Adriana schreef:Suus in wat geef je hem afwisseling? Wat betekent afwisseling voor jou? Je hebt natuurlijk wel een springpaard onder je reet. Ik weet dat je hebt gezegd dat hij niet kan springen, maar hebben jullie dat ook met regelmaat uitgeprobeerd. Paarden kunnen ook groeien in het werk en het wil niet zeggen dat ze bij iedere ruiter goed hun best doen.
Je hebt nu eenmaal een paard die qua familieleden al niet de makkelijkste zijn, maar het zijn fantastische paarden mits je ze eenmaal voor je hebt gewonnen.
Laat Willy eens met hem een cross training doen op een afgesloten ruimte, mocht ie wel opeens wakker worden Willy kan er heel makkelijk afspringen.
Wat grondtraining betreft hmm is een idee ook niet verkeerd, is er is 1 maar je moet engelen geduld hebben. Casmir weet jouw zwakke plek. Het is niet zozeer dat je aan Casmir moet werken, als wel aan jezelf. Ik hoop niet dat je het vervelend vindt dat ik dat zo plaats, want ik bedoel het om te helpen.
En je hebt een instructrise nodig die van ontspanning uitgaat...
oke dat klopt ik heb ook zeker mijn fouten.
Ik ga ook lessen ergens anders volgen volgens mij als ik het goed heb www.evenwicht.eu
daar staan wel dingen bij waarvan ik denk ja dat is wat ik zoek.
Ik sping balkjes met casmir in galop soms denkt hij dat er een hele hindernis staat

maar ik wil wel iets meer met hem gaan springen