Les met ukanho Toppertje M oefeningen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

R_emkee

Re: Les met ukanho Toppertje M oefeningen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 08:06

@ karin_gracia: okee met sommige dingen ben ik het een sen met anders ook niet.. dat met op de volte ben ik het niet mee eens het lijkt allemaal beetje hard maar het is niet zo hij is namelijk niet echt heel erg gevoelig voor me hulpen.. oke ja dan weet ik wel dat hij beter aan me been moet en ja dat klopt ook en dan zullen mensen zich nu ook we gaaan afvragen warom in dan in gods naam al deze oefeningen doe,. maar dat doe ik juist om hem beter te leren reageren om hulpen van mij en om zijn achterhand beter los te krijgen en met dat verzamelen ja dat klopt dat hij zich hard maakt maar dit deden we pas voor de 2e x en ik mag dat ook alleen doen als ik in de les rij..En veder zijn we nu gewoon weer bij een nieuw stukje wat weer even wat moeilijker gaat maar daar moet die dus ook door heen gaan komen.. Veder bedankt voor je tips en bedankt voor je compliment Haha!

LiiSz_lOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 15:35

heej rem, hier dan ook maar wat he Tong uitsteken Probeer hem goed op lengte te houden he en dat achterbeen goed actief te houden Clown op naar het M he Tong uitsteken liefs

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 15:56

@ LiiSz_lOver: oke ik zal der op letten ja met achterbeen actief houden zijn we juist mee bezig Knipoog want dat heb je nodig in het M dus Daarom ga ik nog ff niet naar het M Tong uitsteken maare Sucses in het M2 hea Knipoog

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:07

Leuke pony. Lachen
Je pony mag wel ronder lopen, je kunt af en toe zien dat hij zijn kaak niet lekker loslaat, ik weet niet hoe je inrijd?
Misschien dat je eens moet proberen lekker laag en rond los te rijden, daarvan zal hij ook fijner door zijn rug gaan lopen (als je het op de goede manier doet natuurlijk Knipoog ) en waarschijnlijk zal hij dan ook veel makkelijker op te pakken zijn.

Misschien een domme vraag, maar wat was je op het 2e filmpje aan het doen? Travers? (niet aanvallend bedoeld hoor)
Verder je ellebogen dichter bij je lichaam houden en je kan best wat trotser gaan zitten hoor, je mag trots zijn op je pony! Knipoog

Verder vind ik het er goed uitzien, dat gaat wel lukken met jullie!

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 19:24

@ Marly_: oke ja ik ben nu vooral bezig om hem rond en laag te bproberen te rijden in het begin maar hij wilt nog niet echt lekker zakken dat vind hij erg lastig.. het is trouwens ook een springgefokte pony.. ik weet niet of het daar mee te maken heeft , maar dat zal wel niet,, Tong uitsteken maar veder wat ik op het 2e filmpje aan het doen ben is verzamelen Knipoog dit deden we pas voor de 2e x en hij pikt het al aardig goed op Knipoog
Maar veder je betn trouwens de Aller eerste die iets zegt over mijn ellebogen dus ik weet neit echt wat je bedoeld dat ik ze dichter bij me lichaam moet houden want volgens mij doe ik dat al wel.. En veder over me houding eerder zat ik erg nog erger op dus voor mijn doen zit ik der zo al trots op Tong uitsteken haha
maare veder bedankt voor je tips en complimenten Knipoog

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 22:15

uukje het toppertje ze gaan met zijn twee bakken en bakken vooruit
voor mij zit er nu met papaya een blessure in Ach gut
maar dat gaat ook weer wel over
gaa zo door meiss!!

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-07 07:23

@ Rominy: Bedankt meisjee Knipoog Kusje voor papaya (K)

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:24

uukjee_lover schreef:
@ karin_gracia: okee met sommige dingen ben ik het een sen met anders ook niet.. dat met op de volte ben ik het niet mee eens het lijkt allemaal beetje hard maar het is niet zo hij is namelijk niet echt heel erg gevoelig voor me hulpen.. oke ja dan weet ik wel dat hij beter aan me been moet en ja dat klopt ook en dan zullen mensen zich nu ook we gaaan afvragen warom in dan in gods naam al deze oefeningen doe,. maar dat doe ik juist om hem beter te leren reageren om hulpen van mij en om zijn achterhand beter los te krijgen en met dat verzamelen ja dat klopt dat hij zich hard maakt maar dit deden we pas voor de 2e x en ik mag dat ook alleen doen als ik in de les rij..En veder zijn we nu gewoon weer bij een nieuw stukje wat weer even wat moeilijker gaat maar daar moet die dus ook door heen gaan komen.. Veder bedankt voor je tips en bedankt voor je compliment Haha!

probeer alsjeblieft wat meer alinea's te maken, want dit leest echt heel vervelend Tong uitsteken

maar dat met de volte begrijp ik niet helemaal... je hulpen lijken streng maar dat is niet zo, want hij reageert toch niet goed???
het is echt niet raar dat je deze oefeningen doet hoor, maar de manier waarop zou ik gewoon wat aanpassen.
zet de ontspanning voorop, en probeer echt te werken aan je strenge handen, zodat je wel een mooie aanleuning krijgt. Anders komt hij nooit mooi aan je hulpen.
de oefening is echt geschikt om hem voor je hulpen te krijgen, maar de manier waarop niet.

bij het verzamelen snap ik wel dat er nog spanning bij komt kijken vooral als je het pas voor de 2e keer probeert, hier zul je gewoon nog moeten uitvinden hoe je hem ontspannen kan houden, de grens een beetje opzoeken.

