onze 2 jarige bijrijder @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: onze 2 jarige bijrijder @ work met de hengsten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:48

KiWiKo schreef:
naaa RK ding is ook niet vies van stout Lachen Lachen en jij weet net zo goed als ik dat een shet (of kruising hiervan) geen sjit pikt Lachen

ik moet hier wel om lachen, dier gooit zijn kop tussen zijn voorbenen en zet de ruiter hiermee gruwelijk buitenspel Lachen ruiter heeft niks meer te vertellen...

kim ken je de combinatie in kwestie misschien?
Toch vind ik het er gruwelijk uit zien zoals dit dier in de mond getrokken word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:48

KiWiKo schreef:
naaa RK ding is ook niet vies van stout Lachen Lachen en jij weet net zo goed als ik dat een shet (of kruising hiervan) geen sjit pikt Lachen

ik moet hier wel om lachen, dier gooit zijn kop tussen zijn voorbenen en zet de ruiter hiermee gruwelijk buitenspel Lachen ruiter heeft niks meer te vertellen...

Maar heeft wel zijn mondje open door al die lol....

nee ruiter heeft niks meer te vertellen dooordat hijde trekhandjes van de onkundige ruiter wil ontlopen...en bij zulke onkundige ruiter zet je een klein meisje...slim...heel slim....dacht dat ouders slimmer zouden zijn...helaas....

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:50

KarinvdM schreef:
Vroeger noemden we dit lol met je knol en spelenderwijs leren rijden... Tegenwoordig schijnt het een doodzonde te zijn. Nagelbijten / Gniffelen

Volgens mij zaten er toen ook geen kinderen van 2 op een pony hoor (tja caps waren er toen ws minder, volgens mij zijn die er nu nog steeds niet in deze kleine maatjes). Spelenderwijs iets leren prima, maar dan wel als ze iets ouder zijn en niet ten koste van een pony.. Volgens mij 'leert' het voorste kind hier bar weinig van.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:51

OOOO kwa ruitertje en veiligheid ben ik het meer dan met je eens......... is buiten kijf Lachen Lachen

maar we weten allemaal hoe dit soort pownies zijn............ mij pleuren ze er zonder pardon naast Lachen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:52

En waarom doen ze dat?
Juist ja...omdat de ruiter dan te grof is....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:52

Lianne84 schreef:
KarinvdM schreef:
Vroeger noemden we dit lol met je knol en spelenderwijs leren rijden... Tegenwoordig schijnt het een doodzonde te zijn. Nagelbijten / Gniffelen

Volgens mij zaten er toen ook geen kinderen van 2 op een pony hoor (tja caps waren er toen ws minder, volgens mij zijn die er nu nog steeds niet in deze kleine maatjes). Spelenderwijs iets leren prima, maar dan wel als ze iets ouder zijn en niet ten koste van een pony.. Volgens mij 'leert' het voorste kind hier bar weinig van.

leer je uberhaubt zoiets op deze leeftijd??
zeg maar op, wat deed jij toen je 2 was?
kun je je daar nog iets van herinneren?
stappen op deze wijze , okej das leuk voor het kind, en veilig, maar dit... Lips are sealed

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:53

Ik zat als klein meisje ook weleens zonder cap op een pony, maar dat bleef bij stilstaan en een rondje stappen en dan werd de pony ook nog goed vastgehouden. Dit vind ik dus geen lol met de knol meer, erg onverantwoordelijk omdat dat oudere meisje nou niet echt super stabiel oogt op de pony. Als het gewoon een beetje stappen zou zijn, had ik er niks op tegen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:53

en gelijk hebben ze, zouden meer paarden moeten doen Lachen

shets en kruisingen daarvan zijn meer mans dan mensen aankunnen Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:54

maar dat doet deze arme ziel niet.
Overigens bestaan er wel kleine capjes; zij hebben een capje voor mijin neefje van twee.

Rk zegt steeds wat ik denk... *haalt schouders op*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:55

Met je eens...maar bij die kleintjes is het lol met de knol...bij grotere zou het in de krul trekken heten

Shoot me...maar volgensmij hebben de paardjes hetzelfe gevoel in hun mondje....

En wat idd het kleine kindje hier van leert?
Voor hetzelfde geld was ze er dus afgedonderd en in het gunstige geval alleen maar bang van paarden geworden.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:56

Jolandaa_ schreef:
vroeger wisten ze ook lang niet zo veel van de gevaren en gevolgen van dit soort stommiteiten.

Ik denk dat dat wel meevalt hoor, maar tegenwoordig is een helm iets dat heilig schijnt te zijn en waardoor het allemaal opeens veilig is.

Lianne84 schreef:

Ik heb ze wel jonger bij me voorop het zadel gehad.
Nee zo'n kleintje leert hier op zich niet van, wel dat het leuk is om op een pony te zitten.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:58

Ziet er schattig uit, en zal het kindje ook leuk vinden, maar verantwoordelijk is een woord dat onbekend is..
Allereerst hang je vreselijk aan de teugels, je valt bijna achterover op sommige foto's, en daardoor loopt hij zo overdreve diep.. zou ik overigens ook doen om van het gepluk af te komen.
En natuurlijk het punt over de cap, voor het kindje, maar ook voor jezelf!
Bij de foto's van het zusje (als ik het goed heb) zie je veel weerstand en spanning bij de pony, wat het er niet erg vriendelijk uit laat zien...
En ook bij de foto's van jezelf met het kindje vind ik het wat gespannen uitzien, vind het zelf niet zo'n goed idee in het geheel..
Begin met een zadeltje op en ga stappen, misschien een rondje draven, maar galop met z'n dreumes is niet zo'n goed idee, zeker niet zonder zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:58

Maar ik denk dat jij je paard een stuk beter onder controle hebt en ook niet hoeft te trekken om controle te bewaren Lachen

Dat het kindje voorop zit zonder cap stoort me niet zo...wordt soms ookw at simpel van het cap gedoe...maar op deze manier?

