inrijden van 3 hafjes..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dana01

Re: inrijden van 3 hafjes.. (alle 3 te koop of te lease)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:29

ik heb een paar jaar geleden een haf daar weg gehaald, die was ook beleerd, ik ben 2!! jaar bezig geweest om daar ontspanning in te krijgen... dit is dus overduidelijk niet de juiste manier
dat wil niet zeggen dat jullie dat ook doen, maar laat je alsjeblieft niet opjutten door de stalhouder maar neem de tijd....

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:32

Dana01 schreef:
ik heb een paar jaar geleden een haf daar weg gehaald, die was ook beleerd, ik ben 2!! jaar bezig geweest om daar ontspanning in te krijgen... dit is dus overduidelijk niet de juiste manier
dat wil niet zeggen dat jullie dat ook doen, maar laat je alsjeblieft niet opjutten door de stalhouder maar neem de tijd....

als hij 2 onervaren meisjes die haflingers in laat rijden, zegt dat al heel veel over de stalhouder en niet in positieve zin

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:36

ik begrijp het niet zo goed, is dit nou de eerste keer dat je op haf 3 zit?
dan vraag ik mij ook nog af waarom je dan zo "rechtop"zit paarden die net beleerd worden worden juist wat ontlast op de rug door iets voorover te zitten.
en als je werkelijk niet eerder op deze paarden hebt gereden waarom rij je dan met een ander ruiter in de bak?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HIK7FISO.jpg
Laatst bijgewerkt door pastel op 08-10-07 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:37

vind vooral bij haf 3 erg gespannen en vervelend om naar te kijken
pony`s inrijden is leuk, maar ziet er niet erg proffesioneel uit. Is erg belangrijk, als basis niet goe dis, of paard verknoeid word ben je erg lang mee bzig om goed te kijrgen
( ervaring met meerdere paarden)
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 08-10-07 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:38

pastel schreef:
ik begrijp het niet zo goed, is dit nou de eerste keer dat je op haf 3 zit?
dan vraag ik mij ook nog af waarom je dan zo "rechtop"zit paarden die net beleerd worden worden juist wat onlast op de rug door iets voorover te zitten.
en als je werkelijk niet eerder op deze paarden hebt gereden waarom rij je dan met een ander ruiter in de bak?

omdat ze geen idee hebben wat ze aan het doen zijn, ze doen maar wat

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:38

heel normaal daar, ze lieten mij proefrijden in een overvolle binnenbak op wat later bleek een wandelende tijdbom Clown

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 20:40

pastel schreef:

We waren aan het rijden en toen kwam dat meisje met haar pony in de bak.. toen zijn wij naar buiten gegaan.. en met springen weer naar binnen...

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 20:41

sjorsie schreef:
Dana01 schreef:

als hij 2 onervaren meisjes die haflingers in laat rijden, zegt dat al heel veel over de stalhouder en niet in positieve zin

Ja eigenlijk rij ik pas twee maanden paard en weet ik totaal niet waar ik mee bezig ben

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:43

er is niemand die dat zegt, er word alleen gezegd dat je misschien te snel gaat .... dat zal jouw keuze niet zijn, maar het gebeurd wel

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:44

tjee, wij hebben er al een paar keer over gedaan om van stap over te gaan naar draf..
daarvoor hebben we echt heel lang gelongeerd,
dus ik vind het al vreemd dat je meteen gaat draven... (en galoperen)
Zelf zou ik niet eens met weinig inrij ervaring drie haflingers in WILLEN rijden,
omdat ik zou weten dat ik ze zou verpesten, op die manier.

Ik zou eens overnieuw gaan beginnen,
een aantal keren zonder te rijden met zadel longeren,
de eerste aantal keren alléén stappen,
en heel veel belonen als ze rustig zijn, en negeren of streng toespreken als ze iets fout doen. en daar bedoel ik dan mee bokken,
niet wanneer ze niet reageren op het been oid. ik zou sowieso die eerste keren aan de longe doen zodat je draf aanfgeeft met been en zweep zodat ze dat dan meteen begrijpen..

je moet echt rustig aan doen met net ingereden pony's, rustig in de hand enzo..
het kan hartstikke fout gaan, en dit is wél hun toekomst..

Verder wel erg leuke pony's Lachen
ik hoop dat je het ze ook gunt om zo leuk te blijven..
dus wacht nog even met galoperen en ga eerst rustig aan alle hulpen aanleren, op een rustige, vriendelijke manier..
des te meer plezier hun volgende verzorger er aan zal hebben...

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:48

Zucht, ts, bekijk je eigen foto's eens. Denk je dat je de persoon bent om die paardjes in te rijden?
Doe wat het beste voor de paardjes is, niet voor jou of voor de stalhouder.
Die paardjes worden er echt niet blijer van als er later een gefrustreerd iemand op zit die er geen land meer mee kan bezeilen omdat ze zo snel zijn ingereden.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:49

Martine_m schreef:
Ja eigenlijk rij ik pas twee maanden paard en weet ik totaal niet waar ik mee bezig ben

deze reactie geeft al aan dat je niet ervaren bent, het gaat niet om hoe lang jij al paardrijd, maar om watvoor ervaring je hebt met jonge paarden en met inrijden, een paard verpesten is heel gemakkelijk maar netjes en gecontroleerd inrijden is helemaal niet zo makkelijk

