Vage stelling. Iedere ruiter kan wat voor kampioen worden?
Clubkamioep kan zelfs de grootste kneus worden; gewoon een vereniging zoeken met weinig leden...
Kringkampioen B dressuur of B springen kan denk ik iedereen met een beetje mazzel wel worden.
Om regiokamioen Z2 of ZZ springen te worden zul je als ruiter denk ik wat meer kwaliteiten moeten bezitten. M.a.w.; ik denk dat de spoeling hier al dunner wordt.
En het worden van Nederlands, Europees of wereldkampioen is helemaal maar voor een enkeling weggelegd.
Hoe zwaarder het kamioenschap hoe dunner de spoeling.
Alicia2u schreef:Zoals ik op de vorige pagina ook al zei zijn er een aantal dingen die een ruiter maken of breken:
- Talent
- Ervaring
- Fysieke attributen (bv. atletisch lichaam)
- Vaardigheid
- Equipment (weet et NL woord niet. Valt ook Paard en Doping onder)
Karakter is ook heel belangrijk. Al heb je nog zoveel talent; als je geen doorzettingsvermogen en incasseringsvermogen hebt houdt het ook op. Geld is ook altijd wel handig, maar met alleen geld en geen talent, doorzettingsvermogen etc. kom je er echt niet.
Kijk naar Adelinde Cornelissen; zij presteert goed in de GP, is niet van rijke komaf, heeft geen sponsors, is gewoon nog amateur en heeft een baan in het onderwijs geloof ik. Zij heeft denk ik wel het juiste karakter, het juiste paard en het talent.