Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Bedankt voor je tips! Safiera schreef:Zadel ligt idd te ver naar voren. Op welke foto's vind je te zien dat ze het wel kan? En hoe maak je duidelijk dat je wilt dat ze haar rug bolmaakt? Als ze het zou begrijpen zou ze het vast wel doen (voor een wortel).
) geoefend. Lekker aan een zo los mogelijk teugeltje slangevoltes, stelling, kleine volte, halthouden achterwaarts en weer weg. Heb heel veel ik het temop gevarieeerd. Op het laatst liep ze echt lekker! Ik kon haar zo op mijn zit terugrijden naar stap/halthouden. Had trouwens een staartriem aan het zadel vastgemaakt. Het bleef netjes liggen! Dinsdag heb ik vrij dus dan moet ze er weer aan geloven 
) en in galop lijkt het alsof ze een beetje uit het zadel komt en aan de teugels gaat hangen.

. Ik zal erop hameren dat ze ontspant (werkt ook niet echt he, als ik ga hameren
) Bedankt voor de tips, gaan nu joga-oefeningen doen met rijden, wie weet helpt dat.