie in te steken.

er zijn zat mensen op stal die me nu al helpen.
Ik ben niet zo'n fan van touwtjes en mij is aangeraden om er bijzets aan te gooien. Die kan je ook heel los laten.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:14

Je bent er in ieder geval goed mee bezig, zo lijkt het. Als je hem wat meer bijpakt komt die bespiering vanzelf wel. Succes nog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:18

Als het aan mij ligt mag hij best wel een beetje aankomen hoor Lachen.
Verder wel een leuk paardje!, zeker.
ik zou zeker snel gaan zoeken naar een goed, passend zadel, ik wil best wel graag weten hoe mooi/goed hij wel niet is onder het zadel Lachen

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 16:45

peaches_ schreef:
ik zou zeker snel gaan zoeken naar een goed, passend zadel, ik wil best wel graag weten hoe mooi/goed hij wel niet is onder het zadel Lachen

Bedankt voor je reactie.
maar als je iets naar boven had gelezen had je gezien dat hij ook gewoon te mager is en ik daar al mee bezig ben, en ik heb al een zadel gevonden Haha!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 16:47

Sorriso schreef:
Je bent er in ieder geval goed mee bezig, zo lijkt het. Als je hem wat meer bijpakt komt die bespiering vanzelf wel. Succes nog!

Bedankt.
ja het is nog een jong paard dus ik wil hem echt niks verkeerds leren want dan krijg je dat er weer heel moeilijk af.
Dus heb eigelijk wel altijd mensen bij me of ieder geval in de buurt die me kunnen helpen als het nodig is.
Het blijft toch een paard van 1.80 jong en nog onervaren en ik wil nou niet zeggen dat ik alles al weet Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:57

Ingridje16 schreef:
peaches_ schreef:

Bedankt voor je reactie.
maar als je iets naar boven had gelezen had je gezien dat hij ook gewoon te mager is en ik daar al mee bezig ben, en ik heb al een zadel gevonden Haha!

Oh sorry, ik dacht meer aan reageren dan aan het doorlezen van het topic, sorry Clown

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 18:15

Maakt niet uit Knipoog

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:02

Ingridje16 schreef:
er zijn zat mensen op stal die me nu al helpen.
Ik ben niet zo'n fan van touwtjes en mij is aangeraden om er bijzets aan te gooien. Die kan je ook heel los laten.

Ja klopt alleen de afstand tussen neus en licham blijft altij dhetzelfde termijn bij touwtjes ze de neus naar voren kunnen doen en dat is wat je wilt.
Waarom ben je geen fan van touwtjes?. ivm PP topic??.

Ik heb juist veel paarden de vernieling in zien gaan door de bijzets die alleen maar vast gezet werden en het paard gedwingen werden in een houding.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 11:14