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:59

KarinvdM schreef:
Lianne84 schreef:

Ik heb ze wel jonger bij me voorop het zadel gehad.

Tja en ik vind dat dus echt onverantwoord. Ligt er een beetje aan wat je doet natuurlijk, over een rondje stappen zul je mij echt niet horen en over wel of geen cap bij zo'n kleintje ook niet. Maar als je gaat draven/galopperen op een pony die de ruiter niet onder controle heeft én dan ook nog geen cap op hebt ben je imo echt niet slim bezig. Of het nou tegenwoordige tijd is of 'vroegah' maakt mij geen reet uit.
Laatst bijgewerkt door Figaro op 08-10-07 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

KarinvdM schreef:

Met de nadruk op "dood" ben ik bang. Kan me nog een topic herinneren van niet zo lang geleden waarin een meisje van een jaar of 9 even op een pony ging zitten (zonder cap) na de les om haar moeder te imponeren. Ik weet niet of ze inmiddels uit d'r coma is.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 08-10-07 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

runningkawa schreef:
En wat idd het kleine kindje hier van leert?
Voor hetzelfde geld was ze er dus afgedonderd en in het gunstige geval alleen maar bang van paarden geworden.

Ik mag hopen respect voor het wezen paard Lachen .......... er zit verder geen dwang op...... alleen een hoofdstelletje, diertje kan alle kanten op......... en hij is lief, heel lief. maar hemellief hoe verkeerd zou dit gaan als ze op een wat zichzelf meer respecterende pownie zouden zitten........ deze ziet er nog wel de lol van in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:01

zie jij echt lol kim??
Je mag mijn lenzen wel ff lenen Lachen
Welke lol als het paard zo loopt door een onhandige trek meid??
Ik ben het meestal met je eens..maar hier niet Lachen
Pony is idd veeeeel te lief...je zou ze bijna zandhappen toewensen met dit getrek...let op bokkers..ik zeg bijna

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:01

Oei..

Dat je er zelf nog zo op gaat zitten is nog tot daar aan toe. Moet je natuurlijk helemaal zelf weten en de gevolgen zijn ook voor jou.
Maar dat je een klein 2jarig meisje er in mee neemt vind ik bloedlink. Lol met je knol tot daar aan toe, maar zie wel de verantwoordelijk voor wat er gebeurd wanneer de pony het wel echt zat is. Het is en blijven dieren, en dat geldt ook voor de braafste.

Ik zie hier persoonlijk geen lol in.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:02

runningkawa schreef:
Zonder bescherming is iets waar ik niet zo mee zit...cap halpt niet als je onder de hoefjes komt...

Een cap helpt wel degelijk Knipoog ik ken iemand die dood was zonder d'r cap. D'r paard had recht op d'r hoofd getrapt, en d'r cap zat al door d'r kaak, je kan je wel voorstellen dat ze dood was zonder cap ...

Ik vind het idd niet direct verantwoordelijk Tong uitsteken aan de gezichten te zien had de 'berijdster' moeite genoeg om 't kindje vast te houden, waardoor de pony keihard in z'n mond getrokken werd. Nouw als je dat dan perse moet doen, vraag dan iemand om te longeren, zodat je dat kind tenminste deftig vast kan houden Misselijk

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:03

runningkawa schreef:
Maar ik denk dat jij je paard een stuk beter onder controle hebt en ook niet hoeft te trekken om controle te bewaren Lachen

Is dit op mij gericht?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:04

spelen met een pony is geweldig, zo`n kleintje er ff oplaten ook, maar idd geen cap, en dan zonder zadel gallop. om evenwicht te bewaren hangt ze volle gewicht aan teugel en dat ziet alles behalve prettig uit.
Om klein kindje te laten rijdne, kan je ook in stap doen, alleen opzetten, en ernaast lopen, zo kan ze ook rijden en word er niet zo aan die pony getrokken
en als t de pony teveel word bokt hij hun wel af?? nou, sommige pony`s zijn zo braaf dat die zich inhouden.
en stel dat die bokte, konden ze beide zandhappen zonder cap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:05

Loizy schreef:
runningkawa schreef:

Is dit op mij gericht?

Nee naar karin, die het er over had dat ze ook wel eens een kindje voorop had Lachen

YoYo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:06

ik vind dit echt te gevaarlijk
al is het een shetlander als dat kleine kind eraf donderd

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:07

Ooo oke, ik dacht al Knipoog

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:07

YoYo_ schreef:
ik vind dit echt te gevaarlijk
al is het een shetlander als dat kleine kind eraf donderd

Shetten staan er regelmatig om bekend dat dat niet de makkelijkste pony's zijn.. dus het maakt niet uit wat voor ras 't is..