dat wil niet zeggen dat jullie dat ook doen, maar laat je alsjeblieft niet opjutten door de stalhouder maar neem de tijd....
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Dana01 schreef:ik heb een paar jaar geleden een haf daar weg gehaald, die was ook beleerd, ik ben 2!! jaar bezig geweest om daar ontspanning in te krijgen... dit is dus overduidelijk niet de juiste manier
dat wil niet zeggen dat jullie dat ook doen, maar laat je alsjeblieft niet opjutten door de stalhouder maar neem de tijd....
pastel schreef:ik begrijp het niet zo goed, is dit nou de eerste keer dat je op haf 3 zit?
dan vraag ik mij ook nog af waarom je dan zo "rechtop"zit paarden die net beleerd worden worden juist wat onlast op de rug door iets voorover te zitten.
en als je werkelijk niet eerder op deze paarden hebt gereden waarom rij je dan met een ander ruiter in de bak?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HIK7FISO.jpg

pastel schreef:en als je werkelijk niet eerder op deze paarden hebt gereden waarom rij je dan met een ander ruiter in de bak?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HIK7FISO.jpg

sjorsie schreef:Dana01 schreef:ik heb een paar jaar geleden een haf daar weg gehaald, die was ook beleerd, ik ben 2!! jaar bezig geweest om daar ontspanning in te krijgen... dit is dus overduidelijk niet de juiste manier
als hij 2 onervaren meisjes die haflingers in laat rijden, zegt dat al heel veel over de stalhouder en niet in positieve zin

Martine_m schreef:Ja eigenlijk rij ik pas twee maanden paard en weet ik totaal niet waar ik mee bezig ben
wendyashley schreef:...
Verder lijkt het er ook op dat op elk paardje het zelfde zadel ligt, het mogen dan allemaal hafjes zijn maar geen enkele paardenrug is het zelfde.
...
Jaimyliefje schreef:wendyashley schreef:...
Verder lijkt het er ook op dat op elk paardje het zelfde zadel ligt, het mogen dan allemaal hafjes zijn maar geen enkele paardenrug is het zelfde.
...
viel mij ook al op,
koop desnoods een bontje voor eronder, zodat het in ieder geval beter ligt..
sjorsie schreef:Martine_m schreef:Ja eigenlijk rij ik pas twee maanden paard en weet ik totaal niet waar ik mee bezig ben
deze reactie geeft al aan dat je niet ervaren bent, het gaat niet om hoe lang jij al paardrijd, maar om watvoor ervaring je hebt met jonge paarden en met inrijden, een paard verpesten is heel gemakkelijk maar netjes en gecontroleerd inrijden is helemaal niet zo makkelijk
wendyashley schreef:Jaimyliefje schreef:
viel mij ook al op,
koop desnoods een bontje voor eronder, zodat het in ieder geval beter ligt..
Van een bontje gaat het echt niet beter liggen als het niet past, dan kun je het alleen maar erger maken.
@TS: Goedbedoeld advies --> Neem les met deze paardjes, dan kun je er ontzettend veel van leren en dan komen jullie er vast wel
smit_ilse schreef:In je profiel staat totaal iets anders dan net 2 maanden rijden!
Verder ziet het er niet ontspannen en vriendelijk uit. Ik zou als je er mee doorgaat een goede instructie zoeken want hier hebben de paarden alleen maar last van.
Ik bedoelde het eerste stukje over dat ze schreef dat ze net 2 weken reed!

Martine_m schreef:westernpower schreef:heb je er al meer opgezeten dan?
Ja heb ik wel.. aleen haf 3 voor de eerste keer.... hij was hier net van de longe af en is er na deze fotos direct weer aan gegaan.. we zijn nu verder bezig aan de longe.. de eigenaar van deze paardjes weet niet persies wat er mee is gedaan dus wij zijn ook een beetje aan het kijken wat ze kunnen..
met haf 3 zijn we nu voornamelijk aan het longeren en hem een beetje aan het laten wennen.. gaat echt al stukken beter!