als je naar je laatste filmpje kijkt, zie je ook goed waar Marly het over heeft, je ziet heel duidelijk dat je je ellebogen soms wat afsteekt. wel heel goed dat je je houding al veel hebt verbeterd!

hoop dat je het begrijpt, en probeer ook een beetje objectief naar jezelf te kijken he Knipoog

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 12:36

@Karin_Gracia: ja dat met me handen ben ik het een smaar me hulpen waren echt neit streng of hard.
want dat zou mijn lesgever dan ook wel gezegt hebben dat ik wat rustig moest zijn..
en dat zei ze neit dus..
maar okee ik zal op me ellbogen letten dan in vervolg hehe Tong uitsteken
Enne heb ik het zo goed in alinea's gezet Tong uitsteken
Veder bednakt voor je commentaar Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:43

Vind het leuke filmpjes en je hebt echt een leuk paardje Lachen
Plaats daar maar eens een keer duidelijke foto's van Knipoog
Ben het wel eens met sommige commentaar (en jij ook zoals je hier boven zegt Knipoog) Werk daaraan en het ziet er nóg beter uit Ja
Succes !
Xx

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 12:46

@[gast1122]: Bedankt ja dat ga ik ook zeker wel doen en ja duidelijke foto's dat komt der wel weer een x tja aan Knipoog speciaal voor jou Tong uitsteken haha maar ja dan meotik nog wel ff iemadn vinden die goed kan fotograveren en op het juiste moment Knipoog
Ik zal binnekort ook wel wat van springen laten zien Knipoog

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 14:50

okee, je hulpen zijn misschien niet hard ofzo, maar kunnen toch streng zijn zonder dat je het door hebt! iig goed dat je er wat mee gaat doen!

misschien kun je ook eens aan je lerares vragen wat ze vind van het gegeven commentaar hier op bokt, dan kun je er helemaal iets goeds mee doen.

en de alinea's: een stuk beter Haha!

ben idd ook wel benieuwd naar meer foto's... tis echt een lekker beest.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 18:20

@Karin_gracia: Haha! JeeJ uuk heeft nieuw fans Haha! Tong uitsteken
okee ik zal het eens gaan zegge over het commentaar..

Enjaa ik zal binne kort wel nieuwe foto's plaatsen. Knipoog
ik had vandaag ook weer les gehad en ging best wel goed Knipoog

Maar hij vind de middendraf erg moeilijk heeft iemand daar nos tips voor ofzo?
ik heb morgen een wedstrijd in de Klasse L2 Knipoog

noujaa tot de volgende x weer Knipoog

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 20:12

uhm.. nou ja ik heb je middendraf niet gezien natuurlijk dus het enige wat ik kan zeggen is: probeer de overgangen duidelijk te rijden, vang hem vantevoren iets meer op zodat zn kont er wat meer onder komt, ga niet als een speer weg, en vang hem op tijd weer op.

Dus probeer het er zo netjes mogelijk uit te laten zien door de opbouw iig netjes voor elkaar te hebben.

tja, dit is natuurlijk erg algemeen, maar vaak kun je hierdoor iig net een puntje hoger halen. Ook door het wat meer verzamelen vantevoren (niet teveel, moet niet heel erg opvallen natuurlijk Tong uitsteken ) komt de verruiming er ook mooier uit.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 21:09

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:34

Ziet er goed uit hoor Lachen
En alle commentaar is volgens mij wel gegeven Lachen

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 21:36

@ JorisDy: Dankjj Knipoog

kirmylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 06:11

leuk hoor:)

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 12:41

uhm ja, die middendraf. Ik zie niet echt veel verschil, ds je moet denk ik toch het wegrijden en het opvangen gaan benadrukken. Misschien is het ook handiger om hem in de training na de galop weer even op adem te laten komen, zodat hij dan ook weer wat meer lust heeft om te verruimen.

vandaag wedstrijd toch? succes voor het geval je nog moet Tong uitsteken

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 11:44

@ Karin_gracia: okee ik zal der op letten Knipoog
en ja de wedstrijd gign niet helemaal zoals geplant ik was ziek maar ik heb toch me proef kunnen rijden maar niet met genoeg kracht om hem lekker te laten lopen.. maarja ik weet me punten niet want we zijn meteen naar huis gegaan

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:58

uukjee_lover schreef:
@ Karin_gracia: okee ik zal der op letten Knipoog
en ja de wedstrijd gign niet helemaal zoals geplant ik was ziek maar ik heb toch me proef kunnen rijden maar niet met genoeg kracht om hem lekker te laten lopen.. maarja ik weet me punten niet want we zijn meteen naar huis gegaan

Remke ik heb je coupon thuis liggen voor je.
En ook die van Patricia en Robin.
Dus ik geef ze aan Robin zodat zei die op de club aan jou kan geven Knipoog
Je had 178 punten geloof ik.
Vond het erg knap van je dat je nog je proef ging rijden!

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 13:05

oke bedankt Knipoog ja ik dacht het een selectie dus ik moet wel Knipoog

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 17:41

echt jammer voor je dat je ziek bent geworden.. maar dat je nog 178 punten had ondanks alles is echt super!
en de tips komen altijd nog van pas toch? Tong uitsteken

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 19:21

@Karin_Gracia: ja die komen natuurlijk nog wel een x van pas Knipoog hehe ik bn nu weer ff rustig aan het beginnen hehe ik bn nog niet helemaal fit Knipoog Tong uitsteken

Ps hebben nieuwe mensen nog tips of andere dignen die ze kwijt willen over me toppertje ? Bloos

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:24

Leuk hoor!