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:55

De reden waarom ik vraag of het werkelijk de eerste keer is dat je erop zit heeft alles te maken met wat je doet met deze 3 hafjes.
mijn paard is al een jaar onder het zadel en begint nu de galop goed door te krijgen het koste hem heel veel moeite.
maar niet alleen dat, je vraagt erg veel van paarden die niet gewent zijn een ruiter op hun rug te dragen en als ze zo kort onder het zadel zijn vind ik het knap dat ze al die hulpen al doorhebben.
ze hebben ook niet veel bespiering dus dit is gewoon enorm zwaar voor de hafjes met name haf 3 die er wat schraal uitziet.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:55

Naja, commentaar heb je al genoeg, vind het verder leuke haflingers & nog succes met ze Knipoog

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:19

Of je nou 2 maanden rijd of al jaren, en al meerdere paarden hebt ingereden of dit de eerste zijn, sorry meid maar ik vind jouw hele houding+rijstijl niet echt netjes.
Deze paardjes zijn erg gespannen en aan jouw houding te zien jij zelf ook.
Paarden inrijden doe je stap voor stap, en niet in zo kort mogelijke tijd iets proberen erin te stampen.
Het enige waar deze paardjes aan wennen is iemand op de rug dragen, maar om nou te spreken van inrijden en doorrijden.
Verder lijkt het er ook op dat op elk paardje het zelfde zadel ligt, het mogen dan allemaal hafjes zijn maar geen enkele paardenrug is het zelfde.

Zoals Pastel ook al zei vind ik het erg knap dat deze paardjes al zoveel voor je doen, ook ik ben al ruim 1 jaar bezig met mijn paard inrijden en ook mijn paard heeft nog steeds problemen met meerder basis elementen in de dressuur.

Ik vind het erg knap dat je al zo ver komt met deze hafjes, of ik kan beter zeggen: ik vind het erg knap van deze hafjes dat ze zoveel pikken.

Ik heb al heel wat paarden ingereden, maar zulke makke schaapjes heb ik nog niet meegemaakt.

1 advies: ga voortaan ook eerst een tijdje aan de longe rijden totdat het paardje een beetje snapt wat de bedoeling is,en zorg voor zoveel mogelijk hulp bij het inrijden, nu rijd je rond op zo goed als onbestuurbare paarden.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:28

wendyashley schreef:
...

Verder lijkt het er ook op dat op elk paardje het zelfde zadel ligt, het mogen dan allemaal hafjes zijn maar geen enkele paardenrug is het zelfde.

...

viel mij ook al op,
koop desnoods een bontje voor eronder, zodat het in ieder geval beter ligt..

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:38

Jaimyliefje schreef:
wendyashley schreef:
...

...

viel mij ook al op,

Van een bontje gaat het echt niet beter liggen als het niet past, dan kun je het alleen maar erger maken.

@TS: Goedbedoeld advies --> Neem les met deze paardjes, dan kun je er ontzettend veel van leren en dan komen jullie er vast wel Lachen

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:40

sjorsie schreef:
Martine_m schreef:

deze reactie geeft al aan dat je niet ervaren bent, het gaat niet om hoe lang jij al paardrijd, maar om watvoor ervaring je hebt met jonge paarden en met inrijden, een paard verpesten is heel gemakkelijk maar netjes en gecontroleerd inrijden is helemaal niet zo makkelijk

In je profiel staat totaal iets anders dan net 2 maanden rijden!

Verder ziet het er niet ontspannen en vriendelijk uit. Ik zou als je er mee doorgaat een goede instructie zoeken want hier hebben de paarden alleen maar last van.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:43

wendyashley schreef:
Jaimyliefje schreef:

viel mij ook al op,

Van een bontje gaat het echt niet beter liggen als het niet past, dan kun je het alleen maar erger maken.

@TS: Goedbedoeld advies --> Neem les met deze paardjes, dan kun je er ontzettend veel van leren en dan komen jullie er vast wel Lachen

soms wel, maarja, idd niet altijd.
bij ons paardje gaat het zadel bijv. wel beter liggen van het bontje.
en wij gebruiken het zadel op onze beide pony's.
op beide ligt het perfect,
op de een met, en op de ander zonder bontje..

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:43

die ponys worden over een paar weken als volledig beleerd aangeboden Lips are sealed

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:51

smit_ilse schreef:
In je profiel staat totaal iets anders dan net 2 maanden rijden!

Verder ziet het er niet ontspannen en vriendelijk uit. Ik zou als je er mee doorgaat een goede instructie zoeken want hier hebben de paarden alleen maar last van.

Waarom qoute je mij nou?

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:54

oh sorry Bloos Ik bedoelde het eerste stukje over dat ze schreef dat ze net 2 weken reed!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:55

oke Haha!

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:57

haha en kan niet echt zeggen dat het al erg laat is Haha!

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:58

Martine_m schreef:
westernpower schreef:
heb je er al meer opgezeten dan?

Ja heb ik wel.. aleen haf 3 voor de eerste keer.... hij was hier net van de longe af en is er na deze fotos direct weer aan gegaan.. we zijn nu verder bezig aan de longe.. de eigenaar van deze paardjes weet niet persies wat er mee is gedaan dus wij zijn ook een beetje aan het kijken wat ze kunnen..
met haf 3 zijn we nu voornamelijk aan het longeren en hem een beetje aan het laten wennen.. gaat echt al stukken beter!

ehm... in je 1e beginpost staat tocht duidelijk dat jullie er mee zijn beetje beginne met springen
vind ik nou niet echt rustig aan doen en laten wennen.. zal aan mij liggen..
foto's zien er een beetje uit als beginners (de ruiters) sorry dat ik het zeg..
weet natuurlijk niet wat voor ervaring je hebt...